Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

41 kere Maşallah Ebrû ve Hüsn-i Hat

41 kere Maşallah Ebrû ve Hüsn-i Hat
 

http://www.omersabuncu.com/ alınmış olup, üstadın kendi eseridir.


Çalıştığım işyerinin hemen karşısında bir ‘’Sergi Sarayı ‘’ var. Yoğun bir günün ardından kafamı kaldırıp şöyle bir etrafa bakayım dedim.İyi ki, bakmışım, bir sergi açılışı var ; ‘’ 41 Ebrû, 41 Hat eserinden oluşan ‘’41 Kere Maşallah’’ adlı Geleneksel Ebrû ve Hüsn-i Hat sergisi açılmış…

İlk fırsatta ziyaretine gideyim diye düşündüm, kısmet bu gündü.Bu serginin özelliği ebrû ve hüsn-i hattın aynı kompozisyon içinde yer alması idi. Yani ebrû ve hüsn-i hat aynı fon üzerinde uygulanmıştı.

Daha önce gezdiğim sergilerde, ya ebrû ya da hüsn-i hat ayrı ayrı kompozisyonlarda oluyordu. Ben ilk kez, aynı fonda, iki ayrı sanattın uygulandığını bu sergi de gördüm.

Varsa da bile dediğim gibi bana denk gelmemişti.

Sergi sarayına girdiğimde, hem ilk gözüme çarpan şey, ebrû yapımında kullanılan malzemenin bulunduğu çalışma masası ve uygulamaları yapılıp, kurumaya bırakılmış çalışmalardı.

İsminin ‘’Ömer Sabuncu’’ olduğunu öğrendiğim sanatkâr, gülen yüzü ile, etrafındaki kişilere hemencecik bir uygulama gösterdi ben şaşkınlıkla izledim, muhteşemdi. Bize göre on dakika alan bu çalışma, yılların el emeği ve göz nuru idi tabi ki…

Bu arada göz ucu ile , eserleri incelemeye başlamıştım. Dayamayıp, salondan resim çekip çekmeyeceğimi sordum ?

- tabi ki, bizim gizli saklımız yok mealinde sözü sonrası, muhteşem eserlerin resimlerini cep telefon görüntüleri olarak kayıt ettim.

Ayrıca, eserleri ve öz geçmişi ile ilgi sorularım içinse, http://www.omersabuncu.com/ buradan kaynak göstermek suretiyle yararlanabileceğimi söyledi.

Benim de ilk işim sergiden çıkar çıkmaz siteyi ziyaret etmek oldu.

Siteden aldığım bilgilere göre ;

1965 yılında Urfa’da dünya’ya gelen ‘’Ömer Sabuncu’’ üstat.

Halen eğitim aşkının ona verdiği azim sayesinde Harran Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslâm Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans yapmaktadır.

Ebrû sanatını Timuçin Tanarslan’dan öğrendi ve 2003 yılından beri çalışmalarınıonunla sürdürmektedir. 3'ü kişisel 8'i karma olmak üzere toplam 11 sergiyekatıldı.Şanlıurfa Belediyesi’nce ilk defa 2005 Yılında düzenlenen Geleneksel EbrûYarışmalarında 2005 ve 2006 Yıllarında birincilik aldı .Ebrû, kâğıt üzerine, özelyöntemlerle yapılan geleneksel bir süsleme sanatıdır şeklinde kısaca tanıtılsa da, Ebrû, birtakım tabii güzellikleri, tabiattaki oluşumlarına mümkün olduğu kadar sadık kalarak ve gönülden gelen bir renk coşkusuyla su üzerine nakşedip, oradan kağıda aktarma ve kâğıt üzerinde yaşatma sanatıdır.

İşte bu sanattın ‘’Şanlıurfa’da ‘’ icracısı olan ‘’Ömer Sabuncu ‘’ üstadın sergisi, Belediye Sergi Salonunda 19-28 Nisan tarihleri arasında sanatseverleri beklemektedir.

Bu muhteşem sergiye , değerli hattat ‘’Mustafa Kaçar’’ üstadın eserleri sinerjinin gülen yüzünü göstermek adına renk katmaktadır.

İki büyük üstadın eserleri görülmeye değer, benden söylemesi…

İyi seyirler…

Kaynakça: http://www.omersabuncu.com/

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..