Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '11

 
Kategori
Sinema
 

1 Eylül 1977: Aşk tesadüfleri sever

1 Eylül 1977: Aşk tesadüfleri sever
 

1 Eylül 1977 tarihiyle başlıyor "Aşk tesadüfleri sever"... 

1 Eylül 1977 günü neredeydim diye düşündüm, filmin başında bu tarihi gördüğüm zaman… Ankara’da yaşayanların mutlaka seyretmesi gereken bir film “Aşk tesadüfleri sever”… 

Gazi Mahallesi
Deneme Lisesi
Kolej
Botanik Parkı
Ulus Atatürk Heykeli
Kızılay Güven Park
Eskişehir Yolu
Kuğulu Park 

Ankara’da Deneme Lisesinin sokağından yukarı 10 dakika yürüyüp ara sokaktaki küçük ve güzel sinemada güzel bir Ankara filmini seyretmek güzeldi. 

“Aşk tesadüfleri sever” özel bir film… Başından sonuna kadar çoğunlukla hüzünlenerek seyredilen güzel bir film… 

Sinemaya gitmeden önce filmin kadrosu konusunda tek tereddüdüm Belçim Erdoğan (afişte adı Belçim Bilgin olarak yazılmış) içindi. Filmi izlediğimde rolüne çok güzel oturduğunu gördüm. Diğer oyuncular zaten çok iyiydi. 

Türk filmlerinin kaçınılmazı olan tesadüflerin güzel bir senaryoda güzel bir şekilde kurgulandığında ne kadar iyi bir seyir keyfi yarattığını kanıtlayan bir film “Aşk tesadüfleri sever”… 

BU KADAR ÖVGÜDEN SONRA İKİ ELEŞTİRİ 

BİR 

Filmde ve müziklerde TNK çok iyiydi ancak filme yapıştırmaya çalışmaları çok yapay kalmış. Sanki, önce TNK’yi filmde düşünmüşler sonra da senaryoya monte etmeye çalışmışlar ama bu tam olmamış gibi geldi bana. 

İKİ 

Bu çok önemli… “Aşk tesadüfleri sever” filminde ve “Cesaretin var mı aşka” filmindeki sembolik kutuların kullanımı çok benzer… Sinemada görür görmez o çağrışımı yapınca filmleri de benzetiverdim birden… Senarist ve/veya yönetmen “Cesaretin var mı aşka” filmini seyretmiş olsalar kutuyu bu kadar kör gözün parmağına şeklinde kullanmazlardı. 

Fotoğrafta üstteki “Cesaretin var mı aşka” filmindeki kutu alttaki “Aşk tesadüfleri sever” filmindeki… Kutular birbirine benzemiyor ama filmdeki anlamları neredeyse tamamen aynı… 

SONSÖZ 

Bu filmi seyredin, Ankaralılar mutlaka seyredin… 

Ankara, 13 Şubat 2011 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..