Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
5694
 

Zayıflamak için ekmeği hiç tüketmemek doğru mu?

Zayıflamak için ekmeği hiç tüketmemek doğru mu?
 

Ekmeği artık hiç tüketmemem lazım. Bu cümleyi diyet yapmaya karar verdiğiniz zamanlarda genellikle kullandınız. Hatta ‘diyet yapma fikri’ni benimsediğinizde hayatınızda yaptığınız ilk ve temel davranış bu oldu. Ekmeğin ‘akıl almaz enerjisi’ sizi korkuttu ve onu beslenmenizden uzaklaştırarak en büyük tehditle başa çıktınız. Şimdi daha sağlıklı hissediyor ve problemsiz olarak kilo vermeye başlıyorsunuz.

O zaman size şu soruyu sormanın vakti geldi. Ekmek tüketmemedeki başarınız sizin için gerçekten sağlıklı sonuçlar doğuruyor mu?

Bir uzman olarak bu sorunun yanıtını vermeden önce ekmek hakkında göz ardı edilen şu gerçekleri açıklamakta fayda var. Siz de bilgilendikten sonra zaten bu sorunun cevabını rahatlıkla verebileceksiniz.

EKMEK ASLINDA İYİ BİR ENERJİ KAYNAĞI

Bunu kesinlikle ‘ekmeğin size verdiği enerji oldukça fazladır’ olarak algılamayın. Çünkü etraftan duyduğunuzun aksine ekmek ‘çok enerji veren bir besin’ değildir.

Ne olursa olsun yaşamımızı devam etmek için enerjiye ihtiyacımız var. Ve bu enerjiyi karbonhidratlardan alarak yaşayabiliyoruz. Çünkü vücudumuz bu şekilde ayakta kalabiliyor. Enerjimizi karbonhidratlardan yeterince alamadığımız zaman, vücudumuz diğerlerine yani ‘protein ve yağlara’ saldırıyor. Aslında ‘yağlardan enerji elde etmek’ kulağa hoş gelebilir. Çünkü zaten fazla yağlar en büyük derdimiz. Ama şunu unutmamak gerek enerji elde ederken kullanılan yağların ve proteinlerin aslında vücutta enerji elde edilmekten farklı görevleri var. Ve büyük moleküller oldukları için onlarla işimiz bittiğinde böbreklerimizden süzülme aşamasında bedenimiz için büyük yük oluyorlar.

İşte bu yüzden iyi bir karbonhidrat kaynağı olarak ekmek aslında iyi bir enerji kaynağı.

EKMEK VE LİF

Özellikle diyet sırasında karşılaşılan en büyük sıkıntılardan biri olan kabızlığı çözmenin en iyi yolu bilindiği gibi diyetteki lif miktarını arttırmak. Özellikle meyve ve sebze tüketiminde zorlandığımız için lifi başka kaynaklardan almak bizim için daha da önem kazanıyor. Sebze ve meyve tüketiminde zorlanmasak bile gün içinde en sık tükettiğimiz besin olan ekmekten gelen lifi yok saymak yanlış olur.

EKMEĞİN MİKTARI VE İÇERİĞİ ÖNEMLİ

İşte yapılan yanlış belki de bu. Ekmeğin cinsi ve miktarını belirlemek diyette ekmeği kesmekten çok daha sağlıklı ve yararlı. İşte bu yüzden ekmeğin özellikle tam buğday unuyla yapılmış olmasına dikkat etmek gerekiyor. Her öğünde diyette size verilecek kalori miktarına göre 1 ile 3 dilim arasında ekmek yemek kesinlikle sakıncalı değil. Tabi ki bu miktarı diyetisyeninizin belirlemesi sağlıklı kilo vermede sizin için en doğru yönlendirme olacaktır.

Diyetisyen Pınar Akkuzu

Hijran Şen bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Pınar hanım, ilginiz için ben de size teşekkür ederim. Aklıma takılan konularda fikirlerinize başvuracağıma emin olabilirsiniz. Sevgiler.

Meltem Şahin 
 12.01.2009 17:28
 

Açıklayıcı nitelikteki blogunuz için teşekkürler. Bir kaç yıldır düzenli olarak bir spor salonunda spor yapıyorum . spor yaptığım halde kilomu korumak adına ekmek ağzıma hiç koymuyordum. Busefer ise spor yapacak gücüm kalmıyordu. Araştırıp ve kendimi deneyerek, ekmeği hayatıma tekrar soktum. Sadece sabahları dönüşümlü olarak kepekli, buydaylı ve yulaflı ekmeklerle güzel kahvaltı yapıyorum, akşama doğru kalorisi azalan ama sağlıklı besinlerle günümü tamamlıyorum. Bu hayatımı daha yaşanır hale getirdi. Aç kalmak ve yorucu sporlarla zayıflanmıyor. Beslenme şeklim ve spor aktivitelerim beni hem bedenen hem ruhen yeniledi. Sevgiler saygılar.

Meltem Şahin 
 02.01.2009 17:01
Cevap :
merhabalar; bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.Hayatınızda yaptığınız bu değişiklik için sizi kutlarım.Sizin de belirttiğiniz gibi sağlıklı kilo vermenin ilk adımı bedeninize iyi davranıp, ona ihtiyaçları doğrultusunda besin vermek.Aslında çok basit önlemler ve yerinde uygulamalarla formunuzu korumak çok kolay hale gelebiliyor. Hayatınızda spora yer ayırdığınız için de yaşamınıza kattığınız değerden dolayı yürekten kutluyorum. Her konuda bana danışabileceğinizi de belirtmek isterim. Sağlıklı günler... Kendinize iyi bakın... Dyt.Pınar Akkuzu  10.01.2009 13:33
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 24
Toplam yorum
: 10
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 4782
Kayıt tarihi
: 06.10.08
 
 

2004 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldum. Profesyonel anlamd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster