Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '09

 
Kategori
ÖSYS
 

2009 ÖSS EA-1 testi Tokat 1.si ve Türkiye 63.sü Furkan Çetin'in başarı sırları

ÖSS 2009 Eşit ağırlık Tokat il birincisi, Tokat Milli Piyango İhya Balak Fen Lisesi ve Bilgi Dersanesi Öğrencisi FURKAN ÇETİN : “ ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ TIP FAKÜLTESİNİ HAYAL ETMİŞTİM . DÜZENLİ VE PLANLI ÇALIŞARAK HAYALLERİMİ GERÇEKLEŞTİRDİM” DİYOR

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Nerelerde okudunuz bugüne kadar ?

FURKAN ÇETİN- 1991 yılında Sivas’ta doğdum. İlköğrenimimi Sivas’ta Fevzi Paşa İlköğretim Okulu ve Özel Sultan Murat İlköğretim Okullarında tamamladım. Liseye kadar Sivas’ta yaşadım. OKS de Sivas 8. si olmuştum. Tokat Fen Lisesine 2. sırada yerleşmiştim. Tokat Milli Piyango Ihya Balak Fen Lisesinden bu yıl mezun oldum .

SORU- Bize bu sene (2009) da ÖSS de yakaladığınız başarıdan söz eder misiniz ?

FURKAN ÇETİN- Eşit Ağırlık 1 testinde Tokat İl Birincisi ve Türkiye 63. sü oldum.. Sayısal 2 de Tokat İl ikincisi ve Türkiye 170. si oldum. Bu başarılarımı 170 net soru cevaplayarak ulaştım.

SORU – Furkan Bey , bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların bu başarınızdaki katkısı ne oldu ?

FURKAN ÇETİN- Babam Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğretim üyesi. Annem ev hanımı. Bir kız kardeşim var o ilköğretim 7. sınıfa gitmekte. Ailem her zorlukta mutlaka arkamdaydı. Her şeyi benim için bir adım önceden fark edip, planladılar. Beni çok iyi motive ettiler.

SORU- ÖSS ye ne zaman başladınız? Bize bir hafta sonu ve hafta içi programınızı anlatır mısınız ? ÖSS de başarılı olmak isteyenler ne zaman çalışmaya başlamalılar sizce ?

FURKAN ÇETİN- ÖSS ye lise 1 den itibaren düzenli ama yoğun olmayan bir tempo ile hazırlandım. Ama son sene bu tempoyu biraz artırdım. Hafta içi okul ve dershane etüdlerine devam edip, ayrıca günlük 2 veya 3 saatlik çalışmalar yaptım. Hafta sonu ise dershaneme devam ettim. Yine aynı şekilde hafta sonlarında 3 veya 4 saat ders çalıştım. Adaylar benim yaptığım gibi lise 1 den itibaren çalışmaya başlamalı. Son sene de yoğunluklarını artırmalıdırlar.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size ÖSS de ne gibi katkıları oldu ?

FURKAN ÇETİN- Kitap okumaktayım. Özellikle Türk Tarihi konusunda kitapları okumayı tercih ederim. Tatilde, onbeş günde bir, okul zamanı ise ayda bir kitap okuyarak tamamlarım. Kitap okuyanlar soruları daha çabuk algılayıp, yorumu daha hızlı yaparlar.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Arkadaş seçiminin ÖSS başarısında etkisi nedir ?

FURKAN ÇETİN- Arkadaş seçiminde özellikle karşılıksız sevgi ve birbirine artı değer katabilen arkadaşlıklara önem vermekteyim. Birlikte yaptığımız çalışmalar hepimize katkı sağladı. İnternet alışkanlığı olan arkadaşlarımız ise ne yazık ki bundan faydalanamadı.

SORU- ÖSS sizce adil mi ? ÖSS ye alternatif önerileriniz neler ?

FURKAN ÇETİN - ÖSS nin en olumsuz yönü 4 yıllık emeği 3.5 saate sığdırmak. O an yaşanacak bir olumsuzluk tüm emekleri boşa çıkarıyor. Ancak Türkiye şartlarında sınav şart. Yeni sistem adaylar için uzun soluklu olacağından daha adil .

SORU- Hangi okulu tercih edeceksiniz ? Hangi mesleği seçeceksiniz neden ? İlerde işsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ?

FURKAN ÇETİN- Hacettepe Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesini tercih edeceğim. Küçük yaştan itibaren doktor olmayı hayal etmekteydim. İyi bir hekim olarak tıpta kariyer yapmak istemekteyim. İşsizlik ve başarısızlık kaygısı yaşamamaktayım.

SORU- Bu başarınızı genelde neye borçlusunuz okul, dershane, akraba, komşu arkadaş gibi yakın çevre faktörlerinin başarınızda ne gibi katkısı olmuştur ?

FURKAN ÇETİN- Okuduğum Milli Piyango Ihya Balak Tokat Fen Lisesinde almış olduğum temel eğitim, üzerine Tokat bilgi Dershanesinin yapmış olduğu çok olumlu katkılarla, başarıya ulaştığımı düşünüyorum. Komşularımıza da göstermiş oldukları duyarlılıktan dolayı teşekkür etmekteyim.

SORU- Kişisel Gelişimin önem ve rehberliğin önemine inanmakta mısınız bunların sizin gelişiminize ne gibi katkıları oldu ?

FURKAN ÇETİN- İnsanların çevresi ile var olduğuna ve kişisel arası ilişkilerinde başarıda önemli payı olduğunu düşünüyorum.

SORU- Aileler çocuklarının gelişimleri için neler yapmalı ?

FURKAN ÇETİN- Aileler çocuklarına ilgi ve alaka göstermeli , ama onları bağlamamalı.

SORU- Sizce okullarda ve dershanelerde meslek seçimi konusunda yeterli çalışmalar yapılmakta mı ? Daha neler yapılabilir ?

FURKAN ÇETİN- Çocukluğumdan beri hayalimde Tıp Okumak vardı. Tanıtım yapılmakta ama yeterli değil. Üniversitelerden meslek tanıtımı için hocalar ve öğrenciler dershanelere ve okullara davet edilmeli bence.

SORU- Çevrenizde daha önce Üniversite tamamlamış insanlarla muhatap oldunuz mu ? Onların sizin gelişiminize ne gibi katkıları oldu ?

FURKAN ÇETİN- Katkıları oldu. Babam ve yakın arkadaşları ile sık sık görüştüm. Tercihten önce Ankara’ya giderek tercih yapacağım Fakülteyi de görmek istemekteyim.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı ? Bunları nasıl aştınız ?

FURKAN ÇETİN- Çalıştıkça yol kat ettiğim için rahat oldum. Stresin zararlı olduğunu bildiğim için rahat olmaya çalıştım. Ayrıca öğretmenlerimin ve ailemin stresi yenmem yönünde olumlu katkıları olmuştur. Bu başarımda emeği olan herkese çok teşekkür etmekteyim.

SORU – ÖSS ye 2010 yılında hazırlanacak olanlara ve ailelerine neler tavsiye edeceksiniz ?

FURKAN ÇETİN- Yukarıda bahsettiğim gibi düzenli ve günü gününe çalışmalıdırlar. Sınavı bir son olarak değil de başlangıç olarak görmeliler. Bütün adaylara çalışmaları esnasında başarılar dilemekteyim.

Ayrıca bana bu fırsatı vererek düşüncelerimi kamuoyun ile paylaşmamı sağladığınız için teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..