Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Zafer sarhoşu olmamak lazım!

Zafer sarhoşu olmamak lazım! Seçimleri geride bıraktık.

Artık herkes şapkasını önüne bırakıp düşünmeli. Kazananlar da kaybedenler de düşünmeli.

Kazananlar zafer sarhoşu olmamak ve biraz daha dikkatli olmak için kaybedenler de ben nerde yanlış yaptım şarkısını dinlemek için düşünmeli. Başbakan Erdoğan ve AKP’liler yatsınlar kalksınlar Deniz Baykal’a dua etsinler.

Bütün bu olumsuzluklara ve Baykal’ın 6. kez aday olmasına rağmen bence CHP’nin oylarını koruması başarıdır. Bugünden itibaren söz veriyorum, artık Baykal Genel Başkan olduğu sürece bir daha CHP’ye oy vermeyeceğim. Çok açık ve net söylüyorum. Dün bir çok arkadaşımla telefonla konuştuğumda da aynı sözü söyledim.

Bu arada seçimlerden önceki cumartesi günü hatırlarsanız bir yazı yazdım ve seçim tahmini yaptım. Yaptığım tahmin aynen şöyleydi; AKP yüzde 35 ile 240 – 260 milletvekili, CHP yüzde 25’le 160-180 milletvekili, MHP yüzde 15 ile 70-80 milletvekili çıkarır. Ve bu tahminimde yanılma payımı yüzde on olarak koydum.
Eğer daha fazla yanılırsam bu yazıyla gelenleri FEREO adalarına tatile göndereceğime de söz verdim. Hep beraber bakalım şimdi, AKP’de 25 yanıldım, CHP’de yüzde on yanıldım MHP’de ise tam isabet tutturdum.

Yazımdan sonra arayan bazı dostlar tatil haklarını kullanmak istiyorlar. Dün akşam kendi televizyonunda canlı yayında tartıştığım GERÇEK TV’nin sahibi Ali Tarakçı, Silivri Belediye Başkanı Hüseyin Turan, Beylikdüzü Belediye Başkanı Vehbi Orakçı ve AKP meclis üyesi Recep Erol olmak üzere o yazımdan dolayı FEREO adaları tatillerini istiyorlar. Ben de bu dostlara diyorum ki sözüm söz göndereceğim o adalara, ama dönüşünüze karışmam! Bu arada iddiayı kaybeden sadece ben değilim. Şahidim Silivri Belediye Başkanı Hüseyin Turan ve Gürpınar Belediye Başkanı Velittin Küçük’te Kumburgaz’da ANZER Otel’in açılışında iddiaya girmişlerdi. Eh artık Veli başkanın Hüseyin Başkan için 48 beden ölçülü bir takımın siparişini şimdiden vermesi gerekiyor. Tahmincilerden galiba en iyisi Büyükçekmece belediye meclis üyelerinden Seyhan Beyaz ve Tepecik Belediye meclis üyesi Orhan Coşar.

Beyaz ve Coşar özellikle milletvekili tahminlerinde tam isabet tutturdular. Bunlar bir yana ama ben yukarıdaki sözümde çok ciddiyim.

Artık Sayın Baykal’ın çok ciddi bir şekilde bu seçimleri değerlendirmesi gerekiyor. Aksi halde bir dahaki yerel seçimlere de bu seçimlerin etkisi yansıyacak ve ellerindeki bir çok belediyeleri de kaybedecekler. MHP ve diğer partilerden de biraz söz edersek. Bana göre MHP de çok fazla başarılı çıkmadı bu seçimlerden. Çünkü halkın üç alternatifi vardı; CHP, MHP ve AKP. Bu alternatife rağmen eğer parti 3. olmuş ve yüzde 15 oy oranında kalmışsa bunu başarı görmek hata olur.

 
Toplam blog
: 9
: 513
Kayıt tarihi
: 18.07.06
 
 

Ben 15 yıllık gazeteciyim. Son yıllarda kendime ait günlük yerel gazete yayınlamaktayım. Kendi gazet..