Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Acil bilgi istiyorum,” derhal tedbir alın

 

“35 yaşında evli ve iki çocuk annesi bir kadınım. Eşimle aramızda bir süredir ciddi anlaşmazlık var.

Eşim başka bir kadını seviyor. Ben de ‘Mademki hayatında başka bir kadın var, benim haklarımı ver, anlaşmalı olarak boşanalım,’ dedim.

Çevremden ve eşimin akrabalarından duyduğuma göre, eşim araba, ev, işyeri neyimiz varsa elinden çıkartacak sonra da bana boşanma davası açacakmış.

Bu malvarlıklarının bir kısmını da sevdiği kadının üzerine yapacakmış.

 Benim her hangi bir mesleğim yok. Eşim bunu yaparsa çocuklarım da ben de çok büyük sıkıntılar yaşarız. Ne yapacağımı bilemiyorum. Bana acilen bilgi vermenizi rica ediyorum.”

Değerli okurum, çevrenizden duyduğunuz bilgilerin doğru olduğuna inanıyorsanız işte yapabilecekleriniz:

 *Ailece kullandığınız müşterek konut için tapu kütüğüne aile konut şerhi koydurtabilirsiniz.

 *Eşinizin tasarruf yetkilerinin sınırlandırılması yani tek başına mal varlıklarınızı elden çıkartmasını önlemek için dava açabilirsiniz.

 (M.K.MADDE 199.- Ailenin ekonomik varlığının korunması veya evlilik birliğinden doğan malî bir yükümlülüğün yerine getirilmesi gerektirdiği ölçüde, eşlerden birinin istemi üzerine hâkim, belirleyeceği malvarlığı değerleriyle ilgili tasarrufların ancak onun rızasıyla yapılabileceğine karar verebilir.)

*Bu durumda tapu kütüğüne şerh konulacak, eşiniz bu malvarlıklarını sizin rızanız olmadan satamayacaktır.

*Eğer boşanma davası açmayı düşünüyorsanız, bu durumda boşanma davasıyla birlikte edinilmiş mallara katılma rejiminin tasfiyesi davasını da birlikte açabilirsiniz.

*Bu davada da ihtiyati tedbir talep edebilirsiniz. Mahkeme talebinizi uygun görürse eşinize ait mal varlıkları üzerine ihtiyati tedbir konulmasına karar verebilir. Bu durumda eşiniz bu malvarlıklarını elden çıkartamaz.

*Edinilmiş mallara katılma rejiminin tasfiyesi davası boşanma davasını bekletici mesele yapacaktır. Boşanma davanız sonuçlanıp kesinleştikten sonra bu dava da karara bağlanacaktır.

*Boşanma davasıyla birlikte maddi ve manevi tazminat ve nafaka talep edebilirsiniz.

 ***

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 Cengiz Hortoğlu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..