Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '22

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

58. YIL KÜTÜPHANELER HAFTASI

NAZİLLİ’DE KÜTÜPHANELER HAFTASI

       COŞKUYLA KUTLANDI

                                                   

Anadolu'nun   birçok kent ve ilçelerinde   Kütüphaneler  58. Haftası coşkuyla kutlandı.  Kitapların değeri ve okumanın önemi konusunda toplantılar, şiir ve kitap günleri düzenlendi. 28 Mart 2022 günü iki ayrı yerden davetiye aldım. Biri Nazi Halk Kütüphanesi Müdiresi Naciye Çoban diğeri bizim Söke Hacı Halil Paşa Halk Kütüphanesinden. Davete icabet etmek gerek.  Söke Şairler ve Yazarlar Derneği başkanımız Tülay Sarayköylü ve yönetimde görev alan birkaç arkadaşımızla önce 30 Mart  2022 günü Nazilli’ye gittik. Aydın’a gidince Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığınca  bizlere  hazırladığı  Belediye otobüsle  gittik. Öncelikle Aydın Büyükşehir Belediye Başkanına Sayın Özlem Çerkioğlu’na ve ilgili personele teşekkürler ediyoruz.   

 

Sat 13,30 ‘ta Nazilli Halk Kütüphanesine vardık. Nazilli Halk Kütüphanesi Müdiresi Naciye Çoban Hanımefendi bizleri güleç bir yüzle karşıladı.  Kütüphanenin harika, görkemli bir salonu vardı. Yerlerimizi aldık. Açılış saat 14.00 de başladı. İlkin Gazi M. Kemal Atatürk onun silah arkadaşları adına saygı duruşu ve daha sonra topluca İstiklal Marşı’nın okumasıyla açılış başladı. Programın sunucusu Ahmet Pehlivan sazıyla ve akıcı ve yalın Türkçesiyle davetlileri sırayla sahneye çağırıyordu. Önce Nazilli Halk Kütüphanesi Müdiresi Naciye Çorban seyircilere hoş geldiniz, diyerek söse  başladı.

 

Nazilli’ye onur verdiniz diyerek kütüphaneler Haftası münasebetiyle günün anlamına uygun bir konuşma yaptı.  Daha sonra Aydın Yazarlar ve Şairler Derneği Başkan Şükrü Öksüz ve Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü sahneye davet edildiler. Onlarda günün anlamına uygun kısa ve özlü birer konuşmalar yaptılar. Şiirlerinden birer örnek sundular. Etkinlikte Halk Eğitim Müdür Yardımcısı. Dilek Güzel’de bulundu.

 

Ayrıca Nazilli Sosyal Bilimler Lisesi son sınıf öğrencilerinden ve bazı öğretmenleri hazır bulundular. Salon tıklım tıklımdı. Aydın  Şairler ve Yazarlar  Derneği Başkanı  Şükrü Öksüz tarafından  yayımlanan   Aydın Efesi  sanat, Edebiyat ve kültür  dergisinden  öğretilere dağıtıldı. Bu Şükrü Öksüz tarafından güzel bir jest oldu. Uzun yıllardan beri tanıdığım şair ve gazeteci Kerim Özbekler’ i görmedim. Telefon etmem rağmen galiba rahatsız oldukları için gelmemişlerdi, Onu burada görmem isterdim. Çünkü yaklaşık yarım asırdır bu  sanatın içindedir,. Şair Osman Gökçe’de yoktu.

                  Şiir şöleninde şiirlerini okuyan  şairler: 

E. Albay  Hasan SÜRER, Abdülkadir GÜLER, Savaş SARIKAYA, Halk Ozanı Yaşar UYAR ( Âşık FANİ),Saadet KILIÇARSLAN, Ayten BOZKIR,   Şaban KAHRAMAN, Kadem Şükrü KANSIZ, Ayşe Sevinç ERGİNSOY, Çetin ASLAN, Celal CİRİT, Necla BAŞTUĞ,  Ali Nihat DÜZGÜN, şiirlerden sonra

 

 Sunucu Ahmet PEHLİVAN, Halk Ozanı Yaşar UYAR (  Aşık Fani ve Gitariyla Kadem Ceyhun KANSIZ türküleriyle etkinliğe renk kattılar. Programın bitiminde Nazilli Halk Kütüphanesinde en çok kitap okuyan Adil KUZGUN, Ayşenur APAK ve Evranur ÇOĞUN çeşitli hediyeler verdiler.  Tören 16,30 ‘a sona erdi.

 

58. Kütüphaneler Haftası münasebetiyle Nazilli Halk Kütüphanesi müdiresi Naciye ÇOBAN ev sahipliğinde; yapılan şairler şöleni amacına uygun olarak kutlandı. Tüm emeği geçenleri kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.

 

 

                             SÖKE'DE

58. KÜTÜPHANELER HAFTASI MÜNASEBETİYLE

                KAYMAKAM ŞAİR VE YAZARLARLA  

                      BİR ARAYA GELDİLER

 

58. Yıl Kütüphaneler münasebetiyle Söke Hacı Halil Paşa Halk Kütüphanesinde de bir etkinlik yapıldı. Kütüphane müdürü Sayın Fatih Akbaba beni telefonla aradılar ve davet ettiler.  31 Mart 2022 Perşembe günü saat 13.00‘de Halk Kütüphanesi bahçesinde bir araya geldik. Başta İlçe kaymakamı Sayın Ümit Hüseyin Güney olmak üzere bazı daire müdürleri,  Söke Ticaret Odası Başkanı Haluk Kutlay, Vergi Dairesi Müdiresi Semra Sarkınç,  Mal müdürü Abdullah Yüksel,  İlçe Sağlık Müdürü  Dr. Esma Gürsoy, İlçe Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Yapıcı, Söke Şairler ve Yazar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü, yönetim Kurulu üyelerinden Ali Sarayköylü, O. Hasan Bıldırki, Yaşar Çağbayır, Necla Baştuğ, Söke Yerel gazeteciler ve bu satırların yazarı Abdülkadir Güler hazır bulundular.

 

Adı geçen toplantıda Abdülkadir Güler, Tülay Sarayköylü,  O. Hasan Bıldırki ve Yaşar Çağbayır sanat, kültür alanında hazırlamış oldukları eserlerinden ve anılarından söz ettiler. Konuşmalar sırasında Söke Ticaret Odası Başkanı Sayın Haluk Kutlay’ın isteği üzerine eğitimci, şair, yazar Abdülkadir Güler’den “SÖKE OVASI” başlıklı şiirinin okumasını teklif ettiler. “Abdülkadir Güler 1985’ten beri Söke’de oturuyorum. Söke’nin ekmeğini yedim, suyunu içtim ve havasını teneffüs ettim. Sökeliler-e karşı çok borçluyum. “Söke Ovası” başlık şiirimi onlar için yazdım.

 

Bu şiiri, Anadolu’da yayımlanan birçok sanat ve kültür dergilerinde yayımlandı. Söke dışında katıldığım birçok şiir şölenlerinde bu şiiri okudum. Söke’yi gururla tanıtmaya çalıştım. Söke’nin adını Azerbaycan’dan ta İtalya’ya kadar tanıtmaya çalıştım. Şiiri okurken bu arada bu güzide tarihi eseri armağan eden Sayın Hacı Halil Paşa olmak üzere FIRATLAR Ailesini saygıyla ve rahmetle andı.  

 

Bu fırsatı bana veren kaymakamımız Sayın Ümit Hüseyin GÜNEY  ve Kütüphanenin ev sahibi Sayın Fatih AKBABA' ya  ve hizmetlerde bulunan  kütüphane personeli Aslı CİNGÖZ, Yeliz GEZER, Saime GÜNEN, Hüseyin ÇANKAYA ve Elif TUNÇBULUT’a ayrı ayrı teşekkürlerimi teşekkür ediyorum"  dedi. 

Toplantı sonunda Sayın Kaymakamımız Ümit Hüseyin Güney şunları ifade ettiler:

Böyle bir ilçede görev yapmak bana gurur veriyor. İlçenin bünyesinde sanatımıza, kültürümüze gönül veren insanlar vardır. Onlarla tanışmama sevindim. Koronadan dolayı bir araya gelemedik. Bundan böyle daha çok bir araya geleceğiz.

Cümlenizi tebrik ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum. Günün anısına birlikte fotoğraf çekelim” diyerek sözlerine son verdi. Sonuç olarak 31 Mart 2022 günü Kütüphaneler Haftası münasebetiyle katılanlar az da olsa haftanın amacına uygun güzel bir toplantı yapıldı. Sözlerimi toplantıda okuduğum Hacı Halil Paşa Kütüphanesi başlıklı şiirimle bağlamak istiyorum:   

   

   HACI HALİL PAŞA KÜTÜPHANESİ

Halk kütüphanesi yaşar Söke’de

Armağan edenin bir nâmı vardır

 

Tarihe mal olmuş odalar baştan

Yaşlı bir ananın ilhamı vardır

 

Işıklar nur saçar her pencereden

Okunan kitabın ilhamı vardır

 

Hoş ve huzur dolu okuyanlara

Gelene, gidene selamı vardır

 

Kalıcı eser gençlere örnek

Rahmetle yâd etmek anlamı vardır

 

Sağ olsun Fıratlar çok hayırsever

Kütüphane, okul devamı vardır

 

Yaz, kış nöbettedir her kitap şimdi

Hep sevgiden yana çabası vardır

 

Müjde olsun size Felekşan Hanım

Okuyan her kesin duası vardır

 

Kapası açılır her gün dostlukla

Hacı Halil Paşa tuğrası vardır ( 1 )

                                                   Abdülkadir GÜLER 

30 Ekim 1987-SÖKE

1-Söke Şairleri Şiir Antolojisi Abdülkadir Güler İzmir- 1990

2-Yaz Güneşi Bengisu, (şiirler) Abdülkadir Güler- Söke 2004

3- Bu şiir, 7-8 Temmuz 2001 yılında Kütahya- Domaniç’te

 yapılan Şairler Şöleninde jüri   özel ödülüne layık görülmüştür.

 

NOT: Türk İslam   alemine  hayırlı Ramazanlar diliyorum.

 

 

    Abdülkadir GÜLER 

   03  Nisan  202 SÖKE

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..