Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Boşandım bocalıyorum,” boşanana 18 maddelik yol haritası

 

Boşandım bocalıyorum,” boşanana 18 maddelik yol haritası

 “Beş yaşında bir kız çocuk annesiyim. Bir hafta kadar önce eşimden ayrıldım. Boşanma nedenim eşimin beni aldatmasıydı.

Ayrılmayı çok istememe rağmen bir burukluk yaşadım. Evdeki her şey anılarımızı hatırlatıyor.

 Beni aldatan eşimin iyi taraflarını düşünüyorum. Bocalıyorum ve ne yapacağımı bilemiyorum.

 Bu süreci daha kolay atlatabilmek için bana ne önerirsiniz?”

 ***

Gerçekten de boşanan çiftler boşanmayı ne kadar isterse istesinler, çoğu zaman yüzlerine bir hüzün çöküyor.

 Yılların alışkanlığını bir anda silmek kolay değil. Paylaşılan acı tatlı günler bir film şeridi gibi defalarca anımsanıyor.

 Ama sorunlar artık çözülemez hale gelince de boşanmak kaçınılmaz oluyor. Peki, boşanan birisi ne yapmalı da bu süreci daha kolay atlatmalı?

 ***

İşte boşanana yol haritası:

 1)Öncelikle bu sorunun size özel olmadığını, boşanan birçok insanınbenzer sorunlar yaşadığını ve yaşadığınız üzüntünün geçici olduğunu bilin.

 2)Geçmişten ders alın, ama geçmişe takılıp kalmayın. Ne kendinizi ne de eski eşinizi yargılayın.

 3)Artık sizin için yeni bir hayatın başladığını kabul edin.

 4)Yeni bir defter alın ve yeni hayatınızda neleri istediğinizi uzun uzun yazın. Hayaller kurmaktan çekinmeyin.
 

5)Boşanmanızla ilgili duyacağınız dedikodulara aldırış etmeyin.

 6)İşinizin durumuna göre her gün düzenli spor yapın.

 7)Kendinizi bırakmayın. Giyiminize ve bakımınıza daha çok özen gösterin.

 8)Kariyerinizle ilgili yeni hedefler koyun. Şu anda yaşadığınız zorlukları yeni başarılar için kaldıraç olarak kullanın.

 9)Pozitif düşünen, gülmesini bilen ve hayata güzel bakan dostlarınızla daha çok zaman geçirin.

 10)Çocuğunuz varsa ona eskisinden daha çok özen gösterin. Çocuğunuzla konuşurken, ayrıldığınız eşiniz hakkında olumlu şeyler söyleyin. Çocuğunuzun diğer ebeveynle sık sık görüşmesi için elinizden geleni yapın.

 11)Ayrıldığınız eşinizi takip etmeyin. Ne yaptığıyla ilgilenmeyin. Onun da sizin de tek ortak noktanızın artık sadece çocuklarınız olduğunu bilin.

 12)Eskiyi hatırlatan eşyaları ve resimleri gözünüzün önünden kaldırın.

 13)İlk zamanlar sık sık evden uzaklaşın. Tatil yapın veya bir yakınınızda kalın.

 14)Kitap okumak için zaman ayırın.

 15)Yeni bir hobi edinin. Bunun için açılan kursları takip edin.

 16)Sıklıkla tiyatro ve sinemaya gidin.

 17)Boşanır boşanmaz, aceleyle yeni bir evlilik yapmayın. Geçmişin izlerini

üzerinizden yeterince silmeden verdiğiniz kararlar yanlış olabilir.

 18)Bu sürecin tek başına üstesinden gelemeyeceğinizi düşünüyorsanız bir uzmandan yardım alın.

 ***

Sağlık ve mutluluk dileklerimle

 Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..