Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

10. Yıl Marşı'na karşıyım!

10. Yıl Marşı'na karşıyım!
 

Türk’üz, Cumhuriyetin göğsümüz tunç siperi,
Türk’e durmak yaraşmaz, Türk önde, Türk ileri!

Cumhuriyetin 10. yılında Faruk Nafiz Çamlıbel ve Behçet Kemal Çağlar tarafından sözleri yazılan meşhur 10. Yıl Marşı, şimdilerde gündemde biliyorsunuz.

Bolu İl Milli Eğitim Müdürü tarafından karne törenlerinde çalınması yasaklanan, özellikle CHP’li milletvekillerinin göğüslerini siper ettikleri 10. Yıl Marşı’na neden birileri karşı, neden birileri de bu marşa karşı olanlara karşı?

Ben de karşıyım 10. Yıl Marşına!

Neden mi?

Çünkü bu marşın sözleri Türk olmayan vatandaşlarımız için incitici. Şimdi birileri: ”Kendine Türk demeyenin bu ülkede işi ne?” diyecek? Birileri de burada bahsi geçen “’Türk’ sözcüğü Kürt’üyle, Arap’ıyla, Çerkez’iyle, Türk’üyle kendisine Türk diyen herkesi kapsıyor. Mustafa Kemal Atatürk'ün ‘Ne Mutlu Türk’üm diyene’ sözünde de olduğu gibi kafatasçı olmayan bir milliyetçilik var burada.’ diyecek.

İyi de bu millet tanımı, kuruluş yılları için geçerliydi. Cumhuriyetin kuruluş yılları açısından düşünüldüğünde belki de o dönem için gerekliydi böylesi. Ama artık bu dünya düzeninde geçerli olmayan, çağdışı bir yaklaşımdır bu. Bunu görmek için Avrupa’ya, diğer dünya ülkelerine bakmak yeterli. Makedonya’ya giderseniz, Makedonya’da yaşayan Arnavutlara, Türklere Makedon denmediğini; Bosna Hersek’te yaşayan Arnavut’a, Sırp’a Boşnak denmediğini vs. görürsünüz.

Bu neyin diretmesi? Kürt’ün kendisine Türk demesini istemek, neyin kafası?

10 Yıl Marşı bana rahmetli Ahmet Kaya’ya yapılanları hatırlatıyor. Kürtçe şarkı söyleyeceğim albümümde, deyince çatallarla Ahmet Kaya’ya saldıran, onu linç etmeye çalışan insanlar sonrasında da böbürlene böbürlene 10. Yıl Marşı’nı söylemişlerdi. Kendisi gibi olmayana böyle bir muameleyi layık görmek ve 10. Yıl Marşı’nı da buna malzeme yapmak, tüylerimi hala diken diken ediyor.

Bu arada Bolu İl Milli Eğitim Müdürü’nün bu duygu ve düşüncelerle 10. Yıl Marşı’nı yasaklamaya kalktığını düşünmüyorum. Müdürün mehter marşı sempatizanı olmasından da anlaşılacağı gibi Cumhuriyet’e karşı olmak, gibi bir niyet var işin içinde apaçık!

CHP’lilerin 10. Yıl Marşı konusunda bu kadar hassas olmaları da beni geriyor, CHP düşmanlarının bu konuyu sürekli kaşımaları da.

“Bir Kürt nasıl hissediyor, bu marşı duyduğunda” hiç düşündünüz mü? Ben zaman zaman düşünürüm. Bana yapılmasını istemediğim şeyin başkasına yapılmasını istemem hiçbir zaman.

Ana dil meselesine de böyle baktım, hep. Ben Türk’üm, ana dilim Türkçe. Ben nasıl ana dilimde eğitim alıyorsam, kültürümü bu dilde geliştiriyorsam ve bu benim en doğal hakkımsa, aynı haklardan başkaları da yararlanabilmeli. Bu gerçeği görmek için Avrupa’ya, dünyaya bakmak kafi. Makedonya’da Türkler lise bitinceye kadar ana dillerinde eğitim görüyorlar. Türk bayrağı da taşıyorlar gururla, Makedonya bayrağı da. Hoşunuza gitti, değil mi?

Aslında pek çok ülkenin çoktan çözdüğü konular bu coğrafyada kördüğüm! Coğrafya kaderdir, doğru.

Ama yine de bir umut:Empati, daha fazla empati!

 
Toplam blog
: 31
: 283
Kayıt tarihi
: 27.03.16
 
 

Eğitim: Mimar Sinan Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı /  İlgi Alanları: Okumak, yazmak, gezmek..