Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '22

 
Kategori
Şiir
 

A. GÜLER' DEN DÖRTLEMELER

ABDÜLKADİR GÜLER’ DEN

 

       DÖRTLEMELER

 

                 FEYZİ HALICI

 

Yüzden fazla eser vermiş kalıcı

Kimliğinde dede, torun halıcı

Konya, Selçukya’ da irfan ocağı

Bir kültür deryası Feyzi HALICI

 

(  Şair Feyzi HALICI , 10.9.2017 'de  aramızdan ayrıldı.

        Saygıyla ve rahmetle anıyorum ).

 

  

                           ŞARKI

 

Geceme ahenk veren mehtaptır o gözler

Ruhuma neş’e katan kitaptır o gözler

Yaktı beni, kül etti âşık Kerem misali

Kara sevdama vuslat mihraptır o gözler.

 

 

                       Şair Ahmet Özdemir’e

 

Sıcak Ağustoslarda tas tas ayran olurum

Şairin” Bir Dal Erguvan’a hayran olurum

Eserinle bin yaşayasın Ahmet Özdemir

Ve seni doğuran anaya kurban olurum. 

 

                        10 Temmuz 2001-  SÖKE

 

BEYLER BEYİ

 

Sevgili Öğretmenim Eski Elazığ Belediye Başkanı

Sayın Şükrü Kacar’a saygılarımla..

 

Adam gibi adamdır gönüllerde gül açar

Aydınca öğretmendir her yana ışık saçar

Harput’ta Çaydaçıra, ocakta beylerbeyi

Gerçek dost, gönül eri öğretmen Şükrü Kacar…

 

                                   19 Eylül 2007- SÖKE

 

 

       BAŞKADIR YURDUM

 

Saati bir yere yanlış mı kurdum

Kendi kendime hep ağladım, durdum

Yaşadığım düş mü, yoksa gerçek mi?

Başkadır ocağım, şen güzel yurdum.

 

                            09 Ocak 2012-  SÖKE

 

 

            Emekli Vali Sayın Mustafa Malay’a

 

Sevgide ve saygıda kim yetişir Malay’a

Sözümde bir gerçek var, alınmasın alaya

Aydın’a renk katmıştı kadrini bil(e)mediler

Güçlüydü, inançlıydı bedeldi bir Alay’a

 

                             30 Haziran 2012- Söke 

 

 

 

 

     TOPLAR DÜŞTÜ KİLİSE

 

Sanki nisan ayında zamansız kar yağıyor

Füzeler doldu, taştı, papaz koştu Kilise

Varsıl dağlara kaçtı, yandaş inek sağıyor

Suriye’den bir haber toplar düştü Kilis’e.

 

                             26 Nisan 2016-  SÖKE

 

 

             CAHİL

 

Cahil’e varan kul olur gider

Yerlere serilir çul olur gider

Gittiyse eğer, kendine yazık

Beş paralık zarfa pul olur gider.

    

 

  NASIL GÜLMÜŞÜM

 

Yıllardır aşkına mahkûm olmuşum

Çoğu kez ağlamış, bazı gülmüşüm

Hasretine yanmış boşa dolmuşum

Kimi diken sanmış, meğer gülmüşüm

             

               OTUZ YIL

 

Otuz yıl görevde su gibi aktım

Masayı, koltuğu size bıraktım

Günahım yok idi Allah biliyor

Arkadaş uğruna kendimi yaktım.

 

 

DÜNYADA

 

Fakiri, zengini bir tutmak güzel

Şu nefreti, kini unutmak güzel

Üç günlük fani ve yalan dünyada

Kardeşçe bayramı kutlamak güzel

 

                   GEÇTİ

 

Yol uzun, ömür kısa beni doladı geçti

Yol gösterdim adama beni pulladı geçti

Tövbe olsun bir daha iyilik yapmam gayri

Kimi omuzladıysam beni solladı geçti. 

 

 

       ŞAİR MUHARREM KUBAT’A

 

Hem şairdir hem yazar sevgi bohçası kat kat

Afyon Emirdağ’dan öğretmen Muharrem Kubat

Altmışıncı sanat, kültür yaşın kutlu olsun

Dilerim Ulu Tanrı’dan sağlık dolu (bir) hayat

 

 

              KİNDEN IRAK

 

İnsanlarla barışık zeytin dalı gibi ol

Hanende eli açık yiğit malı gibi ol

Namert eli değmemiş, kinden, garezden ırak

Harama bulaşmamış, Anzer balı gibi ol.  

 

               

                   BAYRAKTAR

  

              Şair Fazıl  Bayraktar’ı rahmetle anarak.

 

 

Adam gibi adamdır çalışkan ve azimkâr

O sınır boylarında Fatih yüzlü sancaktar

Şiirin efendisi, hikâyeci ve yazar

Anadolu’ya  âşık şair Fazıl Bayraktar. 

 

                       TEŞEKKÜR

 

Art düşüncem yok benim, yapmayın fazla yorum

Vefalı dostlarıma merhabalar diyorum

Ortada bir gerçek var, alın teri, göz nuru

Katkısı olanlara teşekkür ediyorum ( 1 )

 

                                  Abdülkadir GÜLER

 

  • Eylül Sonrası ( şiirler) Abdülkadir Güler

             Söke Cumhuriyet Matbaası 2016

 

 

 

 

        Abdülkadir  GÜLER 

       05 Mayıs 2022-  SÖKE

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..