Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

"Engellilerle İlgili Radyo TV Programı Yapacaklara Öneriler"

"Engellilerle İlgili Radyo TV Programı Yapacaklara Öneriler"
 

Salih Arıkan


2007 Yılında Başak Fm'İzmir'de engel tanımayanlar diye bir program yaptım, birçok radyo ve TV'ye konuk oldum. Engellilerle ilgili radyo TV programlarını dinledim ve dinlemeye devam ediyorum.

Öncelikle lütfen alan okumaları yapınız. Engellilik geniş bir alandır engelli haberlerini takip ediniz bulabilirseniz daha önceki radyo ve TV programlarını dinleyin izleyiniz.

Engellileri Ailelerini ve Derneklerini ziyaret ediniz onlarla zaman geçirip Dünyaya bakışları tutumları hakkında bilginiz olsun.

Programda yeniliklerden bahsederken sadece habere göre değil de o yenilik proje ve etkinlik gerçekten hayata dokunuyor mu inceleyin dernekler ve engellilerden bilgi alınız görmeyenler için titreyen yelek yapıldı sensorlu bastonlar görmeyenlerin hayatını kolaylaştırdı gibi hiç bir gerçekliği olmayan denemeden sadece haberlerde çıktı diye atlamayın. İstismar proje ve etkinliklere pirim vermeyin. Bir zümreye yâda bir kaç kişiye faydalar sağlayacak diye istismar projelerine pirim vermeyin.

Kamu yararını esas alınız alanında uzman konukları davet ediniz. Başarı hikâyelerine çok fazla yer vermeyin başarı hikâyeleri önemlidir ama çok fazla önem verilirse normallik algısı yerini yüceltmeye bırakır bu da doğru değildir.

Engellilerle ilgili gün ve haftaları atlamayınız 3 Aralık Dünya engelliler günü Sakatlar Haftası Diyabet günü Otizm Kanser ve benzeri engellilerle ilgili sınav ve sınava hazırlık süreçleri kurs ve eğitim duyuruları yayınlayın.

Engelli hakları engel türleri engellilerle iletişim gibi farklı konular ve konuklar olsun. Yarışmalar ve hediyeler olsun programın dinleyenlerinin bir araya getirildiği farklı proje ve etkinlikler olsun.

Yardım kampanyaları zorunlu durumlar dışında yayınlanmamalı çünkü engelli yardım alan değil gerekli eğitim ve rehabilitasyon çalışmalarından sonra çalışan ve üreten bireyler olabilir ve onbinlerce engelli hayatını kazanıyor ve engelsiz tatil seçenekleri üzerinde çalışıyor.

Olayları işlerken kendi kültür ve değerlerini aşağılamamalı ama dünyadaki farklı uygulamalarını da görmezden gelmemeli. Özellikle teknoloji ve telefon uygulamalarıyla hayatı kolaylaştıran yeniliklerden bahsedilmeli.

TV'lerde engellilerin yaptığı meslekler belgesel haline getirilmeli kısa film ve belgeseller hazırlanarak engellik meselesine bilimsel olarak bakılmalı.

Bu liste uzayabilir. Ama benim gözümle şimdilik bu kadar şunu da unutmuşum moral fm'de Sayın Lokman Ayvanın Programı içinde engelli haberlerini hazırlayıp sundum. Yine olsa devlet yâ da özel radyo ve TV'lerde engelli haberlerini yorumlamak isterim.
Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..