Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

16 Aralık '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Parayı Verin Savcıyı Bile Rehin Alırım"

"Parayı Verin Savcıyı Bile Rehin Alırım"
 

Milliyet.com.tr


“PARAYI VERİN SAVCIYI REHİN ALARIM” DİYEN KİŞİLİK TİPLERİNİN PSİKOLOJİSİ İYİ BAK KENDİNE’DE

İnsani Değerler ve Ruh Sağlığı Vakfı Başkanı Prof. Dr. Nevzat Tarhan “Parayı verin savcıyı bile rehin alırım” diyen elinde silah ile poz veren kişilerin içinde bulundukları ruh hali ve nasıl bir propaganda da kullanıldıklarının analizini ÜLKE TV’de ‘İyi Bak Kendine’ programında Uğur Canbolat’a değerlendirecek.

Dolapdere’de DTP’li göstericilere silah sıkan zanlı, kendisine bu iş için para verildiğini iddia etti. T.G. “500 lira verdiler yaptım. Para verin gidip savcıyı bile rehin alırım’?dedi. İstanbul Dolapdere’de önceki gün yaşanan gösteri ve sonrasında çıkan kavganın arkasındaki ‘Provokasyon’, dün ortaya çıkan bir görüntüyle daha da netleşti. Dolapdere’de esnafın işyerlerine saldıran göstericilere ateş açan T.G, İHA’ya yaptığı açıklamada göstericilere silahla ateş açması için para verildiğini iddia ederek, “Para verip sık dediler, ben de sıktım” dedi. Psikolojik Savaş kitabı yazarı psikiyatri uzmanı Prof. Dr. Nevzat Tarhan bu tarz kitle gösterilerinde kullanılmaya müsait kişilik tiplerini anlatacak. Kullanılmaya ve yönlendirilmeye müsait bu tiplerin psikolojik savaşta propaganda unsuru olarak kullanılması için nerelerde bulunduğu, nasıl ikna edildiği ve ne şekilde kullanıldığı konusunu değerlendirecek. Bu kişilerin kullanılması kara/kirli propaganda unsuru mudur? Bu görüntülerle verilmek istenen mesajlar nelerdir? Psikolojik savaşta kullanılan propaganda teknikleri bu gösterilerde de kullanıldı mı sorularına açıklık getirecek. “Bana verdiler parayı sen de ver 500 milyon istediğin adamı rehin alayım... Kurusıkı verdiler gittim çektim. Giderim savcıyı rehin alayım. Ver 500 milyon çekerim kardeşim, öyle yaptılar. Ben onu yaparım. Ben sokakta gezen bir çöpçüyüm. Ben acım kardeşim. Ver 500 milyon yaparım” diyen kişinin nasıl bir ruh hali içinde olabileceğinin ve bu yapıda kişilerin kullanılarak toplumda nasıl bir kaos duygusunun oluşturulmak istendiğinin psikolojik tahlilini Prof. Tarhan bugün Uğur Canbolat’a yapıyor.

Programın diğer bölümünde ‘Menapoz Dönemi Yaşanan Sorunlar’ ele alınacak. Menapoz öncesi yaşanan sorunlar, kişide meydana gelen duygu durum, eşlik eden psikiyatrik sorunların ve tedavisinin ele alınacağı programın konukları Bağdat Caddesi Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi’nden Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Kemal Arıkan ve Uzman Psikolog Çiğdem Demirsoy olacaklar. Menapoz yaşayan kadının ailesine düşen görev ve sorumlulukların da dile getirileceği İyi Bak Kendine programında canlı bağlantılar ile seyirci soruları alınacak ve iyibakkendine@ulketv.com.tr adresine gelen e posta sorular da stüdyo konuğu uzmanlar tarafından cevaplandırılacak.

Ayhan Pala’nın yönetmenliğini yaptığı Uğur Canbolat’ın hazırlayıp sunduğu ekranların ve kendine bakmak isteyenlerin ‘Koruyucu Ruh Sağlığı’ programı olan İyi Bak Kendine bu akşam saat 23.30’dan sonra ÜLKE TV’de..

Saygıdeğer Nevzat Tarhan Hocama ve Sevgili Uğur Canbolat Beyefendiye ''Melekler yüreğinizden öpsün'' sayfasından iyi yayınlar diliyorum..

Sabiha Rana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..