Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '08

 
Kategori
Su Sporları
 

Yorulmadan kelebek yüzebilmek

Yorulmadan kelebek yüzebilmek
 

Başınızı sudan çıkarınca ileriye değil, suya bakın


Sevgili yüzme severler, şimdi sizlerle deneyimli bir yüzücünün kelebek stili kolay yüzebilmek konusunda yaşadığı maceraları paylaşmak istiyorum. Kendisi ileri yaşlarda bu stili yüzmeyi öğrendiği için anlatacaklarında hepimiz için ders alınacak noktalar var:

Kelebek yüzmeyi çok seviyorum ve tekniğini çok iyi biliyordum. 25 metreyi kelebek stilde 21 saniyede ve güzel teknikle yüzebiliyordum. Mesafeyi artırmaya kalktığımda sanki aniden bir duvara çarpıyordum ve her şey darmadağınık oluyordu. Hedefim 200 metre kelebek yüzebilmekti ama gerekli enerjiyi nasıl bulacağımı bilemiyordum.

Ben de ders almaya başladım ve kulaçlarımı yavaşlatmaya çalıştım. Stil üzerine odaklanıp enerjimi olabildiğince verimli kullanmayı öğrenmek için uğraştım. Ama kulaçlarımı yavaşlatmaya çalışınca dengem bozuldu ve batmaya başladım. Böylece kelebek yüzebilmek için belirli bir minimum hız tutturmam gerektiğini anladım. Palet kullanmaya başladım ve harika bir ritim yakaladım. Ama paletleri çıkardığım anda her şey eskisi gibi oluyordu.

Yüzme antrenörü Terry Laughlin’in bir yüzme kampında ‘kartal gibi yüzmek’ kavramıyla tanışınca her şey değişti. Birden, kelebek yüzerken kaslarımı fazlasıyla ve gereksiz derecede gerdiğimi ve zorladığımı anladım. Kollarımdaki ve omuzlarımdaki gerilimi azalttığımda, harcadığım enerji de inanılmaz derecede azaldı. Aynı zamanda ayak vurma ile ilgili de değişiklikler yaptım. Kalçadan başlayan kuvvetli ayak vuruşu yerine daha gevşek ve rahat bir ayak vuruşu geliştirdim. En önemlisi de ensemdeki gerilimi azaltmaktı. Başımı havaya kaldırıp nefes alırken ileriye bakmak inanılmaz derecede enerji harcamama yol açıyordu. Bunun çözümü de ‘sinsice nefes almak’ olarak özetlenebilir. Nefes alırken başınızı naturel pozisyonda tutup yüzünüzü olabildiğince suya yakın ve paralel tutuyorsunuz. Yani nefes alırken ileriye bakmak yok.

Deneyin, yararını göreceksiniz. Sağlıcakla kalın…

 
Toplam blog
: 103
: 11625
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..