Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2008 Öss'de Tokat dil birincisi Merve Önder'in başarı sırları

2008 Öss'de Tokat dil birincisi Merve Önder'in başarı sırları
 

2008 öss Tokat Dil alanı 1. si Merve Önder


2008 ÖSS TOKAT DİL 1.Sİ TOKAT ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MERVE ÖNDER: ”ÖSS DEKİ BAŞARIMI AİLEMİN VE YAKINLARIMIN BANA SONSUZ SEVGİSİ VE GÜVENİ İLE KAZANDIM”
SORU- Merhaba Merve, ÖSS de Dil dalında Tokat 1. si olmanızdan dolayı sizi tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız bugüne kadar ?

MERVE ÖNDER- 1990 Tokat doğumluyum.İlköğretim 5 sınıfına kadar Namık Kemal İlköğretim Okulunda okudum.8. sınıfa kadar TOBB İlköğretim okulunda okuyarak mezun oldum.Daha sonra Tokat Anadolu Öğretmen Lisesini kazanarak bu okulun yabancı dil bölümünden mezun oldum.

SORU- Bize ülke ve il derecenizden bahseder misiniz ?

MERVE ÖNDER – Dil alanında Tokat 1. si ve Türkiye genelinde 169. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ile kardeşlerinizin bu başarınızdaki payından bahseder misiniz ?

MERVE ÖNDER- Annemin adı Emine Önder. Babamın adı ise Metin Önder. 2 kız kardeşiz. Kardeşim Büşra ÖNDER bu sene TOBB İlköğretim Okulunun 8. sınıfına geçti.

Ailemin ÖSS başarımda katkısı çok büyüktür.

Her şeyden önce bana sıcak , temiz, mutlu, huzurlu bir yuva sağladılar.

Şunu unutmamak lazım ki, başarılı öğrenciler özellikle mutlu ailelerden çıkar.

Ailem ÖSS hazırlığı boyunca hep yanımda oldular. Sürekli olarak bana destek oldular. Benim verdiğim kararların her zaman yanında oldular.

Beni en çok motive eden de ailemin bana olan güveni oldu.

Onlara çok ama çok teşekkür ediyorum. Bana böylesine güzel bir aile ortamı hazırladıkları için.

SORU- ÖSS ye ne zamandan beri çalışmaktasınız ? ÖSS hazırlıkta son 1 yıldan bu yana bize bir hafta içi ve hafta sonu ÖSS çalışma programınızı anlatır mısınız ?

MERVE ÖNDER- ÖSS ye ne zaman çalışmaya başladım diye bir tarih yok aslında. Ben ilköğretimden bu yana ödevlerimi aksatmadan yapan bir öğrenciydim.Her şeyden önce çok planlı çalıştım.Tabii ki ÖSS ye yönelik çalışmalarımı 11 sınıfta daha da artırdım. ÖSS ye hazırlanan bir öğrenci bence çalışmaya en geç 10. sınıfta başlamalı. Özellikle 10. sınıfın yaz tatili çok önemli. 3 ay eksikliklerin çoğunu kapatabilmek için yeterli bir süre bence.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin ÖSS de başarı sağlamanıza ne gibi katkıları olmuştur ?

MERVE ÖNDER- Kitap okumayı çok sevmekteyim.Genelde polisiye gerilim , ve klasik tarzda romanlar okurum. Lisedeyken Edebiyat öğretmenlerimiz bir dönem için belirli bir sayfalık kitap okuma sınırı koymaktaydılar. Bu sayı genelde 5.000 civarı olmaktaydı. 5.000 sayfalık kitap sınırını tamamlamak için çok uğraşıyorduk. Ama kitap okumayı böyle böyle daha çok sevdim.

Ben seni kitap okumak ÖSS ye hazırlanan bir öğrenci için çok önemlidir. Her şeyden önce okuduğu zaman anlam hızını artırır. Bu durum ÖSS de özellikle Sosyal- Türkçe testlerinde çok yarar sağladığına inanmaktayım.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bunun ÖSS hazırlıkta sana ne gibi faydaları oldu ?

MERVE ÖNDER- Şu ana kadar bana uyum sağlayabilecek , birlikte güzel vakit geçirebileceğim , sorumluluklarının bilincinde olan ve onunla güzel vakit geçirebileceğim insanları arkadaş olarak seçtim. Bence sadece ÖSS de değil, hayatın her alanında arkadaş seçimi gerçekten de çok önemlidir.

SORU- ÖSS yi adil buluyor musunuz ? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı ?

MERVE ÖNDER- ÖSS bence pek de adil değil. Özellikle okulda sorumlu tutulma açısından. Ben bir dil öğrencisiyim. Dil öğrencilerinin okulda Matematik dersi görmesi , ders programında olmadığı için yasal değil, cezası var. Ancak ÖSS de dil öğrencileri Matematikten de sorumlu tutulmaktalar. Bu ÖSS de yapılan haksızlıklardan birisi sadece..

SORU- Hangi okulu tercih ettiniz neden?

MERVE ÖNDER- ODTÜ yü tercih ettim. Hayallerimi gerçekleştireceğim bir Üniversite olduğu için.

SORU- Okul, dershane, komşu, akraba gibi yakın çevre faktörlerinin sizin başarınıza ne gibi katkıları olmuştur.

MERVE ÖNDER- Çevremin ÖSS deki başarıma olan katkısı oldukça fazladır. Bana hep güvendiler. Başaracağıma inandılar. Zaten baştan da dediğim gibi beni en çok motive eden bana karşı duyulan bu sonsuz güven oldu.

SORU- Kişisel Gelişim ve rehberliği önemsemekte misiniz ? Bunun başarınıza olan katkısı nedir ?

MERVE ÖNDER- İnsanın kendini geliştirmesi demek hayata her açıdan doğru bir şekilde hazırlanması demektir. Bu açıdan kişisel gelişimi çok önemsemekteyim.

SORU- ÖSS ye çocuğu hazırlanmakta olan anne ve baba tutumları nasıl olmalıdır ?

MERVE ÖNDER- Her şeyden önce ona karşı çok anlayışlı olmalıdır.Evde gerekli olan güven ortamını oluşturmalıdırlar. Onun çalışmalarını yakından takip etmeli ve onu sürekli olarak motive etmeliler.

SORU- Meslek seçimine ne zaman karar verdiniz ? Sizce okullarda ve dershanelerde meslekler yeterince tanıtılmakta mı ? Mesleklerin doğru tanıtımı için neler yapılmalı ?

MERVE ÖNDER- Lise hazırlıkta karar verdim. İngilizceye olan sevgim İngilizce Hocam Ahmet Yaşar Köylü sayesinde başladı. Dil alanını seçince de Neşe Eroğlu hocam sayesinde İngilizceye olan sevgim her geçen gün daha da arttı. Her ikisine de burada çok teşekkür etmekteyim. İnşallah bir şeyler yapabilmiş ve onların emeklerinin karşılığını verebilmişimdir.

SORU- Son olarak 2009 da ÖSS ye girecek olanlara başka neler önereceksiniz ?

MERVE ÖNDER- Sıkı bir çalışma temposuna girmelerini , zamanlarını verimli geçirmelerini, gerek okul gerekse dershane ortamında onlara sunulan bütün fırsatları çok iyi değerlendirmelerini önermekteyim. Kendilerine her zaman güvensinler. Sıkı çalışan bir öğrencinin emekleri boşa gitmez.

Her şeyden önce her zaman pozitif olsunlar. İyi değerlendirilmiş, sıkıca çalışılmış bir sene , güzel bir ÖSS sonucunu da beraberinde getirecektir.

İlginize teşekkür eder, Üniversite ve meslek hayatınızda başarılar dilerim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..