“Biraz çirkinsin” demekle “ çok güzel değilsin” demek arasında neden fark var? / Deneme / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

“Biraz çirkinsin” demekle “ çok güzel değilsin” demek arasında neden fark var?

“Biraz çirkinsin” demekle “ çok güzel değilsin” demek arasında neden fark var?
 

İkisi de aynı şey aslında; ama aralarında fark var işte. Söyleme biçiminin sözlerin anlamını böylesine değiştirmesi hayret bir şey değil mi? İrdeleyelim bakalım neden fark varmış. “Biraz çirkinsin” dediğimiz zaman güzellik akla gelmiyor, sadece çirkinlikten söz ediyoruz. “Çok güzel değilsin”  de ise bu sefer çirkinlik konu olmuyor söz “az güzelsin” anlamına geliyor.

Zaten bu nedenle insanların olumsuz özelliklerini yüzlerine doğrudan söyleyemiyoruz. Bu sefer de kavram kargaşası ortaya çıkıyor.  Kısa boylu birine “uzun boylu değilsin” dediğinde söylemek istediğini söylemiş olmuyorsun ki. Kişi bu söz üzerine kısa boylu olduğunu düşünmüyor sadece fazla uzun boylu olmadığını yani neredeyse normal olduğunu düşünüyor. Kısa boylusun desek nolur ki…

Terbiyeli olmak için böyle sözcüklerle oynarsak tamam terbiyeli oluruz ama bu sefer de söylemek istediğimizi söyleyemeyiz. Herkes kendini bilir ama sözler de belirleyicidir; hiç değilse moral bakımından.  İnsanların gönlünü almak için çirkine güzel desek nolur da her şey böyle değil ama. Ev sahibesi yemeği soğuk getirdi. Kibarlık olsun diye  “yemek soğumuş” yerine “sıcak değil” dediniz, sahibe normal karşıladı siz de buz gibi yemeği yediniz!

Bir şeyi doğrudan doğruya söylemek neden yanlış ki… Herkes kendini bilir zaten.  “Çok güzel değilsin” demek “ Biraz çirkinsin” anlamına gelmiyor; “çirkinsin” de diyemiyoruz ayıp oluyor; peki napacağız biz?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..