Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '14

 
Kategori
Eğitim
 

19. Milli Eğitim Şurası

19. Milli Eğitim Şurası
 

19. Milli Eğitim Şurası


…///

 19. Milli Eğitim Şurası Toplandı.

Şura toplantısına;

Milli Eğitim Bakanlığı

Eğitim Fakülteleri

Bilim İnsanları

Eğitimciler

Öğrenci temsilcileri

Öğretmen Sendikaları vb.

tarafında yüzlerce öneri sunulacak.

İçlerinden bir var ki,

Öğretmenlerin /Eğitimcilerin Sendikası olan Eğitim Bir Sen Sendikası

Bu güzide (!) sendikanın Şura’ya sunacağı öneri nedir biliyor musunuz?

“Karma eğitime son verilmeli”

Yani,

ana sınıfından başlayarak, eğitimin her kademesinde kız ve erkek öğrenciler ayrılarak, öğrenimlerini ayrı okullarda sürdürmesi zorunluluğu getirilmek isteniyor !

Yani,

Cumhuriyet Devrimlerinin en önemlilerinden biri olan “Tevhidi Tedrisat Kanunu” .

Yani,

Eğitimde Birlik Yasası. Eğitim-Öğretimin tüm eğitim kurumlarında  karma eğitim, kız erkek birlikte eğitim görmesi yok sayılmak isteniyor.

Eğitim Bir Sen sendikasının bu önerisi Şura’da kabul görür, Milli Eğitim Bakanlığına tavsiyede bulunursa şayet, bu konuda yasa da çıkarılabilir.

Düşüne biliyor musunuz,

Bu ülkenin eğitim sistemini ters yüz ederek, Cumhuriyetin önemli kazanımlarından biri olan “Eğitim Birliği”  sonlandırılmak isteniyor..

Gençlerimizi karanlıklara, ülkemizi çok gerilere, insanlarımızı mutsuz ve karamsarlığa sürükleyecek olan bu süreç,  ne yazık ki, eğitimin esas unsuru olan Öğretmenler tarafından gerçekleştirilmek isteniyor..

Umarız bu öneri Şura’ da kabul görmez ve karara bağlanmaz.

Değilse başta bu ülkenin çalışan emekçi Öğretmenleri, anne-babalar, siyaset ve sosyal bilimcileri, üniversiteler, gençler, STK lar ve öğrenciler şimdiden kendi yol haritalarını belirlemek zorundalar.

Atı alan Üsküdar’ı geçmeden, iş işten geçmeden, eyvahlar, keşkeler oluşmadan bu işe el atmanın, konuyu ciddiye almanın ve gereğini yapmanın tam da günündeyiz..

Eğitim Bir Sen’i  bu tutum ve önerisinden dolayı şiddetle kınıyorum.

*muzaffer yıldırım

 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..