Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 ÖSS Tokat 2.si Ahmet Bahadır Uçar'ın başarı sırrı

SORU- merhaba Bahadır . Biz seni bu başarından dolayı tebrik ederiz.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız ?

SHMET BAHADIR UÇAR- 26.11.1987 tarihinde Tokat’ta doğdum.İlkokulu Namık Kemal İlköğretim Okulunda ve Plevne İlköğretim Okulunda liseyi ise Tokat Anadolu Lisesinde tamamladım. Bundan 2 sene önce Kocaeli Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünü kazandım. Orada okumaya devam ettim. Kocaeli Üniversitesine Türkiye sıralamasında 14500 sıralarda girmiştim.6 ay önce tekrar ÖSS ye girmek üzere okulumu bıraktım.

SORU- Bize Bu seneki ÖSS başarınızdan bahseder misiniz ?İl ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç netle ulaştınız? Bu başarıyı beklemekte miydiniz ?

AHMET BAHADIR UÇAR - ÖSS Sözel 1 ham puan olarak 290.011 ham puanda il 2. si 0.8 li çarpımda il 4. sü sayısal 1 de 294.204 alarak ham puanla il 3. sü ve say 2 de 288.688 alarak ham puanda il 5. si oldum. Söz 1, say 2, say 1 de ham puanda Türkiye’de ilk 1000 de olmama rağmen AOBP diye Türkiye koşullarında saçma olduğunu düşündüğüm bir puan yüzünden ÖSS 1 de 1727. say 2 den 1770. say 1 den 1926. oldum. Toplam 180 sorudan sadece 8 yanlışım var. AOBP yanı halkın deyimi ile diploma notu puanının Türkiye çapında torpile denk olduğu kanısındayım. Eğer okulda bir tanıdığınız varsa , örneğin Dayınız, amcanız, anneniz veya babanız o okulda çalışmaktaysa bu puanın düşük gelmesi mümkün değil.Ama eğer benim gibi okulda bir akrabanız yoksa işte o zaman olan size olmakta. Hacettepe Üniversitesi Tıp yerine Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesine razı olmaktasınız .Bu puanlama türünün bana göre çalışmayla alakası yok. Bir hoca size taktığı zaman 4 olan notunuzu 3 e düşürebilmekte. Yani puan sadece sizin hoca ile olan akrabalık derecesine kalmış. Şunun altını çizmeliyim ki halkın dediği gibi okulda çok başarılı ama ÖSS de yapamıyor. Söylevi kesinlikle yalandır. Çünkü okulda söylenildiği gibi başarılı olan bir kişi sınavda nasıl başarısız olabilir ? Akla mantığa sığacak gibi değil. Bu puan yüzünde gençlerin önünü tıkamaktalar. Size bir örnek vereyim. Bir arkadaşınız lisede okurken lise 1 de yanlış arkadaşlıklar sonucunda derslerini kötü düşürdü. Arkadaşımın çok zeki olduğunun farkındayım ama o henüz gençliğin verdiği heyecanla bunu düşünmeye fırsat bulamadı belli ki. Lise 2 de aynı gidişata devam etti ve en son lise 3 e geldiğimizde arkadaşım gaflet uykusundan uyanmış ve derslere almıştı.Ancak bu puan türü yüzünden yapabileceği hiçbir şey yoktu.Türkiye 1. si bile olsa diploma notu yüzünden bir yere gidemiyordu. Arkadaşım çok iyi puan yaptı ama sonuçta beklediği gibi tam bir felaket oldu. İyi puanına rağmen kötü bir bölüme yerleşti.O kadar zekaya rağmen harcanıp gitti. Diğer bir arkadaşımın ise okulda çalışan bir akrabası vardı. 4 düşen yerler ona 5, 3 düşen yerler ise ona 4 tü.Çok iyi ortalamayla okulu bitirdi ama o güne kadar torpille şişirildiği için sınavda çok kötü bir puan aldı ve o arkadaşıyla aynı yere gitti. Adalet ve sistem buysa ben bu çarkı yanlış anladım. Y a da çarkın birkaç dişlisi eksik.Nice zeki gencimiz bu sebepten ziyan olmakta .Ben bir Türk Çocuğu olan yitip giden değerli sermayemiz acıyarak bakmaktayım.Bu puan türünün insanların hayatlarını önemli ölçüde etkileyecek kadar olmamasını istemekteyim. Bazı okullarda para ile not satan hocalar bile var.Bu iş artık ticarete dökülmüş.Umarım ÖSYM de yakın zamanda bunun yanlışlığını anlayarak bu saçmalığa son verir.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur ? Onların sizin başarınızda etkisi nedir ?

AHMET BAHADIR UÇAR – Annem Melik Ahmet Gazi İlköğretim okulunda öğretmen. Babam Ahmet Duran UÇAR Alparslan İlköğretim Okulundan emekli. Kardeşim Bahar Uçar Hacettepe Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği 4. sınıfta okuyor. O da bu sene Türkiye’nin bir başka sorunu olan KPSS İle uğraşacak. Ben bu başarıyı yüzde 60, 20, 20 kuralına göre değerlendiririm. Bu başarıda ailenin payı yüzde 20, Ailem her zaman bana sessiz bir çalışma ortamı sunmuştur. Ailelerin yapması gereken en önemli şey adaylara sessiz bir çalışma ortamı sağlamak ve onlarla çalışmalarının nasıl gittiğini ve dershaneye gidiyorsa dershanedeki sınavların sonuçlarından haberdar olup adayları olumlu yönde motive etmek sadece aile ile bunu yaparak öğrencinin Üniversite yolundaki yüzde 20 lik başarısını sağlayabilir.

SORU-Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin başarınızda etkisi ne olmuştur?

AHMET BAHADIR UÇAR – Ben bu seneye kadar çok okuyan bir insan değildim. Senede bir iki kitap okumakla yetinmekteydim. Okumanın zaman kaybı olduğunu düşünürdüm. Ama sınavlara girdiğim zamanda hiç süreyi yetiştiremezdim. En az 30 dakika geç kalırdım. Bir sürü soruya el bile süremezdim. Bir gün eve geldim ve düşündüm.Acaba neden yetiştirememekteyim diye. Diğer insanlardan eksik olan yanım neydi? Önüme bir kağıt aldım ve olumlu ve olumsuz yönlerimi yazmaya başladım. Konulara hakimdim.soruları çözüyordum ama fazla zamanımı alıyordu. Yaklaşık bir saatlik düşünmemin ardından eksiğimi görmüştüm. İşte orada kağıtta yazıyordu hatam YAVAŞ OKUMAK . İlk olarak acaba bu okumayı hızlandırıcı programlardan birine mi kaydolmalıyım. Ancak sonra buna gerek olmadığını ve çok kitap okuyarak okuma hızı artıracağıma inandım.1 ayda 4 kitap okudum ve sonuç mükemmeldi.Kitabı elimde bırakamıyordum. O kadar akıcı ve o kadar mükemmel bir duyguydu ki. Beni sınavın ölümlü stresinden , telaşından alıyordu. Sonra alışkanlık edindim ve yatmadan önce , 1 saat kitap okumaya başladım. Kitap rüyalarımı bir şekle sokmuş ve hayatıma düzenleyici olarak girmişti sanki.Sonra dershane denemelerine girmeye devam ettim. Artık sınavlar yetişmeye ve süre artmaya bile başlamıştı. Bunu gördükçe daha çok okudum. Sabahları da gazete alıp okumaya başladım ve sonunda 30 dakika artmaya başladım. Benim yanımda soru Çözenler komplekse girmeye başladı. Herkesin aklında aynı soru vardı. Nasıl oluyor da eskiden yetiştiremezken bu adam şimdi sınavdan 30 dakika önce sınavı tamamlamakta?Cevabı basitti.Sadece kitap okumak. Adaylara şiddetle tavsiye ederim.Yatmadan önce mutlaka kitap okuyun. Soru çözme hızınızı artırarak size yeni bir bakış açısı kazandıracaktır.Başarıyı yakalamaktaki bir etkende budur.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Bu seçiminizin ÖSS Başarınızda katkısı ne olmuştur?

AHMET BAHADIR UÇAR – Arkadaş insanı vezirde eder rezilde sözü sanırım bunun için söylenmiş en önemli sözdür. Arkadaşlarımı ben özellikleri olarak 4 yönden incelerim. Öncelikle 2 gruba ayırırım.Beni iyi yönde etkileyen arkadaş ve beni kötü yönde etkileyen arkadaş olarak.Bunun tahlilini bir haftada da yapabilirsiniz. Eğer beni kötü yönde etkiliyor ve benim hedeflerim için tehdit oluşturuyorsa bu dünyada sadece zamanı doldurmayı bekleyen bir kum saati görevi yapıyorsa hemen bağlantımı koparırım.İyilerde iki gruba ayrılır.İnsanı hedefine yaklaştıranlar ve sosyal olanlar. .2 grupta insan yaşamı için şarttır. 2 gruptan biri olmazsa ileriki yaşamda ikisi de olmaz.Unutmayın ki arkadaş seçiminde hayatınızdaki en önemli dönemeçlerden birisidir.Hayatımızın her anında sizi etkileyecektir.

SORU- ÖSS ye ne zaman çalışmaya başladınız ve ÖSS çalışmalarınızda son bir yılda bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

AHMET BAHADIR UÇAR – Kocaeli Bilgisayar Mühendisliğinde okuduğum için ÖSS ye son 4 ay çalışmaya başladım. 4 ayda yakalanmış bir başarıdır bu.Son 4 ay Tokat ‘a geldim ve Ankara Dershanelerinde çalışmaya başladım. Sene başında kendimi denemek amacıyla girdiğim her sınavda 240 puan almıştım. Son 4 aydaki çalışma programım gayet basit ve uygulanabilir. Dershanede dersleri pür dikkat dinledim ve evdeki programım saat 7 de başlar. 7 den itibaren soruları çözdüm ve her gün 2 konu tamamladım.Her gün toplam 200 soru çözdüm.Saat 11 gibi çalışma programımı tamamladım ve 1 saat kitap okuyarak yattım. Adayların dikkat edeceği en önemli husus bunu her gün yapıp, bir hafta ya da 1 ay boyunca değil de her gün hiç eksiltmeden yaptım. Ben bu başarıya bu programı uygulayarak 4 ayda ulaştım. Şu da en büyük yanlışlarımdan biridir ki, Rehber öğretmenine giderek program hazırlatmak .Unutmayın ki sizin ilacınız gene sizsiniz . Sizin ne zaman boş ne zaman dolu olacağınızı rehberlik hocanız bilmez. Siz elinizi iki başınız arasına alın ve düşünün.Acaba bana en uygun program hangisi diye.Ama benim uyguladığım programı uygulamanız halinde size yüzde 99 başarı garantisi veriyorum. Her gün kendinizi vererek yaptığınız takdirde derece yapmamak için iyi bir neden yok. Bu programın en büyük ve önemli noktası kesinlikle ve kesinlikle yatmadan önce televizyon izlememeniz ve bilgisayarda oynamamanızdır. Eğer bunlardan birini yaparsanız o gününüz boşa gitmiş demektir. Eğer bilgisayar alışkanlığınız varsa şiddetle şimdiden bırakmanızı önermekteyim. Çünkü bilgisayar oyunları ve chat proğramları sizin kendinizi derse vermenizi etkiler. Bence veriminizi yüzde 50 ye varan oranlarda olumsuz etkiler. 1 sene oynamayın ve kendi akıl gücünüzü fark edin.1 sene oynamayın ve kendinizi kurtarın. 1 sene oynamayın ve geleceğinizi ve istikbalinizi kurtarın. Eğer bilgisayar faydalı bir şey olsaydı ben 2 sene bilgisayar mühendisliği okudum. Ve gençlere ve çocuklara bu kadar zarar veren bir şeyi daha icat olmadığını gördüm. İşiniz gereği uğraşabilirsiniz , yapmanız geren ödevleriniz olabilir ama lütfen ve lütfen bilgisayarı oyun ve chat amaçlı hayatınızdan bir sene çıkarın. Yoksa ÖSS kazanmanız şansa kalabilir ve hayatın yeri geldiğinde girdabı, yeri geldiğinde rüzgarı olan ÖSS geminizi sürebilirsiniz. Bakarsınız , aklınız geminiz yelkenlerini rüzgarla dolduracak ve ileri rota hedefe ulaşacaksınız .Eğer bırakmazsanız girdabın içinde kaybolan milyonlarca aynı kaderi paylaşacaksınız .Geminin kaptanı sizsiniz ve dümen sizin iki elinizde. Karar sizin.Eğer günün birinde bir kaptan size gelip “ Ben bu denizi (ÖSS yi) hiç çalışmadan geçtim gerek yok bu kadar rüzgara “derse bilin ki yalan söylüyordur.Bu tür kulaktan dolma söylentiler denizlerdeki garsonlara benzer. Geminizi çeşitli söylentilerle “Hadi oğlum, kızım gezmeye gidelim, boş ver çalışmayı” ele geçirir ve geminiz girdaba sokar. Yine de derim ki karar sizin.

SORU- ÖSS adil mi? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı ?

AHMET BAHADIR UÇAR- OÖBP ‘nin adil olmadığını daha önce söylemiştim. ÖSS konusunda da şöyle bir yanlışlık var bana göre. İnsanların 3 saat 15 dakikasını alması çok yanlış bir şey. Bence en azından 3 sınav yapılmalı ve bunların ortalaması alınmalı.Hepimiz insanız ve bazen formumuzda olmuyoruz tam anlamıyla. Tek sınava karşıyım ama sınav olacak bu zorunlu.Bundan kaçış yok.Siyasi söylemleri komik bulmaktayım. Bu ülkede 10 sene ÖSS yi kaldırmaya hiçbir partinin gücü yetmez. Bence bu sistem kalktığında bilin ki önceden anlattığım gibi torpil, akraba ve para işin içine girer ve işte o zaman ÖSS kalksın . diyen arkadaşlarımı gördüm. Bu sistem kalkarsa veya sistem sadece diploma notuna bakarsa sanırım Türkiye 20 sene içinde batar. Bu kadar emin konuşuyorum , çünkü ülkemizde bu zihniyet hala devam etmekte.

SORU- Tokat2ta yaşamanıza ve ÖSS ye Tokat’ta hazırlanmanıza rağmen ülke genelinde başarılı oldunuz.Tokat’ta yaşamak ÖSS veya OKS kazanmak için bir avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

AHMET BAHADIR UÇAR- Kesinlikle bir avantaj. İzmit gibi büyük bir şehirde okuyarak geldim ve büyük şehirde okumanın ne kadar büyük şehirde okumanın ne kadar büyük sorumluluklar içerdiğinin farkındayım. Örneğin İzmit’te bir öğrencinin yapabileceği geniş bir yelpaze var öğrenciler bu işlerle uğraşmaktan derse vakit ayıramıyorlar. Başarı koskoca şehre göre çok düşük. Zaten istatistikleri incelerseniz hep küçük şehirler öndedir. Nedeni de öğrencilerin yapacak bir şey bulamaması ve bu nedenle derse yönelmeleri.

SORU- Okul, arkadaş, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin ÖSS başarınızda etkisi ne olmuştur?

AHMET BAHADIR UÇAR – Burada biraz 60, 20, 20 metodundan bahsetmek istemekteyim.Burada 60 lık kısım size ait nasıl çalıştığınıza ne kadar üniversite istediğinize azim ve iradenize bağlı.Yüzde 20 ailenize bağlı.20 si ise dershane seçiminize bağlı .Bazı insanlar dershane seçimini çok önemli görür. Hatta başarının yarısını bu seçime bağlar. Bu tamamen yanlış bir tutum ve eğer doğru olsaydı ben bu kadar dereceyi nasıl oldu da yaptım İş sizde bitiyor gençler.İşte orada aklınızda bitiyor. Siz yeter ki yapmak isteyin.Sizin önünüzde hiçbir güç duramaz. Her ne kadar okuduğunuz okulun size avantajı ya da dezavantajı olsa da bunun üstesinden gelebilecek yine sizsiniz. İlla ki isim yapmış dershanelere gideceğim diye kendinizi şartlandırmayın. Örneğin Tokat’ın en ünlü dershanelerinden biri benim dershanem kadar ancak derece çıkardı. Önemli olan dershanenin isim yapması değil, öğrenci ile birebir ilgilenmesidir. Bu şuna benzer.Babanız Karun kadar zengin ama sizi evlatlıktan ret etmiş.Bu paranın size faydası olmadığı gibi ünlü dershanenin de sizle ilgilenmediği sürece size faydası olmayacaktır. Siz orada ancak sene sonu bütçelerinde bir rakam olarak geçersiniz . Bu yüzden sisinle ilgilenecek bir dershaneye yazılın .Ünlü olması gerekmiyor. Kalabalık sınıflarda esilmektense sizin üstünüze eğilen bir dershaneye gitmenizi şiddetle tavsiye ederim.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşar mısınız ? Nasıl aşarsınız ?

AHMET BAHADIR UÇAR - Şuna inanmaktayım ki çalışan insanın sınavdan kaygı duymamsı lazım. Sınav onun için bir iş değil başlangıçtır. Mesela ben çalışırken sürekli olarak sınav sonrasını düşündüm, hayal ettim. Benim hayalim doktor olup önlüğümü giyip , hastaları muayene ettiğim andı. Müthiş bir mutluluk ve haz duymaktaydım. Bunu düşünürken bu beni daha da motive etmekteydi. Bunu düşünerek sınavın bir an önce gelmesini istedim. Sınavın başında ağzımdan dökülen şu sözleri hatırlamaktayım. “ BEN BU İŞİ YAPACAĞIM” ve sonrasını hiç hatırlamıyorum. Hiçbir şey hissetmedim.Ne heyecan ne vesvese ne de kuşların cıvıltısı. N e de odanın gürültüsü.Aklımda Sadece sorular. Vardı çözerken.Müthiş zevk aldım ve çözdüğüm her zoru beyaz önlüğe yaklaşıyordu. Sınav bitene kadar hiçbir şey duymadan sadece sınav kağıdımı verdiğimi hatırlamaktayım. Bu işin kendimce bittiği duygusunu.

SORU- Peki Bahadır . Sınav kaygısı yaşamadın.İlerde issizlik kaygısı yaşamakta mısınız ?

AHMET BAHADIR UÇAR- Bilgisayar Mühendisliği okurken bu kaygıyı duyuyordum . Sonuçta sektörde işsiz kalma şansınız var. Bu ihtimal beni korkutuyordu açıkçası. Ama şu an tıp tercihi yaptım ve içim gayet rahat. En azından devlette bir iş bulma ihtimalimiz var.Beni bir bakıma bu rahatlatmakta. Ben gene de iddialıyım ve tıp alanında en iyisi olacağım.Tokat’tan çıktım ve ben bu işte en iyi olacağım.

SORU-Hangi okul tercih edeceksiniz? Hangi mesleği yapacaksınız?

AHMET BAHADIR UÇAR- Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde Tıp Eğitimi alacağım .Çünkü Biyoloji ve araştırmayı seviyorum. Bu meslek tam bana göre bence. İnsanlarla iç içe olması ve yardıma muhtaç insanlarla yardım edebilme şansı bu mesleği seçmemde vazgeçilmez unsurlar.

SORU- Bahadır, en son olarak 2008 de ÖSS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına bizim aracılığımız ile neler anlatacaksınız ?

AHMET BAHADIR UÇAR- Özellikle 2008 ÖSS kolay olacak diye düşünen arkadaşlara bir çift sözüm var. Emeksiz yemek olmaz. Bilmelisin ki Üniversite okuyan gençlerin çoğunluğu bu seneyi bekliyor ve onlarla yarışacaksın. İşini ciddiye al ve dümenin başına geç. Korsanlardan uzak dur. Yelkenini rüzgarla doldur. Hedefe doğru tam gaz yola devam. Asla vazgeçme. Dalgalarla boğuş ama yenileceğini düşünme. Sen büyük gemisin ve usta bir kaptan eğer istersen dalgalardan kurtulup gemini sağ salim limana ulaştırırsın. Öğrencinin anne ve babasının yapacağı şey adaya sessiz bir çalışma odası ayarlamak ve öğrenciyle daha fazla vakit geçirip onu motive etmek. İnanmak başarının yarısı değil tümüdür. İnan ve başar her şey senin elinde. Son olarak Tokât’ın ileri gelenlerinin Üniversite kazanan Tokatlı gençlere yardıma çağırmaktayım. Sizin az olarak gördüğünüz miktar öğrenciler için servet değerinde .Bayrağı taşımamız için biz gençlere her konuk destek verir.

İlginize çok Teşekkür Ahmet Bahadır Kardeş.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..