Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '11

 
Kategori
ÖSYS
 

2011 YGS Sonuçları Açıklandı, ya Sonrası?

2011 YGS Sonuçları Açıklandı, ya Sonrası?
 



ÖSYM,
dolayısıyla Başkan Ali Demir, ne yapmak istiyor/du?

Yapılması gerekeni yapmıyor/du!

Yapılması gereken de, “Ben bu işi beceremedim, devlet büyüklerini yanlış bilgilendirdim, onları kamuoyu karşısında güç durumda bıraktım, yaptığım her açıklama ile ülkenin en güvenilir kurumu ÖSYM’yi “güvenilmez” yaptım, bana güvenerek görev görenleri hayal kırıklığı uğrattım, istifa ediyorum.” demekti.

ÖSYM Başkanı’nın şiirle arası varsa, Namık Kemal’in “Hürriyet Kasidesi”nden bir dize de okuyabilir/di:

Çekildik izzet ü ikbal ile bab-ı hükûmetten


Değerinin anlaşılmadığını, kendine güvenini de vurgulayabilir/di:

Yere düşmekle cevher sakıt olmaz kadr ü kıymetten


Gel gör ki, yapılması gerekenleri yapmadı.

Ya ne yaptı?

YGS’de “şifre iddiası”yla başlayan, ALES’le süren yanlışları düzelteceğine, baştan beri “destek” arayışına girdi. Ama devlet katından gelen “destek” açıklamalarının, kendisinin verdiği bilgiye dayalı olduğu vurgulandığına göre, geri alınan bir “destek” olduğu iyice anlaşıldı.

ÖSYM, devlet katından bulduğu, ancak sonra yitirdiği “destek”ten sonra, Başsavcılık’tan medet ummaya başladı. Basına yansıyanlara göre, ÖSMY Başkanı, Başsavcı’ya “şifre iddiaları ve sınavın iptali konusunda şahsi olarak görüşünü” sorduğu, "Ben karışamam, biz soruşturmamıza bakarız" dediği iddia edildi.

ÖSYM, sonra yaptığı açıklamada, “Başsavcılığın araştırmaları tamamlandığında 2011-YGS sonuçları açıklanacaktır.” cümlesine yer verdi.

Bu ne demekti?

YGS sonuçları her koşulda açıklanacaktır.

ÖSYM’nin topu attığı Başsavcılık’tan bugün “Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve açıklanması hususunun ise idari işlem olduğu ve bu durumun ÖSYM Başkanlığının tasarrufunda bulunduğunun, daha önceki basın açıklamalarında yer aldığını” anımsatan bir açıklaması geldi.

Bu açıklama ne anlama geliyor?

Ben araştırmamı yaparım.

Sınavın kim iptal edebilir?

ÖSYM ya da İdare Mahkemesi!...


ÖSYM, YGS sonuçlarını açıkladı; ama nasıl?

Adaylar, puanlarını “şifre” ile öğrenecekler; arkadaşı kaç puan aldı, bilemeyecek!

Haydi hayırlısı!


TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..