Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '08

 
Kategori
Mizah
 

Zahmet-ül Has timar ( Ctrl + alt + ) :))

Zahmet-ül Has timar ( Ctrl + alt +  ) :))
 

Osmanlıca da çeşitli söylemler vardır bildiğimiz gibi. Bu söylemler bizim şimdiki günümüzde kullanmadığımız şeylrdir. Mesela " Vakayinüvis " arkadaşımın dediği gibi mutfakla ilgilenen kişilere Ocakçıbaşı, Hoşafcıbaşı, Ekmekçibaşı denilirmiş, bunlardan aklımda kalanlar. Düşündüm de günümüzün şartlarında bilgisayar çağımızda bilgisayarların parçaları Osmanlıca da nasıl telafuz edilirdi. Ben bu bilgileri www.digimuhabbet.com sitesinden bulmuştum. Sizlerin de bunları okuyup gülmesini istiyorum. Tez bu yazduklaruma gülüne ey civanmertler, ahaliler :))

Görev çubuğu : değnek-ül vazife

Çift Tıklama : tıkırt-ül tekerrür

Administratör : sahip-ül edevat

Flash Disk : edevat-ül yumuşak

Hard Disk : edevat-ül civanmert

Anti Spyware : müdafa-ül hafiye

Mouse : zindik-ül fare

Klavye : Taht-ül hurufat

Power Supply : tedarik-ül kuvvet

My Documents : sanduka-i evrak

İnternet : allame-i ulul arz

Google : kaşif-ül ali

Google Earth : seyr-ül arz, keşif-ül arz

Denetim masası : sahpa-i saltanat

Cd-Rom : pervane-ül hafıza

Ekran : perde-ül temasa

Kasa : kaide

Enter : duhul

Virüs : deyyus

Antivirüs : akıncı

Msn : elçi

Hacker : deyyus-ül civan

Hata Raporu : malumat-ül kabahat

Mail Server : divan-ül mektubat

Messenger : havadiscibaşı

Chat : muhabbet-ül zabıy

Ctrl + alt + : zahmet-i has timar.

gokhancenker@hotmail.com

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..