Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

YSK, CHP’nin hane sorgulama sistemini tüm iller için kullanıma açsın

YSK, CHP’nin hane sorgulama sistemini tüm iller için kullanıma açsın
 

CHP İstanbul İl Örgütü web sayfasında kullanımda olan bir hizmet var. İstanbul’da bir yurttaş TC Kimlik Numarasını girdiğinde kendi oturduğu hanede kayıtlı olan diğer seçmenleri öğrenebiliyor. En küçük birimde yani hanede seçmen denetimi. Ne güzel bir denetim yöntemi! Evde 3 seçmen bulunan bir aile orada dördüncü bir seçmen görürse hemen hatayı ya da hileyi görecektir.

Bu hizmet yalnızca İstanbul’daki seçmenler için hazırlanmış. İstanbul’daki duyarlı yurttaşlar evlerine kendilerinden habersiz eklenmiş olma olasılığı olan seçmenleri belirleyip şikayet edebilecek. Ya Ankara’dakiler, İzmir’dekiler, Konya’dakiler...

Şimdi görev YSK’ya düşüyor. Hemen benzer bir yazılım hazırlanıp, YSK’da şu anda kullanımda olan “Seçmen Sorgulama” hizmetine bir bölüm daha eklensin. Türkiye’nin herhangi ilinden bir seçmen, TC Kimlik Numarasını girdiğinde şu anda verilen bilgilere ek olarak, oturduğu hanede bulunan diğer seçmenlerin adlarını da öğrenebilsin.

Bunun için kullanılan yazılımda yapılması gereken değişiklik çok kolaydır. Şu anda sorunsuz çalışan yazılımı yapan YSK’daki yazılımcıların bu işi hemen yapabileceklerine inanıyorum. YSK böyle bir hizmet vermeye karar verirse ertesi gün kullanıma açılacağına eminim.

Nasıl çalışacak?

YSK’daki seçmen veri bankasında her seçmenin adres kaydı var. Örneğin, ben TC Kimlik Numarası giriyorum, hane adresim belirleniyor ve bana kayıtlı olduğum yerle ilgili bilgileri iletiyor. Buna ek olarak adres bilgileri benim hane adresi bilgimle eşleşen kişiler otomatik olarak bulunuyor ve listeleniyor. Hatalı kayıt varsa hemen görüyorum.

Kendi hanemizle birlikte, aynı apartmandaki diğer dairelerdekiler hakkında da özet bilgi verebilir. Kişilerin adları özel bilgi olduğu için listelenmez ancak her dairede kaç seçmen olduğu bilgisi verilir. O zaman, 2 kişinin oturduğu komşu dairede 10 seçmen görünürse, duyarlı bir yurttaş olarak gerekli yerlere haber veririz.

Sorgu sonuçları ile birlikte, bağlı olduğumuz İlçe Seçim Kurulu’nun telefon ve e-posta adresleri verilsin. Eğer sıradışı bir durum görürsek bu adres veya telefona hemen bildirebiliriz. Böylece YSK çok daha iyi bir hizmet vermiş olur.

Temiz bir seçim öncelikle doğru seçmen kütükleri ile yapılır. Bunu unutmayalım.

YSK’yı, seçmen kütüklerini, aile ve komşu denetimine açmaya davet ediyorum.

Ankara, 21 Ocak 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..