Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '15

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

‘’Sen amele olamazsın, tek çaren...’’

‘’Sen amele olamazsın, tek çaren...’’
 

‘’SEN AMELE OLAMAZSIN, TEK ÇAREN…?’’


Yusuf Samet İlerisoy, liseden sonra üniversite sınavında 480 puan aldığını ve 7 bin 500'üncü olduğunu belirterek, Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümü'nü burslu kazandığını, bundan sonra hayatının çok iyi bir yöne doğru akmaya başladığını söyledi. İlerisoy, şöyle devam etti:

 "Okula başlamadan önce annem bana derdi ki, 'benim oğlum profesör olacak'. En büyük  emek  annemin. Onun bana acı ama gerçek bir sözü vardı. Bu da engelli arkadaşlara öğüt olsun. Bana derdi ki, 'Samet sağlıklı değilsin, sen amele olamazsın, sen işçi olamazsın senin tek çaren var okumak, engelli olarak okumak dışında başka alternatifin yok.' Annem bana inandı, güvendi ve ben de gerçekleştirdim. Okuyup kendimi geliştirdikçe fark ettim ki dahil olduğum çevremin kalitesi ve eğitim seviyesi de arttı. Engeliniz de artık hayatınızda sıkıntı yaratmamaya başlıyor. Engelli olarak mutsuz değilim. Hatta bana sağladığı bir sürü avantaj var. Mesela sadece ben sınavlarda ek süre alıyorum. Hocalar ilk beni fark ediyor. Sınıfta kimseyi tanımıyorlar kalabalıkta ama beni mutlaka tanırlar." (Hürriyet–6Mart 2014-Engelli öğrenci üniversiteye tam burslu girdi)

Türkiye şartlarında maalesef engellilerin yaşamlarını daha da kolaylaştırabilmeleri eğitim hayatlarını devam ettirebilmelerine bağlı. İlk beyazay derneği ile tanıştığımda beyazayın ilk toplantısında 20 kişilik toplantı yaptık. Toplantı tanışma faslında zor bir durum yaşadım. Toplantıya katılanlardan 20 kişinin 17 si görme engelli, 2 bedensel ve bir ben vardım engelli olmayan. Tanışma faslında herkes mesleklerini saymaya başladı; ‘ Milletvekili, iş adamı, hafız, yazar, avukat vs…’ Yani prestijli meslekler havada uçuşuyor. Sıra bana geldiğinde o zamanlar şirkette çalışıyorum demek zorunda kalmıştım. Çok özenmiştim engelli kardeşlerimi. Neticede kendimin de çok geride kaldığını tespit etmiştim. Engelli camiası hayatımı çok etkilemiştir hep bu yönden. Gerçekten bir engelli istesin Allahın izniyle başaramayacağı bir şey yok. Engelliler gerçekten istediklerinde eğitim hayatında ilerlediklerinde toplumun da önüne geçebiliyorlar ve kitleleri arkalarından yürütebiliyorlar. Eğitimden kasıt illa bir okulda okumak değil tabii ki. Her engellinin mutlaka ve mutlaka bir meslek alanında kendisini yetiştirmesi gerekiyor ve o alanda uzmanlaşması gerekiyor.  

Bir engelli evladı olan Yusuf Samet İlerisoy’un annesini tebrik ediyor, engelli çocuklu ailelerin evlatlarını ne yapıp ne yapıp eğitim hayatlarının devamını sağlaması için tüm fedakârlıkları göstermesi gerekiyor. Allahın izniyle netice de engelli evlatlarının başarıları fedakârlıkların meyvesi olacaktır.

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..