Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Son sevgilim de beni terk etti,” aşkı yaşatmanın 18 kuralı

 

“26 yaşında üniversite mezunu genç ve güzel bir kadınım. Ancak uzun süreli bir ilişki yaşayamıyorum.

Birisiyle tanışıyorum, birbirimize sırılsıklam aşık oluyoruz. Evlenme planları yapıyoruz. Tam her şey yolundayken, bir iki ay geçmeden, sevgilim beni bırakıp gitmenin yollarını arıyor.

Kaç kez bu durumu yaşadım. Oysa ben sevdiğim adam için her fedakarlığa hazırım.

Ona sonuna kadar bağlanırım. Adeta onsuz yaşayamaz hale gelirim. Her gün defalarca arar, halini hatırını sorarım.

Sık sık hediyeler alırım. Bir dediğini iki etmem. Bütün bunlara rağmen son sevgilim de beni terk etti. Acaba nerede hata yapıyorum?”

***

Değerli okurum, mailinizden ne kadar açık yürekli ve içten olduğunuz anlaşılıyor.

Elbette tüm ayrıntıları bilmeden, sizin yaşadıklarınızı tahlil etmem çok kolay değil.

Benim burada yazacaklarımın ne kadarı sizin işinize yarar, bilemem. Bunu ancak siz değerlendirebilirsiniz.

***

İşte bana göre aşkı yaşatmanın 18 kuralı

1)İleride pişmanlık duymak istemezseniz, aşık olduğunuz kişinin aşkınızı hak edip etmediğini duygularınızla değil, aklınızla değerlendirin.

2)Aşık olduğunuzda aşkınızın biteceği endişesini taşımayın. Şimdiki zamanın keyfini çıkartın. Aşkınıza ömür biçmeyin. Aşkınızın biteceği endişesi aşkınızın sonunu hazırlar.

3)Sevdiğinize bağlanın, ama sakın bağımlı hale gelmeyin. “Ben sensiz yaşayamam,” demeyin.

4)Sevgilinize değer verin, ama kendi değerlerinizden fedakarlık yapmayın. Siz kendinize ne kadar değer verirseniz, karşınızdaki de size o kadar değer verir.

5)Duygularınızı sonuna kadar yaşayın, ama aklınızı ve mantığınızı da kullanmaya devam edin.

6)Her yaptığınız hareketin sonuçlarını hesap edin. Aşık olmak demek, aklınıza geldiği gibi yaşamak demek değildir.

7)Aşık olduğunuz kişinin gözünüzü boyamasına, sizi istismar etmesine izin vermeyin. Onu olduğundan farklı görmeye çalışmayın. Aşk istismarcılarına, duygu hırsızlarına, çıkar peşinde koşanlara dikkat edin.

8)Özgüveninizi asla kaybetmeyin. Hata yaptığında sizi kaybedeceğini bilsin.

9)Aşk birazda karşınızdakini keşfetmeye ve tanımaya çalışmaktır. Bu nedenle sizinle ilgili bazı şeylerin gizemli kalmasında yarar vardır.

10)Kıskançlığınızla onu sıkmayın, sürekli aramayın, hesap sormayın. Kendinize güvenin.

11)O konuşurken empatiyle dinleyin, onu anlamaya çalışın. Ama her dediğini sorgulamadan kabul etmeyin.

12)İltifat edin, armağanlar verin, ama iltifata ve armağana boğmayın.

13)Birisine aşık oldunuz, diye kendi çevrenizden dostlarınızdan kopmayın. Onların ilişkiniz hakkındaki değerlendirmelerini ve uyarılarını önemseyin.

14)Romantizmi ıskalamayın.

15)Aşkı yaşatmak, küçük mutlulukların farkında olmaktır.

16)Aşk, sevgiliyle altın sarısı yapraklar arasında yürümek, lacivert bir gecede yıldızları izlemek, yağmurda sırılsıklam ıslanmaktır.

17)Aşık olmak, düşünmek ve düşünülmek, özlemek ve özlenmektir. Yani karşılıklıdır.

18)Aşık olmak; yürümediğinde, üzmek, kırmak yerine acı da çekseniz veda edip gitmeye karar verebilmektir.

Yaşananları kavgalarla zehirlememektir. Yaşadığınız güzellikleri kara kare kesip zihninizde saklamasını bilmektir.

İnanın o yaşadıklarınızdan geriye kalan anılar, size yaşam boyu yaşama sevinci vermeye devam edecektir.

***

Değerli okurlarım, görüş soru ve yorumlarınızı içeren maillerinizden dolayı çok teşekkür ediyorum

Sağlıklı ve mutlu kalın.

 

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..