Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 Öss Tokat il birincisi Yağmur Bayındır'ın başarı sırları

2007 ÖSS SAY-2 İL BİRİNCİSİ TOKAT ANADOLU LİSESİ VE FİNAL DERGİSİ DERSHANELERİ ÖĞRENCİSİ PAZARLI YAĞMUR BAYINDIR:” KİŞİSEL GELİŞİM SAYESİNDE DÜZENLİ HAYATA SAHİP OLDUM “
SORU- Merhaba Yağmur, ÖSS de üstün başarınızdan dolayı kutlarım..Gerçekten de büyük başarıya imza attınız. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız?

YAĞMUR BAYINDIR- 29.05.1989 Tarihinde Tokat’ta doğdum. Pazar’da oturmaktayım.. Pazar İlköğretim Okulundan mezun oldum. OKS de Tokat Anadolu Lisesini kazandım ve mezun oldum.

SORU- ÖSS de bizlere başarınızdan bahseder misiniz? Bu başarıya kaç net yaparak ulaştınız ve bu başarıyı beklemekte miydiniz?

YAĞMUR BAYINDIR – Derslerdeki doğru ve yanlışlarıma bakacak olursak Türkçeden 30 Doğru 0 Yanlış, Matematikten 29 Doğru 1 Yanlış, Fen Bilgisi 30 Doğru O yanlış, Matematik -2 den 28 Doğru 2 Yanlış, Sosyal Bilimlerden 26 doğru 4 Yanlış, Fen Bilimleri 2 den 30 Doğru ve 0 Yanlışım vardı. Bu sonuçlara göre sayısal 2 puan türünden Tokat İl 1. si ve Türkiye 245. si oldum. Hedefim Türkiye’de ilk 500 arasına girmekti. Ancak bu şekilde istediğim fakülteye yerleşebilecektim. Ailem, okulum ve öğretmenlerim bu başarıyı elde edeceğimde emindi. Benim de kendime güvenmem için ellerinden geleni yaptılar. Onların desteği sayesinde bu başarıyı beklemekteydim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu başarınızda katkısı nedir?

YAĞMUR BAYINDIR –Annem ev hanımı. Babam ise Pazar’da çiftçilik yapmakta. 16 ve 10 yaşında iki kardeşim var. 16 yaşındaki kardeşim 9. sınıftan ayrıldı ve babam gibi çiftçilik yapmakta. Diğer Kardeşim ise Pazar İlköğretim Okulunda okumakta.5. sınıfa geçti. Başarıda ailenin payının oldukça büyük olduğuna inanmaktayım. Evde benim için harika bir çalışma ortamı yarattılar. Kendime ait bir çalışma odası olmasını sağladılar. Bunun için onlara ne kadar teşekkür etsem azdır.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin bireysel gelişiminize ve ÖSS Başarınıza olan katkısı nedir ?

YAĞMUR BAYINDIR- Boş zamanlarımda genellikle kitap okurum. Çünkü Kitap okuduğum zaman rahatladığımı ve stresten kurtulduğumu hissetmekteyim. Kitap okumanın Türkçe sorularını cevaplamamda bana sağladığı kolaylık yadsınamaz. Ayrıca okuma hızını artırdığı için sınavlarda yapamadığımız sorulara daha çok zaman ayırmamıza yardımcı oluyor.

SORU-Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bunun size ÖSS de ne gibi faydaları oldu ?

YAĞMUR BAYINDIR- Arkadaşlarımı , beni olduğu gibi kabul eden, kendisi de olduğu gibi görünen, beni seven, daha önemlisi de bana saygı gösteren kişiler olmasına dikkat ederim. Benim için doğru arkadaş kendi doğrularımdan vazgeçmemi istemeyen ve karşılıklı fikir alış verişinde bulunabileceğim arkadaşımdır. Arkadaşlarım motivasyonumu sağlama konusunda bana çok yardımcı oldular. İyi ve kötü her anımda yanımdaydılar. ÖSS deki derecem ne olursa olsun bana karşı davranış ve düşüncelerinin değişmeyeceğini her fırsatta dile getirdiler. Bu da benim daha rahat bir sınava hazırlık geçirmemi sağladı. Tüm arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

SORU- ÖSS çalışmaya ne zaman başladınız ve bize son bir yılda ÖSS ye çalışma programınızdan bahseder misiniz ?

YAĞMUR BAYINDIR- Benim uyduğum bir program yoktu.Kendime göre çalışma prensiplerim vardı. Bunları uyguluyordum. Dersi mümkün olduğunca dikkatli dinliyor ve eve geldiğimde konu tekrarı yapıp soru çözüyordum. Okulda ve dershanede işlenen konuları tam olarak öğrenmek için çabalamaktaydım. Çünkü konular bittiği zaman öğrencide stres yaratmakta. Bu da çalışmanın verimini düşürmekte. 11. sınıfa geçen bir öğrenci için çalışmaya başlama zamanı. Temmuz ayı olmalı bence. Yaz tatilinde yapılan çalışmalar sınav hazırlığında diğerlerinden önde başlamayı sağlamakta.

SORU- Okul, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin bu başarında sana ne gibi katkısı oldu ?

YAĞMUR BAYINDIR-Okulum ve dershanem işbirliği içerisindeydi. Uyguladıkları sınav programları ile eksik olduğumuz konuları Türkiye sıralamasındaki yerimizi görmemizi sağladılar. Etütlerde konuları kısa sürede tamamlamamız için yardımcı oldular. Akraba ve arkadaşlarıma gelince onlara ne kadar teşekkür etsem azdır.Sonuç ne olursa olsun yanımda olacaklarını her fırsatta dile getirdiler. Tokat dışında yaşayan akrabalarım telefonlarıyla beni hiç yalnız bırakmadılar. Okul ve dershane arkadaşlarım motivasyonumu yüksek tutmam için ellerinden geleni yaptılar.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen bu başarıyı elde etmenizi neye borçlusunuz ? Tokat’ta yaşamanız bir avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

YAĞMUR BAYINDIR – Elinizdeki imkanları en iyi şekilde değerlendirdiğiniz müddetçe başarıya ulaşabileceğimize inanmaktayım. Tokat’ta ÖSS ye hazırlık döneminde ihtiyaç duyabileceğimiz her şey var. Bu nedenle Tokat’ta yaşamak bir avantaj. Öğrenci sayısı büyük şehirlerdeki kadar fazla olmadığı için öğretmenler öğrencilerle bireysel olarak ilgilenebiliyorlar. Bu da öğrencinin Üniversite hayatına bir adım daha yaklaşmasına sebep olmakta.

SORU- Sizden önce ÖSS ye girmiş ve başarılı olmuş insanlardan faydalandınız mı nasıl?

YAĞMUR BAYINDIR- Öğretmenlerimizin tecrübelerinden faydalandık. Hangi derse nasıl ve ne kadar çalışmamız gerektiğini çok iyi öğrettiler bize. Ayrıca Üniversiteden yeni mezun olmuş arkadaşlarımızın sınav hakkındaki düşüncelerini öğrendim ve onların tavsiyelerini hayatımda uygulamaya çalıştım.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız?

YAĞMUR BAYINDIR – Sınav kaygısı ve tresinin peşimi bıraktığını söyleyemem. Bu kaygı ve stresin kişilik özelliklerinden kaynaklandığını düşünmekteyim. Ben kişilik özelliklerimi değiştirerek gene de stresle yaşamayı öğrendim. Sınava girecek herkesin benim gibi heyecanlı olduğunu düşünerek kendimi rahatlatmaya çalıştım. Bunların çok işime yaradığını düşünmekteyim.

SORU- Hangi okulun hangi bölümünü tercih edeceksiniz? Hangi mesleği yapacaksınız neden?

YAĞMUR BAYINDIR- Ben Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesinde okumak istemekteyim. İlk tercihimde bu Üniversiteyi yazacağım. Tercih edeceğim diğer Üniversite Cerrahpaşa ( Hacettepe TIP Yerleşti) doktor olmak istemekteyim. Çünkü insanların hayatını kurtarmanın beni mutlu edeceğine inanmaktayım.

SORU- ÖSS sistemi sizce adil mi ? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı ?

YAĞMUR BAYINDIR – ÖSS Türkiye için gerekli bir sınav bence. 1.5 milyondan fazla aday arasından sınavsız seçim yapmak mümkün olmaz. Özellikle son 2 yıldan bu yana uygulanan sistemle çalışan ve çalışmayanlar çok daha belirgin bir şekilde ortaya çıkmakta. Ama Türkiye’de bütün arkadaşlarımızın aynı imkanları kullanamadığını düşününce ÖSS nin adil olduğunu söylemek pek doğru olmuyor. Her öğrenci dershane ve özel ders desteğinden faydalanamamakta. Bu da onların ÖSS hazırlığında diğer arkadaşlarından geri kalmalarına sebep olmaktadır. Bunu önlemek içinde Türkiye’nin en küçük köyünden en büyük şehrine kadar eğitim koşulları eşit hale getirilmeli. Bu gerçekleştikten sonra ÖSS nin adil bir sonuç olduğunu söyleyebilirim.

SORU- Kişisel Gelişim, motivasyon, rehberlik gibi kavramları önemser misiniz? ÖSS başarınızda bunların ne gibi payı var?

YAĞMUR BAYINDIR- Elbette önemserim. Özellikle Kişisel Gelişim çok önemlidir, benim için. Çünkü kişiliği oturmuş insanlar iradesine sahip olabiliyor. Bu sayede çok daha düzenli bir hayata sahip olabilmekte insan. Etrafımızda tecrübeli insanların bulunması ise bizim için çok büyük bir şans. Onların yaşadıkları bir gün bizimde başımıza geldiğinde ne yapmamız gerektiğini biliyor olmak hayat karşısında dimdik durmamızı sağlıyor.

SORU- Sizce Tokat’taki ÖSS gençliğinin sorunları neler ve bunların çözüm yolları nedir?

YAĞMUR BAYINDIR – Bence Tokat Gençliğini Türk Gençliğinden ayırmamak gerekmektedir.Türk Gençliğinin sorunları ortak. İlköğretim ve liselerde bariz kalite farkları var. Sınavla girilen liseler olduğu için buna hoşgörü ile bakabiliriz belki , ilköğretim okullarında bu olmamalı. İlköğretimde yeterli bilgi alamayanlar yarıştan kopuyorlar.

SORU- Bütün bunlara, yani başarınıza rağmen hala ilik kaygısı yaşamakta mısınız ?

YAĞMUR BAYINDIR – Doktor olmak isteyişimin sebeplerinden birisi de Üniversite eğitimi aldıktan sonra işsizlik kaygısı yaşamamaktı. Türkiye doktora oldukça fazla ihtiyacı olan bir ülke. Bu Durumun ben Üniversiteden mezun olduğum zaman da değişeceğini sanmıyorum. Bu yüzden işsizlik kaygısı taşımıyorum.

SORU- Yağmur Hanım, son olarak 2008 de ÖSS ye girecek olanlar ve onların anne ve babalarına bizim aracılığımızla neler anlatacaksınız ?

YAĞMUR BAYINDIR – 2008de ÖSS ye girecek olan arkadaşlarıma şimdiden başarılar dilemekteyim. Dershane ve okulları sayesinde yeterince bilgiye sahipler zaten sınavlar konusunda. Onlara önerim her gün çalışmaları ve özellikle kendilerini hissettikleri derslerin üzerlerine gitmeleri. Ayrıca panik yapmadan çalışmaları gerekmektedir. Çünkü o şekilde yapılan çalışmalardan hiç verim alınamamakta. Anne ve babalar çocuklarının en değerli varlıkları.Sınav sonucu onların sevgisinde artış ya da azalmaya neden olmaz. Onlardan tek istediğim çocuklarına hep yanlarında olduklarını hissettirmeleri.

Çok teşekkür ederim ilginize Yağmur Hanım.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..