Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '15

 
Kategori
Yeni Modeller
 

2017 Ford F-150 Raptor

2017 Ford F-150 Raptor
 

2017 Ford F-150 Raptor


Detroit Auto Show'da görücüye çıkan pick-up modellerinden belkide en önemlisi 2017 model Ford F-150 Raptor'dı. Aluminyum ağırlıklı şasi üzerine üretilmiş 2015 F-150 pickup'ın daha gelişmiş bir versiyonu olan Raptor, zaten off-road için çok uygun olan aracı bir adım daha öteye taşımış.

Bir basın toplantısında "Raptor'ı yarattigimizda araç performansının sadece yolda veya pistte değil off-road'da da ölçülmesinin mümkün ve hatta eğlenceli olabileceğini hayal ettik" diyen Raj Nair (Ford Global Ürün Geliştirme bölümü Başkanı) "orijinal Raptor'in üzerine son model F-150 deki yeniliklerin eklenmesiyle son model Raptor her yönden çok daha iyi bir araç oldu" diye ekliyor.

2017 model Ford F-150 Raptor'a yapılan yenilikler Ford'un şimdiye kadar herhangi bir pick up modeline yaptığı yeniliklerle karşılaştırıldığında çok daha kapsamlı. Yeni Raptor'da eski modeline göre çok daha fazla yüksek kuvvetli çelik kullanılmış. Buna rağmen araç önceki modele göre 500 pound yani yaklaşık 230 kg daha hafif. 2015 F-150'de olduğu gibi 2017 F-150
Raptor'in da kaporta panelleri yüksek kuvvetli alüminyum alaşımdan dövülmüş. Aracın genişliği ise standard F-150'ye göre 125mm daha geniş.

Eski SVT Raptor'in 6.2 litrelik V8 motoru ise ikinci jenerasyon 3.5 litrelik V6 Ecoboost ile değiştirilmiş. Güç değerleri henüz açıklanmayan Raptor'in yerini aldığı 411 beygir güç ve 588 Nm tork üreten eski modelden daha güçlü olacağı kesin. Bu yeni motorun 2015 F-150 deki versiyonu 365 beygir güç ve 569 Nm tork ürettiğini biliyoruz. Yeni Raptor'un şanzımanı ise 10 vitesli otomatik bir şanzıman (benzin tüketiminin nispeten daha az olacağı kesin) ve aracın çift çıkışlı eksoz sistemi mevcut.

Çekiş sistemindeki yenilikler ise yeni bir "isteğe bağlı tork-4 çeker sistemi" ve "Arazi Yönetim Sistemi". Yeni transfer kutusu debriyajla kontrol edilen bir 4 çekiş sistemi içeriyor ve sistem mekanik olarak kitlenebiliyor. Aracın Arazi Yönetim Sistemi değişik modlardan oluşuyor. Bunlar Normal, Sokak, On-Road, Yağmur, Kar, Buz, Çamur, Kum, Baja (yüksek süratli çöl yolları için) ve Kaya modlarindan oluşuyor. Ayrıca aracın, önünde Torsen differansiyelin bulunması off-road kabiliyetini iyice arttırıyor.

Süspansiyon sistemi ise önceki Raptor modeline göre 2.5 inçten 3 inç'e çıkarılmış. Yeni şokların esneme mesafesi ise eski modelde 11.2 inçten 12 inç'e çıkarılmış.

Off-road'a yönelik diğer yenilikler arasında 17 inçlik jantlar ve BFGoodrich All-Terrain KO2 lastikler, LED ışıklar ve kamera teknolojisi gibi özellikler sayılabilir. Aracın içinde ise direksiyona bağlı vites değiştirme kolları dikkati çekiyor. Aracın tavanında bulunan auxillary düğmelerle daha sonradan taktirilmasi mümkün olan teçhizatların çalıştırılması düşünülmüş. (ışıklar, hava kompresoru, vinç, vb...)

Aracın Amerikada 2016 güzünde satışa çıkarılacağı söyleniyor.

 
Toplam blog
: 55
: 1472
Kayıt tarihi
: 15.06.14
 
 

Ceyhun Kirimli lisans egitimini Bogazici Universitesi Molekuler Biyoloji ve Genetik Bolumunde tam..