Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '09

 
Kategori
Şiir
 

[otuzüçlükler] aslında seni yeniden yaptım

[otuzüçlükler] aslında seni yeniden yaptım
 

makyajımı çıkardım ağlarsam gözlerim akmasın diye


1.38
bana su koyar mısın kapına
şarjım bitti
sen burada mısın bugün


1:40
o burada değil öğretmenim
aklı havada
ben de senin gibi yaptım
birebir olanlar değil
konuştuklarımızı yazdım
geçmiş
bugün
gelecek

1:43
düşüyorum
çarpıyorum
dağılıyorum
sen
uyuyorsun
yaralarımdaki
kabukları
kopartıyorum
kanasın
göresin
ağla
anla
diye
beni
aklında
onca şeyle
geçip
dönüp
duruyorsun
içimde


1:45
girdiğim her yol
bir yere çıkıyor
aradığım her şey
aradığım herkes
yaşadığım her şey
yaşayamadığm

1:46
içime alsam seni
sığmazsın
kalbime alsam seni
merak ettim
ben de senin gibi yaptım
aslında seni yeniden yaptım
gölgelerin üstüne
minik ışıklar kondurdum
durdum


1:47
evet aradım ben seni
yazıyorum ben
yazdıkların gibi yazdım

1:47
metafor oldu
şarjım bitti
su koyar mısın
dedim
demedim
şarja su ne zaman konmuş
beni şarj et
kendini dert etme
ben de yazarım
karşılıklaşalım

1:48
tamam

1:48
teslim tarihi
yakın bir zamanda değil
gidişin
yalnız kalışım
yeni değil
sessizdin
bu akşam

1:48
gölgen olur muyum yine
ne gölgesi
ben yabancısıyım
senin

1:49
dip için siz
iyisiniz
önden buyrun
acımadı ki acımadı ki!
haykıra haykıra
hoplaya zıplaya
yarıyorum delice
korktuğum karanlığı
acıyan her yanımla


1:50
hah hah

1:51
sen ne yaparsan yansıtayım
onun adı gölge bir kere

1:52
peki başlayalım o zaman
kolay gelsin

1:53
peki başlayalım
sana da

1:54
makyajımı çıkardım ağlarsam gözlerim akmasın diye
sana bahsettiğim resmi göstereyim mi?

1:55
Göster

1:56
ece temelkuranın kitabının kapağı
ben çizdim eskiden bunu diye
hatırladın mı

1:58
ağlarsan gözlerin akmaz, gözyaşın akar
ağaçların özsuları akarsa ağaç ta ağlar mı

2:00
ağaç-kadın,
kadın-erkek

2:02
Evet
beklerim
koşarım sımsıkı sarılıp korkularıma


2:03
o kadar mı
o zaman neden o kadar acıyor
sadece gözyaşıysa
sadece çocukların
gözyaşı yakmaz
onlar için
yaştan başka öyküsü yoktur
gözyaşlarının

2:04
onları acı sandığın için
Yakıyor gözlerini
onlar aslında göz bilyeleri
çocukken seni kandırmışlar da
çocukluğunu yakmışlar
rüyalarımda
kan ter içinde
dikenler kollarımı keser
korkular, nefesimi
çocuksu çığlıklar atıyorum
salıncakta
elimi tuttuğunda
gökyüzü düşüyor önüme
uçuyorum
saçlarım sevişiyor
rüzgarlarla





2:05
Gerçekten acımadığını zannediyorsun
Gerçekten o kadar dayanıklı olduğumu zannediyorsun.
Gerçekte görmüyorsun bile yaralarımı.
senin gözyaşların neyden yapılmış?

2:06
Göz suyu kristalinden
Gözden çıktığı an
Gözden kaybolduğu için
ağladığımı
anlamıyorum
birebir olanlar değil
konuştuklarımız
hayatta ikide iki değil
labirentin
tüm çıkmazlarına girdim
birbiri ardı sıra
Her defasında
Patlak verene dek bir isyan
Şaşırırım kendime
Kendim bile


2:08
ben işime dönüyorum sana göndereceklerim var
yaşayacaklarım varsa göndereceklerin de vardır
merak ettim
ben de senin gibi yaptım
aslında seni yeniden yaptım
gölgelerin üstüne
çizgi kondurdum
benim gibi yapamazsın
canlı gibi
severmiş gibi
ağlarmış gibi
beklermiş gibi
hissedermiş gibi
yapıyorum
bilmezsin
çürüyorum


2:10
bende dönüyorum
sana göndereceğim çok şey var
benim en çok istediğim şeyi yapmışsın bana
yeniden yapılmak
hadi gönder
ilk defa nefes alabildiğimde
yalnız başıma
sıkı sıkıya sarıldığım
ilişkiler olmadan
derin bir nefes çekerim yalnızlıktan
dumanı içime işleyen
öldürücü zevkten
ardı ardına geldiğinde
diğer cephelerden bomba sesleri
büyürüm
gecelerde
sonra korkuyla sarılırım
bu sefer daha sıkı
sımsıkı


2:12
çatıda pireler var
uçuşuyorlar mı?
sen dibe gönder beni sonra gene gönder
senin en çok sevdiğin şeyi gölgen yaptı sana
kuşları suçlama
avuçlarım kanayana dek
daha hızlı yön değiştiririm
karşılaştığım çehrenle
bin kılıçlı isyan başlar
tanıdık sesleri arar gözlerim
ölüyorum
başka bir can verebilmek için
dönüşüyorum
gidebilmek için



2:13
kaça kadar çalışıyoruz
dibine kadar
çalışmaya çalışıyoruz
kaç zamandır da
işler nerede

2:15
kesildiğinde
ayaklarım yerden
değdiğinde
parmak uçlarım bulutlara
öyle heyecanlanıyorum ki
bir tur atıyor salıncak
kendi etrafında
korksam mı
içim ürperiyor
düğümleniyorum
lololo yalan dünya
geldiğin yerden gitmezsen
gittiğin yeri bulamaz mısın?

2:16
yaşasınnnnn
oooooooo
zincir sıkıştırıyor
bileklerimi
kanıyorum
yanıyorum
ayaklarım değmiyor
boşluğa
ağlıyorum
inemeyeceğim
annemi
beklemeliyim
alması için
kucağına
sana ispat etmek
istiyorum
büyüdüğümü
göstermek istiyorum
kendini
Sana


2:18
Oleyyyy
ihtiyacım
olmadığını göstermek
bırakıyor ellerim
zinciri
mutluluğumu
acımı bırakıyorum sana
kendimi boşluğa
beni yalnızlaştıran
adımı
atıyorum
inebilir miydim?
gözyaşlarım mı
düşer toprağa
bedenim mi önce?
toprağa cemre?
düşer
sormaya korktuğum
soruları bırakıyorum sana



2:19
ben yarın
yelkeni açamasam da
bir tepeye dikebilirim
geri döndüğümde yolumu bulabileyim diye
dibi görücem
dönücem
“orada”
tutunamıyorum
ritüelde
ben
yabancı olanım.


2:20
bildiğim gibi geldi hadi dalışa o zaman
dalalım
dibi görelim

2:21
haydi
dibine kadar
görelim
cevaplar evet
ya da hayır
olduğunda
yanlış tercih
yapanım
tarihten dileğim:
kaydetmeden
silsin
lütfen!

2:24
yazdın mı yazını?
yazdım sen
yazdım ben
ben yazdım da
nereye gitti

2:30
geldiğinde gitti
gitti her şey
yazdığında gitti
ne yazdın en son


2:50
sen dibe gönder beni
sonra gene gönder
benim en çok
istediğim şeyi
yapmışsın bana
yeniden yapılmak
hadi gönder
çatıda pireler var



2:51
senin en çok sevdiğin şeyi gölgen yaptı sana
peki

2:57
ne yapacağımı bilemiyorum
öylece bekliyorum
anlayabilmek için
arada
kırıntıları topluyorum
avuçlarıma

2:59
burdan mı yapalım

2:59
ben yabancısıyım
yol gösteriniz

3:00
dip için
daa iyisiniz
önden buyrun


3:01
tamam

nereye
atayım

3:01
bir dakika sonra

3:01
hangisine

3:03
1

2

3:04
3

3:04
hazır mıyız


3:04
başla

3:04
gönderdim bile
dürtüselim ben
bekleyemem

3:09
evet
seninki?

geldi dur
başlık gönlümü fethetti

3:09
gönderdim ben de

3:11
ikisini birbirine
sarmalıcam
bir metin olacak
başım döndü ama

3:12
dakikalar
tam benim
yaşadıklarımdan

3:13
zirve yaptı

3:13
başka zamanlara ait

3:13
şimdiki zamanlara

3:13
gerçeküstü zamanlar

3:14
pratik rötuşlar yapıcam..

3:14
başka dünyalara ait zamanlar

3:14
gerçeküstü metin..

3:14
başkalarına ait çalınmış zamanlar

3:14
gerçeğin ta kendisi
sen de gerçek olacaksın
gözyaşların
yakmıcak
başım döndü

3:15
çok fazla vaat var
cümlede
yaşamın
içinde

3:15
hep senden döndü
başım
bundan döndü
fazla vaatten

3:15
bu kadar vaat
bırak cümleyi
geleceğe sığmaz
bu kadar zamana hiç sığmaz

3:15
bir cümle dediğin

3:16
kaç dakika eder


3:17
ben beğendim
dilin kelmelere akmış
ne ii ettin de aktın

3:18
aradığım her şey
aradığım herkes
yaşadığım her şey
ve yaşayamadığm
aynı uçurumun
dibinde açıyor gözlerini
bir adımda
boşlukta
çakılacağım
yeri özlemi-korkusuyla
uçacağım
biliyorum bir süre havada

3:25
artık söylediğim her söz
girdiğim her yol
bir yere çıkıyor

Not: bu metin gerçeküstü arayışın, ortak zemininde Çiğdem'le birlikte yazılmıştır/üretilmiştir.

Fotoğraf: maskistanbul oyuncularından
 
Toplam blog
: 202
: 994
Kayıt tarihi
: 29.06.07
 
 

Sosyal medya danışmanı, grafik tasarımcı.  ..