Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '14

 
Kategori
Güncel
 

Yolumu aydınlatan Usta'nın anısına

Adı: Uğur

Soyadı: Mumcu

Doğum Tarihi : 22 Ağustos 194.

Doğum yeri: Kırşehir.

Öldürüldüğü Tarih: 24 Ocak 1993, saat 13:15

Öldürüldüğü Yer: Ankara'da Karlı Sokak'taki evinin önü

Suçu: İnsan olmak, insanca yaşamı savunmak.

Suç Kanıtı: Dürüst, Araştırmacı Gazeteci kimliği.

Meslekteki ilk yıllarım. Bölgesel bir Haber Radyosundayım. Saat 14:00’ de başlayacak  olan haber programı için, son hazırlıklarımı yapmaktayım.. Stajyerlerden biri koşarak yayın odasına geldi. ‘’Uğuru öldürmüşler abla, Uğur Mumcuyu öldürmüşler'' dedi. Yok, olmaz öyle şey asılsız haberdir, dedim. Baktım stajyer ağlamaklı; ‘’abla öldürmüşler diyorum sana adamı, ailesinin gözünün önünde. Bomba koymuşlar arabasına..

Kanım çekildi sanki. Yerimden fırladım aşağıya inip televizyonu açtım. Haber doğru. Saat 13:15 suları arabasına konulan bombayla Uğur Mumcu hayatını kaybetti. Bombalı suikast sonucu hayatını kaybeden Uğur Mumcu, diye başlayan haber cümleleri yayında. Yayın odasına çıktım, son dakika  haberi girdim. ‘’Cumhuriyet Gazetesi Yazarı Ustamız, örnek insan Uğur Mumcu bombalı bir suikast sonucu hayatını kaybetti. Türkiye, Uğur Mumcuyla beraber bir kez daha özgürlük şansını kaybetti. Hepimizin başı sağ olsun.'' Okuduğum en zor haberdi..Sonra yayın odasından çıktım, aşağıya inip ceketimi aldım. Haber Müdürüm arkamdan seslendi: Nereye ? Koşmaya.. Koşmam lazım. Ne olur bırak çıkayım.. İçim çok acıdı, adamın parçalarını tek tek toplamışlar. Söyle bana neden yaptılar bunu ?  Neden ?

Bana bakışını ve verdiği cevabı hiç unutmadım…

Tek kelimelik bir cevaptı : ‘’KORKTULAR’’

Cumhuriyet meydanına kadar koştum, deniz kenarında  bağıra bağıra ağladım.. O gün bir şey öğrendim ben.. Çok önemli bir şey..

‘’Korkaklar, bilinenin aksine daha uzun yaşıyordu ama onların cehennemi de korkularıydı. Uğuru bir kez öldürdüler ama onlar, korkularından her gün  ölüyordu. ’’

Tam İki yıl sonra, 24 ocak 1995 ‘te yeğenim doğdu.

Adı Uğur değil…

Gazeteci değil…

 

 

 
Toplam blog
: 22
: 190
Kayıt tarihi
: 07.01.13
 
 

Eğitim: İletişim( Radyo-Televizyon) Meslek:  Radyo ve Televizyon haber program yapımcı ve sunucu...