Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2006 OKS Tokat 8. si İbrahim Taşkıran'ın başarı sırları

2006 OKS TOKAT İL 8. Sİ VE İBNİ KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ İBRAHİM TAŞKIRAN : “SINAV STERİMİ BENDEN ÖNCE SINAVA GİREN ABLAMIN ÖNDERLİĞİNDE AŞTIM”

İbrahim Taşkıran Tokattan 7235 kişinin katıldığı OKS sınavında 7227 kişiyi geride bırakarak il 8. olmuş ve büyük bir başarıya imza atmıştır.Onunla keyifli sohbetimizden faydalanacağınızı umarım.

SORU- Merhaba İbrahim Kardeşim bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?Hangi okulları tamamladınız ?

İBRAHİM TAŞKIRAN- 1992 doğumluyum.Karabüklüyüm ve İlköğretime Denizli Okul yaptırma ve yaşatma Derneği İlköğretim okulunda başladım 2. sınıftan itibaren Tokat İbni Kemal İlköğretim okuluna devam ettim ve mezun oldum.

SORU- Bize başarınızdan bahseder misiniz ? Ülke ve il genelinde kaçıncı oldunuz ?

İBRAİM TAŞKIRAN- MF 448 TM 454 puan aldım. Türkiye de MF 3310. TM 1715. oldum.. 88, 33 netle yakaladım bu başarıyı ve bunu beklemekteydim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Bunların sana OKS de katkısı ne oldu?

İBRAHİM TAŞKIRAN- Babam Makine Mühendisi İbrahim Taşkıran enem ise ev hanımı Nazlı Taşkıran. En büyük ablam Tokat Fen Lisesinden bu sene mezun oldu. Ondan bir küçük ablam Samanyolu Fen Lisesinde okuyor. Onların ikisi de OKS tecrübesi geçirdiği için bu konuda da bana tabii ki çok yardımları oldu. Anne baba ve ablalarım beni desteklemese zor kazanırdım.

SORU-Dershane, okul, aile, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin sizin OKS yi kazanmanıza ne katkısı oldu ?

İBRAHİM TAŞKIRAN- Dershanede güzel bir program yaptık. Bu programlarda bize çok faydalı oldu. Yine de dershanede sosyal kültürel etkinlikler yaparak sınav stresimizi azalttık. Hocalar bizi çok güzel motive etti. Akraba ve komşularda OKS ye girecek olanlarda vardı. Onlarla yardımlaşarak tatlı bir rehberlik geçirerek daha başarılı oldum.

SORU- Kitap okur musunuz hangi tür okursunuz ve size bunun ne gibi katkısı oldu?

İBRAHİM TAŞKIRAN- Okurum. Roman türü. Evet Türkçe ve sosyalden çok az yanlış çıkarmama neden oldu okuma sevgisi. Soruları daha dikkatli okudum okuma sevgim sayesinde.

SORU- OKS de nereyi kazandınız bu puanla

İBRAHİM TAŞLKIRAN – OKS sonucu ile Tokat Fen Lisesini kazandım.

SORU – Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

İBRAHİM TAŞKIRAN- Ablam bana sınav kaygısı ve stresimi nasıl aşacağım konusunda yeterince bilgi vererek benim stresimi ve kaygımı yenmeme yardımcı oldu. Herkes büyüklerine danışarak bunu aşabilir.

SORU- OKS sınav sistemi adil mi sence ?

İBRAHİM TAŞKIRAN – Bence hiç adil değil. Çünkü o gün hasta olan olabilir. O gün çok stresli olabilir. Üzgün olabilir. Her şey olabilir. O kişilere daha sonra bir kez daha hak verilmeli bence.

YORUMU-İbrahim’in hayatına baktığımız zaman eğitimli baba ve ondan önce sınava girmiş ablaların sınava hazırlıkta etkisini daha çok görmekteyiz.OKS de başarılı olmasına başka illerdeki liseleri de kazanabilecek olmalarına rağmen ailelerinden ayrılmayarak Tokat’ı tercih etmeleri de Tokat’a Fen Lisesinin açılmasının ne kadar isabetli karar olduğu konusunda bizlere fikir vermektedir.

Teşekkür ederiz İbrahim

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..