Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '08

 
Kategori
Tiyatro
 

"Yaşar ne yaşar ne yaşamaz" keşke bir daha izleyebilsem

"Yaşar ne yaşar ne yaşamaz" keşke bir daha izleyebilsem
 

    -“Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz.” -Aziz Nesin’in ünlü romanı. -Sadece Aziz Nesin’in romanı değil “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz”. -Aynı zamanda, İstanbul Devlet Tiyatrolarınında en ünlü oyunlarındandır. -Nefis bir oyundu. -Hani sorsalar ve deselerki “Üstadım bu güne kadar izlediğin en güzel tiyatro oyunu hangisidir” Diye. -Ne cevap veririm bilirmisiniz? -Bilmezsiniz! -“Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz.” Diyeceğimi sandınız değilmi? -Hayır efendim, öyle söylemeyeceğim. -Diyeceğim ki. -“Bütün tiyatro oyunları güzeldir. Ama en güzeli “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz” dır. -Evet efendim. -Aynen böyle diyeceğim. -Tam beş defa seyrettim. -Ve her defasında ayrı bir tad aldım. -Ve keşke bir daha izleme fırsatım olsa. -Şeytan diyor bas git İstanbul’da bir kez daha seyret ve gel. -Ama olmuyor işte. -Basıp da gidemiyorum. -Kolay mı? -Evli adamız. -Çoluk çocuk sahibiyiz. -Öyle kafana göre bas git yok. -Evli olanlar ve çoluk çocuk sahibi olanlar bilir. -Evli olmayanlar ve bir başı, bir de peşi olanlar anlamazlar. * * * * * -Devlet bürokrasinin her haltını, en güzel anlatan roman ve oyun. -Bir giriyor alttan. -Birde bakmışsın, çıkmış üstten. -Nüfus idaresinden başlıyor. -Alın size diyor nüfus idaresi ve devletin baş ucu kurumu. -Adliye koridorlarından ve avukat müvekkil ilişikisine en güzel taşlamayı yapıyor. -Devam ediyor maliyeye. -Oradan geçiyor asayişe. -Ve sağlık sektörüne. -Geleneklere göreneklere. -İllede kız istemeye. -Ya askerliğe. -Askerliği es geçmek olurmu? -Çakıyor geçiyor. -Ve mizahın o abartılı dilini müthiş kullanıyor. -Amma ve lakin oyunda yok yok. * * * * * -Beş kez izledim oyunu. -Tek kelime ile müthiş bir oyundu. -Oyunculuk müthiş. -Müzikler harika. -Konu mükemmel. -Ve ayakta bitmeyen alkış. -Evet. -Oyunun sonunda ardı arkası kesilmeyen müthiş alkışlar. -Oyuncular tekrar tekrar sahnede. -Ve izleyiciyi selamlıyorlar. * * * * * -AKM’de yer yerinden oynuyor. -Hem de ne müthiş bir keyif. -Bu mükemmel oyunu izlemenin ayrıcalığını yaşıyor herkes. -Sonra bir daha gitmiştim izlemeye. -Yetmedi. -Bir daha gittim. -Kesmedi. -Üniversiteye girdik. -200 kişi gittik. -Oda kesmedi. -Bir daha. -Ve derken oyun kalktı sahneden. -Şimdi izliyorum Kültür Sanat sayfalarını. -Ve tekrar sahneleniyor “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz.” -İzlemeyenler varsa ve bir de tüh çekmişlerse, alın işte fırsat. -İstanbul’lu arkadaşlara tavsiyemdir. -Hani varsa durumu ve imkânı olanlar illede gidip izlesin bu nefis oyunu. * * * * * -İşte yaşanan günlerin resmidir oyunda anlatılanlar. -Ve devlet bürokrasinin vehametidir. -Ve halkın çekmiş olduğu eziyetin resmedilen halidir. -İlginç. -Yıllar öncesi yazılan bir roman. -1977 yılında basılmış kitabı. -1978 yılında ilk ödülünü almış. -Madaralı Roman ödülü. -Oyun ise geniş bir kadro ile sahnelenmiş. -Yönetmen kim mi? -Kenan Işık. -Müzikler Timur Selçuk. * * * * * -Bir başka ipucu size. -Varsa bir derdiniz. -Ve derdinizi çözemiyorsanız. -Sorun Kara Kaplı Nizami Beye. -Hiç bir sorununuz çaresiz kalmaz. -Bilesiniz. -Kara Kaplı Nizami Bey her şeye devadır. -Çözemeyeceği tek bir sorun dahi yoktur. -Söylemedi demeyin.
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..