Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Acil güvenlik önlemleri!!!

Acil güvenlik önlemleri!!!
 

Dün akşam 20:30 sıralarında başıma gelen bir olaydan bahsedeceğim şimdi.

Hem Türk Polisinin basiretsizliği, hem Türkiye’de ki bürokrasi, hem bilişim sektörünün ve çalışanlarının hantallığı ve de Gsm operatörlerinin hukuksuzluğa kayıtsızlığı ve ilgisizliği ile ilgili kısa bir hikaye ve de aynı zamanda acil durum çağrısı.

Canım kadar sevdiğim Özge’ciğim dün akşam 20:30 sularında benden 4 adet 250 lük Telsim kontör istediğini söyledi. Bende fırsat bulunca hemen halledeceğimi söyledim. Derken ofisimin yeri uygun değil ama birazdan halledeyim derken, acil ve önemli olduğunun sinaylini verince hemen bir arkdaşımı aradım ve 4 adet 250 lik telsim kontör yolladım canım arkadaşım Özge’ye. Derken 6 adet 250 lik daha ihtiyacının olduğunu söyledi, la havle vela dedim ama, canım Özge’ciğim istediğinden onuda gönderdik. Ne olcakki dedim ve gönderdim tabi, ama en sonunda bana kontör almada destek veren arkadaşım, “bu sakın böyle bişey olmasın!” dedi ve o an anladık ki; aslında Özge’ciğimin msn adresi haclenmiş ve Özge yerine bir başkası benden Özge adına kontör istiyormuş meğer. Bende paşa paşa gönderdim tabi.

Derken listemdeki herkese hemen ulaşmaya çalıştım ve uyardım. Ama buna rağmen arada bu olaya kurban giden ve msn adreslerini bu bela heriflere kaptıran arkdaşlar olmuş maalesef. Neyse bir telaş başladı, Türk Polisi arandı, o savcılığa başvurmamı söyledi ama buna vaktimiz yoktu ve adamlar zıp zıp zıplayarak bi sürü msn adresini ele geçiriyor ve kontör istiyordu.

Msn’i hacklemek kullanıdığı b ir link varki ; habermerkezleri.blogcu.com bunu tıklayanların ise msn adresi ve şifresi ele geçiriliyor. Derken sarmal başlıyor. Tabi hemen blogcu.com’a mail attık ama şuan bile hala dönen yok ve maalesef sitesinde bir iletişim telefon numarası bile yoktu. En azından acil olarak o linki kapatabilirdi, ama hala hiçbir gelişme yok.

Microsoft’u aradık o uzunca bir form gönderdi doldur ve gönder dedi ve 48 saat sonra tekrar bir form gönderilecek, ondan sonra ancak adresinizi geri almış olursunuz dediki, adam şuan listemdekilerle fink atıyor.

Telsim kontör istediği için; vodafone/telsim’i aradık, gönderdiğimiz kontor numara ve şifreleri var bunlar hangi numaraya yüklenmiş ordan, numara ve isim söylermisiniz dedik; ama onlarda hiçbir bilgi vermedi.

Bizde elimizde bir somut veri olsunda öyle karakol veya nöbetçi savcılığa gidelim dedik ama olmuyor işte, burası Türkiye. Ha bu arada bir avukat arkadaşımda dedi ki; oda bişey mi? benim bir arkadaşım ciddi para transfer etmişti, bu işler böyle keklenmiceksin işte dedi L savcılığa gitsen bile bu uzun bir süreç dedi, savcı karakola yazı gönderene kadar o listendeki herkesi tüketmiş, senin adresinle işi bitmiş olur dedi.

Ne yapmalıyız sizce?

 
Toplam blog
: 13
: 1277
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

ben bir denizim, ben bir denizim, kendi içinde taşan.....