Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Zekeriya Efiloğlu ile Röportaj

Zekeriya Efiloğlu ile Röportaj
 

Zekeriya Efil Oğlu ile Harika Bir Röportaj Sakın kaçırmayın


BAKİ EVKARALI Kalemiyle sizinle paylaşmak mutluluğunu yaşıyorum şu an bu röportajı. Buyurun şiir yürekli bir adamın, Bana Aşkımızı Anlat kitabının yazarı ZEKERİYA EFİLOĞLU üstadın şiirsel sohbetinde hep birlikte yol alalım. Başarıların devamını diliyorum.
 
BAKİ EVKARALI: ZEKERİYA EFİLOĞLU kimdir desem?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU: 28.03.1972 tarihinde Ordu ilinin Akkuş ilçesinde doğdu. İlkokulu Ünye Anafartalar İlkokulu’nda; ortaokul ve liseyi yatılı olarak Samsun Lâdik Akpınar Öğretmen Lisesi’nde bitirdi. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi’nden 1993 yılında mezun oldu. Aynı yıl, Şanlıurfa’nın Halfeti ilçesindeki Hilalli İlköğretim Okulu’nda öğretmenlik hayatına başladı. Daha sonra görevine Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde Yunus Emre İlkokulu ve 100.Yıl İlkokulu’nda devam etti. Gaziantep’te Şehit Karayılan İlköğretim Okulu’nda öğretmenlik, Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu ve Gaziantep Öğretmenevi ve ASO’nda Müdürlük yaptı. Ahmet Yesevi Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında Yüksek Lisans yapan Efiloğlu halen Gaziantep Şahinbey ilçesi Gülşen Batar Anadolu Lisesi’nde müdür olarak görev yapmaktadır. Yerel Gaziantep Metropol Gazetesinde bir süre köşe yazarlığı ve bazı kamu sitelerinde köşe yazarlığı da yapan Efiloğlu, Gaziantep27 Gazetesinde köşe yazarlığı yapmakta ve Bahar TV’de kendi hazırlayıp sunduğu Dönemeç Programı’nı sunmaktadır. Türkiye Yazarlar Birliği Gaziantep Kurucu Başkanlığı ve bir eğitim sendikasının 8 yıl Şube Başkanlığı görevini de yürüten Efiloğlu, Gaziantep Öğretmenevi ve ASO Müdürü iken düzenlemiş olduğu üç tane yarışmayı da kitap haline getirmiştir. Bunlar; Yapraktaki Damlalar, Bir Şiirdir Öğretmen ve Sana Emanet adlı kitaplardır. www.edebiyatevi.com sitesinin Antoloji 1, 2 ve 3 kitaplarını çıkarmıştır.
 
Evli ve üç çocuk babasıdır…
 
BAKİ EVKARALI:  Bizlere hayata bakış açınızı anlatır mısınız?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Hayat bir ağaç gölgesindeki 2 saatlik uyku gibidir. Gelip geçiyor. Güzel, iyi ve faydalı bir şeyler yapabilirsek ne mutlu bize.
 
BAKİ EVKARALI:  Hayatınızda geriye gitmek gibi bir şansınız olsa kaç yaşına geriye dönmek isterdiniz.
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Otuz yaşlarıma dönmek isterdim.
 
BAKİ EVKARALI:  Neden dönmek isterdiniz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  O zaman bir sivil toplum örgütü başkanlığına gelmiştim. O zamandan sonra bazı kritik kararları daha sağlıklı alabilirdim.
 
BAKİ EVKARALI:  Hayatta yapmak isteyip yapamadığınız şey nedir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU: Hukuk okuyabilirdim. Fakat babamın seni okutmayacağım sözünden sonra hemen öğretmen olup burslu okuyarak mesleğe atılmaya karar verdim.
 
BAKİ EVKARALI:  Hayatta en çok sahip olmak istediğiniz şey nedir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  İyi bir yazar etiketi elde ederek topluma faydalı bir insan olmak.
 
BAKİ EVKARALI:  Sanal âlem sanal dostluk sizin için ne ifade ediyor?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Sadece sanal âlem değil hayatın kendisi de sanal oldu maalesef. Sanal âlem yalan âlem derler doğrudur fakat insanlar yalan olmuş maalesef…
 
BAKİ EVKARALI:  Edebiyat siteleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Çok sağlıklı bulmuyorum. Benim yazarım benim sitem benim anlayışımın edebiyata bir şey verebileceği kanaatindeyim. Eğer bu egolardan sıyrılırsa ki zannetmiyorum faydalı olur ancak orada ilişkilerin ve kişilerin rol yaptığını düşünüyorum. Başka amaçlar güdülüyor. Amaç edebiyata hizmet değil maalesef…
 
BAKİ EVKARALI:  Edebiyat sitelerinde paylaşılan şiirler sizce hak ettiği değeri görüyor mu?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Yok kaliteli olanlar popüler olana kurban ediliyor.
 
BAKİ EVKARALI:  Şiir sizin için ne ifade ediyor?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Şiiri, ruhumuzda ve yüreğimizde olanları kâğıda nakşetmek olarak tanımladım. Ayrıca şiir; harfleri, kelimenin kalbine damlatma, beş duyuyla kâinatı tanıma sanatıdır diye ekledim. Şiir, arayıştır... Kâh maddeden manaya kâh manadan maddeye yönelen bir arayış. Şiir, soyut sözcükleri somutlaştırma veya somut sözcükleri soyutlaştırarak hasat elde etmeye çalışır... Şiir mısralarla büyüyen bir tomurcuk; ruhumuzun çim biçme makinesi; sevgili için akıtılan en mukaddes gözyaşı; mısraların ruhunda yaşayan hayallerimiz; avluda beklediğimiz anahtar sesi; aşkın elbiseye girmiş hali; bedenin ruha transferi; ruhumuzla ve bedenimizle yaptığımız en önemli sözleşme; ruhumuzun deli gömleği; şuurumuza geçirilmiş kelepçe ve coşkun yüreklerin evrenidir, dedim…
 
Şiir adanmaktır... Öyle bir adanmak ki... Varlık ve yokluk sözcüklerinin akla bile gelmediği ve bütün sorulardan ve sorunlardan öte adanmak... Şiir kaybolmaktır... Öyle bir kayboluş ki kendi gölgemizde değil; sevgilinin kıyısında köşesinde kaybolmak... Şiir duadır... Öyle bir dua ki... Sevgili gitse bile "Yeter ki o iyi olsun benim önemim yok." diye edilen dua... Şiir yemindir... Öyle bir yemin ki... Asla vazgeçmemek üzere edilmiş bir yemin... Şiir sözdür... Öyle bir söz ki... Sadece ama sadece adanmak için verilmiş söz... Her ne olursa olsun sevmeye dair... Ezcümle şiir "arayıştır" belki de en büyük "aldanış"…
 
BAKİ EVKARALI:  Örnek aldığınız şairler ve yazarlar kimlerdir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Herkesi okurum bir ön yargım yok. Fakat Necip Fazıl benim için çok özel. Yazar olarak da çok beğendiklerim var saymakla bitmez…
 
BAKİ EVKARALI:  Kitabınızın size kazandırdıkları nelerdir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU: Bakış açım çok değişti. Farklı insanlar değişik yerler görmeme sebep oldu. Hayata güzel bir şeyler verebildiğime ve iyi bir miras bırakabildiğime inancım arttı.
 
BAKİ EVKARALI:  Yayınevinizin reklam faaliyetlerinden memnun musunuz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Ellerinden geleni yapıyorlar elbette daha iyisi olabilir…
 
BAKİ EVKARALI:  Yoğun bir tempo ile çalışıyorsunuz, yayınevlerince sağlam bir organizasyon nasıl olmalı?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Onu tam bilemem. Ama popüler olanın reklamı veya popüler olana reklam daha fazla yapılıyor. Yatırım da bu şekilde devam ediyor.
 
BAKİ EVKARALI:  Şiir yolunda ki amacınız nedir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  İyi bir şair olmak elbette. Farklı ve özgün şiirler yazmak…
 
BAKİ EVKARALI:  Şiir seven ve şiir yazma gayretinde olanlara ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Acele etmeden uzun yıllar hem okumaya hem de yazmaya devam etsinler… Kitap çıkarmak için acele etmesinler. Şiirler demlensin…
 
BAKİ EVKARALI:  Kitabınızın çıkış hikâyesinde yaşadığınız zorluklar nelerdir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  İlk kitabımın çıkması zor oldu. Çok uğraştım. Tanınmayan birinin kitabının çıkması çok kolay değil. Daha sonra biraz rahat oldu ama son kitabıma kadar istediklerimi elde edemedim diyebilirim.
 
BAKİ EVKARALI:  Şiirden karın doymaz diye bir söz vardır siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Evet iki genç yaşlı bir adam sorarlar “Ne iş yapıyorsunuz?” diye. O da “Şairim.” der. Diğeri anlamaz ve sorar “Ne dedi?” “İşsizmiş.” diye cevap verir. Haklılar…
 
BAKİ EVKARALI:  Diğer kitaplarınızla ilgili biraz bilgi verir misiniz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  ESERLERİM
 
1. Sana Yazdım, 2005
 
2. Eğitim Her Kapıyı Açar, 2007 (9. Baskı)
 
3. Dipnot Düştüm Sadece (Şiir), 2008 (2. Baskı)
 
4. İçimizdeki Hayat, 2008
 
5. Sustunuz (Şiir), 2009
 
6. Aşk(l)a Yürümek (Şiir), 2010(2.Baskı)
 
7. Aşkın Eşiğinde Ölüme Uyanmak (Roman), 2012(3.Baskı)
 
8. Yüreğim Toroslarda Kaldı (Öykü), 2013(2.Baskı)
 
9. Yosun Gözlüm (Şiir), 2013 (3.Baskı)
 
10. Bana Aşkımızı Anlat, 2015
 
BAKİ EVKARALI:  Bu kitapları çıkartmakta ki amacınız nedir?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU: Topluma faydalı bir insan olmak…
 
BAKİ EVKARALI:  Sizden sonra gelecek olan yazma meraklısı genç kardeşlerimize neler tavsiye edersiniz?
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU: Bıkmadan usanmadan okumaya ve yazmaya devam… Ümitsizliğe kapılmasınlar…
 
BAKİ EVKARALI:  Son olarak bizlere neler söylemek istersiniz.
 
ZEKERİYA EFİLOĞLU:  Yazmak ve okumak en mutlu olduğum eylem. Özellikle. Aşkın, şehvet ve cinsellikten uzak gerçek ve her boyutuna dem vurduğumuz, güzel sözlerle, şiirlerle ve akıcı bir üslupla kaleme aldığımız HAYAT YAYINLARINDAN çıkan "BANA AŞKIMIZI ANLAT" kitabımın içinde okuyucuların AŞK'ın en özgün tanımlarını bulacağı bu eserin siz değerli dostlarımın kitaplığında ve yüreğinde yerini alması en büyük dileğimdir... Çok teşekkür ederim...
 
BAKİ EVKARALI:  Ben de çok teşekkür ederim değerli hocam.
 
İyilik hareketimize desteklerinizi bekleriz.
 
http://www.facebook.com/bakican
 
 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..