Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinli kıtır poğaça

Zeytinli kıtır poğaça
 

Poğaça mıdır, kurabiye midir? Karar veremedim bir türlü ama adı her neyse ben çok beğendim. Poğaçaya kıtırlığını veren malzemeler; tereyağı ve sirke. Margarinle aynı tadı vermiyor maalesef.

Oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağı, sıvıyağ, yoğurt, yumurta akı, sirke, toz şeker, tuz, kabartma tozu, kırmızı pul biber, dövülmüş ceviz, ve ince ince doğranmış yeşil zeytin, un; hepsi birbirine karıştırılarak bir hamur elde edilir. Hamur küçük bezelere ayrılarak, bir tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Susam ekilir. Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirilir. Afiyet olsun.

Malzemeler

200 gr tereyağı

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 yumurta (Sarısı poğaçanın üzerine)

1 yemek kaşığı sirke

2 tatlı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı kırmızı pul biber

1 çay bardağı dövülmüş ceviz

1 çay bardağı yeşil zeytin

un

susam

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..