Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '08

 
Kategori
Blog
 

37. Türkiye Açık Paraşüt şampiyonası ve Serbest Paraşütçüler Günü Kutlamaları

37. Türkiye Açık Paraşüt şampiyonası ve Serbest Paraşütçüler Günü Kutlamaları
 

Atatürk ve Ozan Aydın (Gelecek onların gösterdiği yerde)


Umarım başınıza gelmez.

Başladığım günlerde, haftada üç gün yazmayı düşünmüş ve uzun süre de bu kararımı uygulamıştım. Sonraları yazılarıma ilgi azaldıkça, haftada iki güne düşürerek; Pazartesi ve Cuma günleri yazmaya başladım. Tatil sonrası aldığım karar uyarınca da, haftalık sayımı, tek bir blog olarak belirledim.

Tatil sonrası, ilk bloğumu 25 Ağustos günü yayına aldım. Okuyanlarınız olmuşsa, anımsayacaklardır. “Şemsi Siperli Serpuş” Başlıklı yazımda, Şapka ve Kılık Kıyafet Devrimi’ni Türk Ulusu’na anlatmak üzere, Kastamonu’ya giderken; Atatürk’ün Kalecik İlçemizden geçişinin ve halk arasında ilk kez şapka ile gürülmüş olmasının 83. yıl dönümü etkinliklerini yazmıştım.

1 Eylül Pazartesi günü yazacağım yazının konusunu günler öncesinden belirledim. Bu; İzmir’de ya da yakın illerde yaşayan, ya da gelebilecek olan blog yazarı, blog okuru dostlarım için bir çağrı yazısıdı. Bir taşla iki kuş vuracak, son günlerde oldukça sık yaşanan ve çok da keyifli geçtiğini okuduğumuz İzmir blog toplantılarının da bir devamı olacaktı.

Bu yazdıklarıma bakıp da bir şeyler kaçırdığınızı düşünmeyin. Henüz kaçan bir şey yok. Çağrımı da, gerekçesini de yazacağım. Ama önce yazıma neden “umarım başınız gelmemiştir” diye başladığımı anlatmak istiyorum.

1 Eylül Pazartesi Günü akşamı, büyük bir keyifle bilgisayarımın başına oturup, birkaç satır yazmıştım ki, önce bilgisayarın ekranı dondu. Hiçbir şey yapamıyordum. Telefonla dostlarımdan aldığım yardım da işe yaramadı. Bu yardımlarla ekranı açabildim. Ancak, klavye ile bilgi sayarın ilişkisi tamamen yok olmuştu. Üç gündür bu sorunun çözümü için çalıştım. Yeni bir klavye dahi aldım. Sorun çözülmedi. Sevgili kardeşim Celal Özkan, onca işi arasında zaman ayırdı ve telefonda dinlediği sorunun, çözümünü anında üretti. Sorun; O’nun söylemi ile Klavye cakının takıldığı porttaydı ya port değiştirilecek - ki bu bilgisayarın uzunca bir süre serviste kalmasını gerektirebilirdi. - ya da, USB girişli bir klavye alınacaktı. Akşama doğru da elinde, şu anda kullandığım klavye ile çıkageldi ve sorun çözüldü.

İşte ben de, Pazartesi günü yazmayı planladığım yazımı sonunda yazabiliyorum.

Geçen yıl aynı günlerde yazmıştım. Ülkemiz Göklerinde paraşütle ilk atlayışın yıl dönümü kutlamaların birincisi, 10 Eylül 2007 günü ilk kez Serbest Paraşütçüler Günü olarak kutlanmıştı. İzmir’in güzel ilçesi, Selçuk’ta bulunan Türk Hava Kurumu Efes Havaalanı’nda, bu yıl ikinci kutlama yapılacak.

73 yıl önce, Sovyetler Birliği’nde paraşütçülük eğitimi alan, Abdurrahman Türkkuşu, 10 Eylül 1935 günü ülkemizde ilk paraşüt atlayışını gerçekleştirmişti. 2006 yılında yapılan 35. Türkiye Paraşüt Şampiyonası’nda bir araya gelen; Türkkuşu,Türk Silahlı Kuvvetleri ve Serbest Paraşütçüler Derneği profesyonel ve amatör paraşütçüleri, yılda bir günün paraşütçüler günü olarak kutlanmasını ve bu günün de, Abdurrahman Türkkuşu’nun ülkemizde ilk defa paraşütle atladığı gün olmasını kararlaştırdılar. Başbakanlık Basın yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’ne yapılan başvuru kabul edildi ve 10 Eylül “Özel Günler Takvimi” ne alınarak, “Türkiye Serbest Paraşütçüler Günü” olarak ilan edildi.

Türk Ulusal Paraşüt Takımının da belirleneceği, 37. Türkiye paraşüt Şampiyonası 8 Eylül Pazartesi günü başlıyor. Bu Şampiyona içerisinde Türkiye Serbest Paraşütçüler Günü kutlaması da yapılacak.

37. Türkiye Paraşüt Şampiyonası ve Serbest Paraşütçüler Günü Kutlamaları’na tüm blog yazarları ve okurları çağrılımdır.

İzmir’e 75 Km. uzaklıkta ve ulaşımı da çok kolay. Katılımcıların yeterli sayıda olmaları durumun da özel bir minibüs de kiralanabilir. Değişik bir etkinliği, farklı bir sportif coşkuyu yaşamak istemez misiniz? Hadi o zaman ne bekliyorsunuz. Aile yakınlarınızı, dostlarınızı arkadaşlarınızı toplayıp siz de katılın. 10 Eylül Serbest Paraşütçüler Günü’nde, Ben de orada olacağım.

37. Türkiye Paraşüt Şampiyonası ve Serbest paraşütçüler Günü programı aşağıdadır.

37. TÜRKİYE AÇIK PARAŞÜT ŞAMPİYONASI PROGRAMI

07 EYLÜL 2008 19:00 Açılış Seremonisi

08 EYLÜL 2008 07:00-19:00 Resmi Antrenman ve yarışmalar

09 EYLÜL 2008 07:00-19:00 Yarışmalar

10 EYLÜL 2008 07.00-19.00 Türkiye Serbest Paraşütçüler Günü Kutlamaları

11 EYLÜL 2008 07:00-19:00 Yarışmalar

12 EYLÜL 2008 07:00-19:00 Yarışmalar

13 EYLÜL 2008 07:00-18:00 Yarışmalar ve ödül töreni

10 EYLÜL SERBEST PARAŞÜTÇÜLER GÜNÜ KUTLAMA PROGRAMI

08:00-09:00 Kayıt kabul - (MEYDAN)

09:00-09:45 Atatürk büstüne çelenk konulması ve konuşmalar - (SELÇUK)

09:45-11:00 Brunch - (MEYDAN)

11:00-11:45 Panel (1.Oturum)

Panel konusu : Türkiye'de serbest paraşütçülüğün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması

Panel Başkanı: Prof.Dr. Şahin SIRMALI ( Uludağ Üniversitesi)

Katılımcılar : 1 TSK - 1 THK - 1 SPD - 1 kişi "İhtiyarhavacılar" grubundan

11:45-12:00 Kahve molası

12:15-12:45 Panel (2.Oturum)

Panel konusu : Hava Tunelinin serbest paraşütçülükteki yeri

Panel Başkanı: Nuray AVCU ( Türkkuşu Genel Müdürlüğü)

Katılımcılar : 1 TSK - 1 THK - 1 SPD - 1 kişi "İhtiyarhavacılar" grubundan

12:45-14:45 Öğlen yemeği - Dinlenme

14:45-15:15 Fotoğraf sergisinin gezilmesi - anı defterinin imzalanması - Slayt gösterisi

15:15-15:30 Kahve molası

15:30-19:15 Çeşitli aktivite

19:15-20:00 Aktivitelerde 1.olan takımlara PARAŞÜT ATLAYIŞI

20:45-24:00 Akşam yemeği

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.

Fotoğraf, Blog Yazarı Ahmet Aydın’ın Face book sayfasından alınmıştır..

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..