Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '16

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimin arkadaşının tacizine uğradım, ne yapmalıyım?"

“Eşim bundan on gün kadar önce bir akşam eve geç saatte geldi. Yanında da bazılarını ilk kez gördüğüm arkadaşları vardı. Hepsi de aşırı derecede alkollüydü.

Eşim benden sofra hazırlamamı istedi. Eşim ve arkadaşları bahçede otururken ben de yardımcımla birlikte sofrayı hazırladım.

Onlar masada içki içerlerken ben de eşimin istediklerini getirmek için arada bir mutfağa gidiyordum.

Mutfaktan tam çıkmak üzereyken birden bire dev gibi cüssesiyle bir arkadaşıyla karşılaştım. Ben de ‘Herhalde bir şey istiyor,’ diye düşündüm.

Bana sırıtarak, ‘Çok güzel olduğumu söyleyip,’ sarılmaya kalktı. Elinden iterek kurtuldum.

O sırada yardımcım olan kadın mutfağa geldiğinden bana yapılan bu saldırıyı gördü.

Sabaha kadar uyku uyuyamadım. Eşime de korkumdan söyleyemedim. Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Yol gösterin.”

***

Değerli okurum, öncelikle yaşadıklarınızdan dolayı çok üzüldüğümü bilmenizi isterim.

Eşinizin doğru düzgün tanımadığı insanları gece yarısı evine davet etmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum.

Siz elbette ne yapacağınız konusunda düşünüp kararınızı vereceksiniz. Ama benim size önerim, bu kişiyi şikayet edip haklarınızı aramanızdır.

Bu tür suçları işleyenler, mağdurların şikayet etmeyeceklerini düşünerek bundan cesaret almaktadırlar.

Bu nedenle, hakkınızı ararsanız bu tacizci bir başkasına bu hareketi yapamayacaktır.

Kaldı ki tanığınız da olduğu için suçu kanıtlamanız kolay olacaktır.

***

Değerli okurum sadece sözlü tacizin bile 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezası vardır.

Ancak, sizin yaşadığınız olayda, cinsel davranışlarla, vücut dokunulmazlığınız ihlal edildiğinden bu suçun cezası, 2 yıldan 7 yıla kadar hapistir.

Yalnızca bu suçlar şikayete bağlı olduğundan olaydan itibaren 6 ay içinde şikayette bulunmanız gerekiyor.

Şikayet hakkınızı kullanmanız dışında, size karşı tacizde bulunan bu kişiye karşı duyduğunuz elem ve üzüntü nedeniyle manevi tazminat davası da açabilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, duyduğunuz güven ve yazdığınız mailleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalmanız dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..