Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

''Bulutlar ve kanatlar''

''Bulutlar ve kanatlar''
 

Dün gibi hatırlıyorum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu, şimdiki Konak Polis Evi binasının bulunduğu yerdeydi. Merdivenleri heyecanla çıktım. Telaşlıydım, çünkü kaydın son günüydü. Küçük bir eksiklikte herşey bitebilirdi. Odasına girdiğimde güleryüzüyle karşıladı beni. Evraklarımı inceledikten sonra sekreter bayana verirken, ''Telaşlanmana gerek yok, mutlaka kaydını yapacağız, yorulmuşsun, otur dinlen, '' dedi.

Beni güleryüzüyle karşılayan okulumuzun yöneticisi, Çetin Erokay'dı. Öğrencilerle iletişimiyle, kişiliğiyle okulda sevilen ve sayılan biriydi.

Bütün bunları bana anımsatan, KEDİ Sanat ve Kültür Merkezi'nde açılan bir resim sergisi oldu. ''Bulutlar ve Kanatlar'' adlı sergiyi açan sanatçı Çetin Erokay'dı. O nedenle yıllar öncesine dalıp gittim.

Bizim görmediğimiz yıllarda Çetin Erokay, iyiden iyiye resme dalmış. Değerli ressam Mürşide İçmeli'den dersler almış. Yaptığ

Bugüne kadar 20 sergiye katılan Çetin Erokay, grafik ve afiş dalında da uluslararası başarılara sahip. Bir eseri, 1992 yılında gerçekleştirilen, IV. Uluslararası İzmir Film Festivali'nin afişi olarak kullanıldı. 1998 yılında gerçekleştirdiği grafik tasarım ile, ''International Newyork Festival''de finalist oldu.

İzmir'de sanatın kitlelere ulaşması için çaba gösteren Erokay, Selçuk Yaşar Resim Müzesi'nin kuruluşuna öncülük etti. Uzun ı resimler çevresinden olumlu eleştiriler alınca da kolları sıvamış. Uğraşlar sonucu müzenin kuruluşunu gerçekleştirdi.

İzmirli sanatçı Çetin Erokay'ın, ''Bulutlar ve Kanatlar'' adlı 9. kişisel sergisini Alsancak Limanı karşısındaki KEDİ Sanat ve Kültür Merkezi'nde görebilirsiniz.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..