Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

2017 Dünya Duygusal Zeka Zirvesi’nden İzlenimlerim!

2017 Dünya Duygusal Zeka Zirvesi’nden İzlenimlerim!
 

Dünyanın 20 farklı ülkesinden Dubai’ye gelen liderlerle 18 - 20 Kasım 2017 tarihleri arasında bir arada olduğumuz çok önemli bir etkinlikte konuşmacı oldum.
 
2015 yılında tanıştığım dünyanın ilk ve en büyük Duygusal Zeka organizasyonu olan Six Seconds ağı ile gerçekleşen yolculuğumda ve geldiğim noktada ülkemi temsil ediyor olmak çok gurur vericiydi.
 
İki günlük bu maratonda aralarında akademik uzmanların, global şirketlerin eğitim-gelişim yöneticilerinin yer aldığı katılımcılarla uzmanlıklarımızı paylaşarak Duygusal Zeka konusunda güncel araştırmaları dinledik ve yeni projelerimiz için fikirler edindik.
 
Benim için en akılda kalıcı nokta, günümüzde kişiler ve kurumlar için zorluklar katlanarak artıyor olsa da Six Seconds Duygusal Zeka Modelinin ve Felsefesinin ileriye dönük bir gelişimde fitili ateşleyen kıvılcım olduğunu gözlemlemekti. 
 
Zirve boyunca “Duygusal Zeka’yı Deneyimlemek”, “Okulda, Ailede Duygusal Zeka” yanı sıra liderlik, performans, Duygusal Zeka’nın başarıyı nasıl harekete geçirdiği, müşteri ilişkilerinde Duygusal Zeka’nın önemi gibi konularda pek çok konuşma, vaka çalışması ve atölye çalışmasına katıldım. Duygusal Zeka’nın dünyaya nasıl bir değer yarattığı, güven inşa etmek için Duygusal Zeka, Duygusal Zeka’yı harekete geçirmek için stratejiler de başlıklardan bazılarıydı…
 
Zirveye katılan ve alanında uzman olan kişilerin sunumlarında güncel nörolojiye dayanan gerçek hayata dokunan bilimsel veriyi de dinleme fırsatım oldu.
 
Konuşmamda ele aldığım konu “Duygusal Zeka Koçluğu ve Eğitimleri ile İş Yaşamında Pozitif Değişim” idi. Türkiye’de Duygusal Zeka konusunda gerçekleştirdiğimiz rasyonel verilere dayanan çalışmalardan örneklerin yer aldığı sunumumda katılımcılarla uygulamalar da gerçekleştirdik. Duygusal Zeka Envanterleri konusunda ise daha çok veriler üzerinde duruldu.
 
3 ana alan ve 8 yetkinliğe dayanan Six Seconds Duygusal Zeka modeli ile kişilerde ve kurumlarda eğitim ve koçluk hizmetleri ile yarattığımız olumlu değişime bağlı performans artışına değindiğim konuşmamda başarı için gerçekte farkı yaratan olguların neler olduğunu aktardım.
 
Duygusal Zeka yolculuğumda 8 yetkinliği kendim ve çevrem için olumlu sonuçlar üretmek üzere harmanlama kapasitemi nasıl artırabileceğime odaklandım. Bu sırada bilimsel envanterlerle desteklenen ölçümlemeler, modelin gücü ve yalınlığı ile değişimi önce, çok net biçimde kendimde yaşadım. Danışanlarımla koçluk çalışmalarımda da bir, iki seans sonrasında olumlu geri bildirimler aldım. Eğitimlerde ise pek çok firmada envanterlerin mevcut durumu net şekilde ölçtüğü ve gelişime yönelik aksiyonlar almak üzere insanların modelin netliğinden etkilendiklerini deneyimledim. Bu da Duygusal Zeka’nın tüm hayatımızda daha verimli, üretken ve mutlu olabilmemiz için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha bana kanıtladı. “Duygusal Zeka nedir?” diyenlere duygularıyla akıllı olmaktır.” diyorum… Bir de: “Duygular insanları, insanlar da performansı harekete geçirir.” diyorum ve duyguları dışarıda bırakarak başarıya ulaşmamızın zor olduğunu her eğitimimizde aktarıyorum. 
 
Tamamen bilimsel araştırmalarla bulgulanan duyguların kimyasal olduğu ve kontrol edebileceğimiz veya engelleyebileceğimiz süreçler olmadığıdır. Burada aklı devreye alarak duygular karşısında kendi kalıplarımızı tanımanın, olaylar karşısında seçeneklerimizi değerlendirerek yola devam etmenin kendimiz ve çevremiz için en uygun sonuçları yaratacağını öğrenmek olacaktır.
 
Tabii zirveye de damgasını vuran konulardan biri, ezelden beri hepimizi meşgul eden bir konuydu: Duygusal Zeka erkeklerde mi daha güçlü, kadınlarda mı?
 
Six Seconds’ın her iki senede yaptığı araştırma aslında bu sorunun da cevabını veriyordu. Erkeklerde de, kadınlarda da duygusal zeka güçlü olabiliyor. Fark, duygusal zekalarını güçlü kılan yapı taşlarında. Mesela erkekler problem çözme, vizyon, kritik konularda düşünme, riski tolere edebilme, bilgiyi bağlayabilme konularında sağlam yapı taşlarına sahipken; kadınlar derinlemesine düşünme, veri analizi, duygusal iç görü, tasarlama, öncelik belirleme konularında daha güçlüler.
 
Vücudumuzdaki pek çok kası geliştirebildiğimiz gibi Duygusal Zeka’nın merkezi olan beynimizi de – ki o da bir kas- geliştirebiliriz.
 
Verimli, öğretici, farklı kültürlerden insanlarla tanıştığım, bakış açımı zenginleştirip bilgi dağarcığımı güçlendirdiğim çok keyifli bir zirve yaşadım. 25-26 Kasım 2018 Singapur’da düzenlenecek Duygusal Zeka zirvesinde, uyguladığımız Duygusal Zeka Liderlik Programını örnek çalışma olarak konuşmamda aktaracağım. Ülkemi değerli bir zirvede daha konuşmacı olarak temsil edecek olmak bana büyük mutluluk veriyor.
 
Asıl amacım, Duygusal Zeka üzerine bir zirveyi de ülkemde gerçekleştirmek. Umut ediyorum ki; çalışmalarına başladığımız bu zirveyi 11 Ekim 2018 tarihinde güzel şehrim İstanbul’da gerçekleştireceğiz. 
 
Sitemi ziyaret etmek için:
 
Toplam blog
: 5
: 2843
Kayıt tarihi
: 24.03.18
 
 

Erdem Ercan, 1000 saat Yönetici ve Takım Koçluk tecrübesi ile ICF'den PCC unvanına sahiptir. 1.50..