Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

31 gün oluvermiş

31 gün oluvermiş
 

resim benim masaüstüm =))


Ocak ayı 31 gün çeker, Şubat 29 çeker, Mart da kendi halinde 30 gün takılır. Nisan'ın 30 günlük ömrü var, Mayıs da 31 çeker üstelik de benim doğum günümün olduğu ay, Haziran da buna iştiraken 30 gün ister, geldik şimdiki ayaaaa. Neymiiiş Temmuuuuzz. Aysonu gelse de senelik izine çıkabilsem. Diğer ayları saymaya gerek duymadım ne de olsa onlar da aynı özelliklere sahip aylar grubu.Sadece takıldıkları mevsimler ayrıdır.Hiç bu ayların neden 30 -31, ya da 29 gün çektiğini merak ettiniz mi bilmem ama ben hayli düşünmüştüm.

Şubat ayının 28 çekmesinin ve diğerlerinden kısa olmasının tek bir bilimsel gerekçesi yok... Tek gerekçe, iki Roma imparatoru arasındaki çekişme...

Ben de derdim şu günleri kim 30-31 gün yapmış takvimde diye.Aysonu gelsin diye ipleri hızla çeker olduk.4çeker makina gibi olduk vesselam=)))Sonra bir de maaş da birikirdi bile değil mi?


'Cüce Şubat' olarak nitelendirilen şubat ayının 28 gün olma nedeni Roma imparatorları Sezar ile Augustus'un kaprisleriymiş. Nedeni imparatorların temmuz ve ağustosu eşitleme rekabeti...

ŞUBAT ayının 28-29 gün çekmesi hep merak konusu olmuştur. Meğer bu durumun nedeni Roma dönemi imparatorlarının kaprislerinden başka bir şey değilmiş! Bugün kullanılanın temeli olan ve adını Papa 7. Gregoryen'den alan takvimin öncüsü Jüliyen Takvimi.

Ancak İmparator Sezar, Mısırlı Astronomi Bilgini Sosigenes'i bu takvimi yeniden düzenlemesi için görevlendirir. O dönemde bir yıl 365 gün 6 saattir. Sosigenes yeni bir takvim yapıyor. Bu takvime göre; her yıl 365 gün çekecek, her yıldan altı saat artacak, artan saatler dört yılda bir takvime eklenecek ve o yıl 366 gün olacaktır. Fakat 366 gün 12 eşit parçaya bölünmediği için 6 ay 30 gün, diğer 6 ay 31 gün çekecektir.

DÖRT YILDA BİR 29

365 gün çeken yıllarda en son aydan bir gün düşülmesine karar verilir ve şubat yılın son ayı kabul edildiği için, dört yılda bir 30 gün, diğer yıllarda 29 gün olur.

Sezar aylardan birine de ismini vermiş; Julius yani Temmuz. Ondan sonra imparator olan Augustus da ağustos ayına adını verir. Ancak Augustus, Sezar'ın ayı 31 günken kendi ayının 30 gün olmasını kabullenememiş. Şubattan bir gün alıp kendi ayına eklemiş. Böylece şubattan 1 gün daha alınmış ve ağustosa eklenmiş. O gün bu gündür de şubat ayı 28, dört yılda bir de 29 çekmiş. Sezar'ın ayı temmuz ve Augustus'un ayı ağustos da peş peşe 31 gün oluvermiş.

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..