Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '22

 
Kategori
Turizm
 

YÖNETİCİ ANLAMALI FARKETMELİ

OTEL YÖNETİCİSİ ANLAMALI, FARKINDA OLMALIDIR.

Bir otel işletmesindeki başarısızlığın %30 u yönetimden kaynaklanıyorsa %70 i de alt yapı ve sistemin olmayışından, ya da zayıf, poor, zavallı, yetersiz sistemlerin oluşundan kaynaklanır. Ancak bu yetersiz sistemlerin, farkında olmayan yöneticiler başarısız olurlar. Daha doğrusu başarısızlığa doğru koşa koşa giderler... Bu durum yetersiz alt yapı ve sistemlerin olduğu otel işletmelerinde sıkça görülen bir durumdur... Çünkü sistemsizlik yüzünden veya zayıf sistemlerinin olması yüzünden işletmenin ne yöne gittiğinin farkında olamazlar. Bu durumun ne zaman farkında olurlar? Duvara tosladıkları zaman ya da meşhur Titanic gemisi gibi buz dağına çarptıklarında farkında olurlar fakat o zaman da iş işten geçmiş olur...

Öyleyse şöyle söylemek yanlış olmaz; Bir otel yöneticisi oteldeki her şeyin, belirlediği hedeflere ulaşmada ne derece iyi ve kendisini destekler nitelikte olduğunu sorgulayabilmelidir.

Bunlara, çalışan personelin kalitesi,  kullanılan araç gereç ve ekipmanın  kalitesi, kullanılan teknolojinin kalitesi, bilgi sisteminin kalitesi, iç kontrol sisteminin kalitesi, muhasebe standart ve sisteminin kalitesi, finans sisteminin kalitesi, bütçeleme sisteminin kalitesi ve raporlama sistemi ve standardının kalitesi örnek verilebilir... 

Tabi ki yöneticiler tüm bu sistemlerin kalitesini ölçmeye muktedir olmayabilir. Bu konuda “Otelcilerin bilim insanlarıyla işbirliğinin önemi” isimli yazımda belirttiğim gibi, bilim insanlarıyla işbirliğine gidilerek bu mevcut sistemlerin yeterliliği ve yönetimi destekleyebilirliği konusunda yardım alınabilir. Kısacası otele iyi bir check up yapılır ve olumsuz değerlerin üzerine gidilerek faydalı, verimli ve yönetimi destekler hale getirilir. Buna kısaca yeniden yapılanma da diyebiliriz...

Yeniden yapılanmadan sonra da başarısızlık hala devam ediyorsa işte o zaman diyebiliriz ki bu durum yönetimden kaynaklanıyor...  Yukarıda bahsettiğim sorgulamalar olmadan bir çok otel yöneticisinin her tür olumsuzlukta günah keçisi yapıldığının da bilincindeyim. Ancak bunda biraz da -sistemleri sorgulamadıklarından dolayı- yöneticilerin payı yoktur dersek haksızlık etmiş oluruz. Tabi ki yöneticilerin de payı var. Bazı yöneticiler biz bir şey yapmadık ki, sistemler geldiğimizde öyleydi diyebilir.  Bir şey yapmadıklarından dolayıdır ki  günah keçisi olmalarında bir nebze olsun kendi payları da vardır...

Öyleyse öncelikle ne yapmalıyız ?

MEVCUT DURUMU SORGULAMALI,  İNCELEMELİ,  GEREKİRSE UZMANLARINA İNCELETMELİ VE ÇOK İYİ ANLAMALIYIZ...

Ancak mevcut durumu iyi bir şekilde anladıktan sonra otelin alt yapı sistemlerinde yönetimi destekleyici bir takım düzenlemeler yapılabilir. Farkında olmadan herhangi bir şey yapılması mümkün değildir...

Son söz;

FARKINDA OLDUĞUMUZ, ANLADIĞIMIZ ÖLÇÜDE BAŞARILI OLURUZ. BİR OTELDE OLUŞAN ZARARLAR, FARKINDA OLMADIĞIMIZ, ANLAMADIĞIMIZ ŞEYLERİN TOPLAMIDIR.    

 
Toplam blog
: 177
: 9
Kayıt tarihi
: 21.08.15
 
 

1961 yılının sıcacık Temmuz ayının 12. Günü sabah serinliğinde, Üsküdar Zeynep Kamil doğum hastan..