Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Özel Günler
 

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun
 

Bu yazıma 19 Mayıs 1938 tarihini taşıyan ve o gün İstanbul İnönü Stadındaki kutlamaları gösteren bir resmi ilave etmek istiyordum. Ama yakın tarihlerde geçirdiğim bir ev taşıma olayı sırasında nereye koyduğumu hatırlayamadığım, belki de kaybettiğim ve benim için çok değerli olan o resimlere ulaşamadığım için başka bir resmi ilave etmek zorunda kaldım.

 Benim yazıma ekleyeceğim resimde yaşları 17,18 civarında olan bir dizi genç kız 19 Mayıs kutlamaları sırasında görülüyorlar. Hepsi birbirinden dinç, hayat dolu, bir o kadar da güzel olan bu liseli kızlarımız beyaz şortları, beyaz gömlekleri ile adeta Türk kadının birer timsali olarak İnönü Stadında hareketlerini yapıyorlar. Geride ise gene beyaz pantolon ve beyaz gömlekleri ile askeri öğrenciler gösterilerini yapmak üzere sıralarını bekliyorlar. Hepsi Cumhuriyetin kuruluşu ile yaşıt olan bu gençler yeni kurulan Türkiye Cumhuriyetinin taze birer neferi olarak o kadar harika bir görüntü sergiliyorlar ki inanılmaz.

 İşte 19 Mayıs 1938 tarihini taşıyan bu resimdeki o birbirinden coşkulu genç kızlardan biri benim annem Melahat Taner. Annem hep sağlığında o kutlamaları büyük bir sevgi ve coşku ile anlatırdı. Törenden iki gün önce yapılan provaları, tören gününü, nasıl yüreklerinin heyecan ve gururla çarptığını defalarca dinledim annemden. Sanki ben de onunla birlikte yaşadım o günleri. Daha sonraları bu coşku onların çocukları olduğumuz için bizlere de sirayet etti ve biz de 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramlarını aynı coşku ile kutlamaya devam ettik. Ama yavaş yavaş annemin zamanındaki  beyaz şortlar yerini önce kısa eteklere, sonra uzun eteklere ve şalvarlara bırakmaya başladı. Sanki çağdaş ve Batılı görünümdeki Türk gençliği evrim geçiriyordu.

 Yarından sonraki gün 19 Mayıs. Küçük çocuklara anlattığımız gibi Yatacağız, kalkacağız  gene bir Atatürk'ü Anma ,Gençlik ve Spor Bayramı kutlayacağız. Bizler o Cumhuriyet çocuklarının evlatları olduğumuz için aynı duyguyu yüreklerimizde taşıyoruz. Aynen bundan 75 sene önce annelerimizin hissettiği gibi.

 Hepimizin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..