Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '11

 
Kategori
Öykü
 

''İyi günler ödülü''

''Belçika ' da 'İsimsiz Bir Mesaj' adlı dernek , bir kampanya düzenlenmiş, tanışıklığı olmadığı halde; karşılaştıkları kişilere 'İyi Günler' dileyenler arasında iki kişiye 25.000 Euro, hafta boyunca da her gün ; 100'er kişi de 25'er Euro ile ödüllendirilmiş.''

Sayın Ahmet Örs'ün yazısını okuyunca yaşadığım bir olay aklıma geldi. 

Yılını tam hatırlamıyorum. Yine Almanya'da çocuklarımın yanına gitmiştim.Bir sabah oğlum işe giderken: 

''Anne, akşam çık biraz alışveriş yap, yürü sıkılmazsın.'' dedi. 

Ben de öyle yaptım, dışarı çıktım daha kapıdan çıkar çıkmaz hemen hemen herkes,  

- Gut en Tak, deyip geçiyorlar. Kelimeyi anlamadım ama selamlaşma olduğunu tahmin ettim. Akşam oğluma sorduğumda: 

- Evet anne, sana iyi günler dilemişler, diye açıkladı. Artık yürüyüşe çıktığımda ben de ''Gut en Tak'' diye cevap veriyordum. 

Çocuklarımla birlikte güzel bir tatildi. İznim bitti. Türkiye'ye döndüm. Bankada çalışıyordum. İşe başladığım gün dolmuşa binince şoföre ''Günaydın'' dedim. Başka yolcu da yoktu. Şaşkın şaşkın beni aynadan dikizledi durdu. Sonra başka yolcu alıp devam etti; ama gözü arkadaydı. Ertesi gün ve daha sonra arabayı kenara çekip, beni beklemeye başladığını farkettim. Tabiki şoförün amacını anladımve gidiş saatimi yirmi dakika öne almak zorunda kaldım. 

Bugün de sanırım kolay kolay kimse tanımadığı kişilerle selamlaşmıyor.... 

 
Toplam blog
: 6
: 359
Kayıt tarihi
: 13.11.08
 
 

Emekliyim, çocuklarım ve torunlarımla, mutlu bir yaşamımız var. Doğayı, kedilerimi, balkonumdaki ..