Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2008 ÖSS TOKAT SÖZ-2 5. si Mehtap Türk'ün başarı sırları

2008 ÖSS SÖZ- 2 TOKAT 5. Sİ BİLİM DERSHANESİ VE ATATÜRK LİSESİ ÖĞRENCİSİ MEHTAP TÜRK 2009 ÖSS YE GİRECEK OLANLARA SESLENDİ: “ NE KADAR ÇALIŞTIĞINIZ DEĞİL NE KADAR ANLAYARAK ÇALIŞTIĞINIZ SİZİ BAŞARIYA GÖTÜRÜR” DEDİ

SORU – Merhaba, ÖSS de göstermiş olduğunuz başarıdan dolayı sizi candan kutlarım.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde yaşadınız ?

MEHTAP TÜRK- Tokat’ta doğdum.İlköğretimimi İbn-i Sina İlköğretim Okulunda LİSEYİ İSE Atatürk Lisesinde tamamladım.Hayatım hep Tokat’ta geçti

SORU- ÖSS de kaçıncı oldunuz ?

MEHTAP TÜRK- Sözel 2 testinden ham puanla Tokat 5. oldum. Sözel 1 den ülke genelinde 334. sözel 2. den ülke genelinde 333. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların bu başarınıza olan katkısı nedir ?

MEHTAP TÜRK- Annem ve babam Ticaret lisesi mezunu. Annem ev hanımı, babam ise SSK emeklisidir. Büyük ağabeyim Biyoloji öğretmeni. Küçük ağabeyim de Amasya Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliğini bu sene tamamladı. Çalışma konusunda hep onları örnek aldım.

SORU-ÖSS ye ne zaman çalışmaya başladınız ve ÖSS çalışmada son bir yılda bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ? ÖSS ye çalışacak olanlar ne zaman çalışmaya başlasınlar ?

MEHTAP TÜRK- Lisede yavaş yavaş ÖSS ye çalışmaya başladım. Bu sene ise sene başından bu yana daha sıkı çalıştım. Düzenli bir çalışma programım olmadı. Sadece çalıştığım zaman anlayarak çalıştım. ÖSS ye gireceği senenin başından itibaren önce yavaş yavaş, sonrada daha sıkı çalışmalılar.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin ÖSS de başarılı olmanızda ne gibi katkıları olmuştur ?

MEHTAP TÜRK- Genelde roman okurum.Kitap okumam. Okumayı sevmem ÖSS’de soruları hızlı okuyarak anlamama ve çözmeme yardımcı oldu.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bu tutumunuzun ÖSS deki başarınıza ne gibi katkıları olmuştur ?

MEHTAP TÜRK- Ders çalışırken arkadaşlarımın başarıma büyük katkısı oldu. Onlardan çok şey öğrendim. Bu sene içerisinde onlar haricinde çok az arkadaşımla görüştüm.

SORU- ÖSS sizce adil mi? ÖSS ye Alternatif önerileriniz var mı ?

MEHTAP TÜRK- Ben adil olmadığını düşünmekteyim. Çünkü, bir sınavla başarımızı belirlemekteler. Bence okuldaki başarımıza göre bir seçim olmalı.

SORU- Hangi okulları tercih edeceksiniz ve hangi mesleği nerede yapmak istemektesiniz neden ?İşsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ? Neden ?

MEHTAP TÜRK- Eğitim Fakültelerini tercih edeceğim. Türkçe Öğretmenliğini düşünmekteyim. İşsizlik kaygım var. Üniversite tamamladıktan sonra atanamamaktan korkmaktayım.

SORU- Okul, aile, komşu, akraba gibi yakın çevre faktörlerinin sizin başarınızda katkısı nedir ?

MEHTAP TÜRK- Bana büyük destekleri oldu. Başaracağıma benden çok onlar inanmıştı.Kendime olan güvenimi artırdılar.

SORU- Kişisel gelişimi ve rehberliği önemsemekte misiniz ? Bunların ÖSS de başarılı olmanızda katkısı nedir ?

MEHTAP TÜRK- Önemserim .Kendimi geliştirerek kendime güvendikten sonra başaramayacağımız bir şey yoktur.

SORU- 2009 da çocuğu ÖSS ye girecek olan anne ve babalara ne önermektesiniz ?

MEHTAP TÜRK- Önce çocuklarına güvensinler.Sürekli olarak ÖSS den bahsedilmemeli çocukların yanında. Sürekli olarak ders çalış falan dememeli. Çünkü bizler ÖSS nin öneminin farkındayız. Başkasından da sürekli aynı şeyleri duymak bizi rahatsız etmekte.

SORU- Meslek seçimine ne zaman karar verdiniz ? Sizce okullarda ve dershanelerde meslekler iyi tanıtılmakta mı ? Neler yapılmalı meslek tanıtımı konusunda ?

MEHTAP TÜRK- 8. sınıfta Türkçe Öğretmenim beni çok sevdiğinden dolayı bende Türkçe Öğretmeni olmak istedim. Meslekler okullarda ve dershanelerde iyi tanıtılmamakta. Bazılarının varlığından bile bizim haberimiz yok. Haftada 1 gün okullar ve dershanelerde meslek tanıtım günleri yapılarak mesleklerinde başarılı olmuş insanlarla öğrenciler tanıştırılmalı bence.

SORU- 2009 da ÖSS ye girecek olanlara başka neler önereceksiniz ?

MEHTAP TÜRK- Strese fazla girmeden emin adımlarla yola çıkmalılar. Sürekli olarak ders çalışmakta iyi değil. Arada gezip eğlenmeli onlar için daha iyi olur. Ne kadar çalıştıkları değil ? Ne kadar anladıkları nemlidir.

Başarılarınızın devamlı olmasını dilerim. İyi bir eğitim hayatından sonra Ülkemize faydalı bir insan olmanızı dilerim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..