Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '06

 
Kategori
Edebiyat
 

Acının en dayanılmazı

Acının en dayanılmazı
 

Ümit Yaşar Oğuzcan benim çok sevdiğim, şiirlerini okurken keyif aldığım, değerli şairlerimizden biri. Birini çok sevip de ayrılırsanız eğer. İşte o zaman bu şairin şiirlerinden uzak durmak gerekir.

Yüreğe hitap eden mükemmel şiirleri vardır üstadın. Kendisi bir söyleşide yaşamı boyunca acının her türlü sünü çektiğini, en dayanılmazını gördüğünü, umutsuzlukların en koyusuna düştüğünü dile getirmiştir. Bir kaç kere başarısız intihar girişimi olmuştur. Acıların en dayanılmazını gördüm derken bahsettiği büyük acılardan biri oğlunu kaybedişidir. Oğlu 1973 yılında Galata kulesinden kendini boşluğa bırakarak intihar etmiştir. Avucundaki notta şunlar yazılıdır: "intihar öyle edilmez, böyle edilir"

Ve işte oğlu için yazdığı o şiir....

galata kulesi
6 haziran 1973
pırıl pırıl bir yaz günüydü
aydınlıktı, güzeldi dünya
bir adam düştü o gün galata kulesinden
kendini bir anda bıraktı boşluğa
ömrünün baharında

bütün umutları ile birlikte
paramparça oldu
bir adam düştü galata kulesinden
bu adam benim oğlumdu

gencecikti vedat
ışıl ışıldı gözleri
içi
bütün insanlar için sevgiyle doluydu
çıktı apansız o dönülmez yolculuğa
kendini bir anda bıraktı boşluğa

söndü güneş, karardı yeryüzü

bütün zaman durdu
bir adam düştü galata kulesinden
bu adam benim oğlumdu

"açarken ufkunda güller alevden"
çıktı, her zaman ki gibi gülerek evden
kimseye belli etmedi içindeki yangını
yürüdü, keninden emin

sonsuzluğa doğru
galata kulesinde bekliyordu ecel
bir adam düştü galata kulesinden
bu adam benim oğlumdu

küçücüktü bir zaman
kucağıma alır ninniler söylerdim ona
uyu oğlum, uyu oğlum, ninni
bir daha uyanmamak üzere uyudu vedat
6 haziran 1973
galata kulesinden bir adam attı kendini
bu nankör insanlara
bu kalleş dünyaya inat...
şimdi yine bir ninni söylüyorum ona
uyan oğlum, uyan oğlum, uyan vedat.

 
Toplam blog
: 27
: 2069
Kayıt tarihi
: 14.08.06
 
 

İzmir doğumluyum ama tamamen bir Çanakkale aşığıyım. Herkesin hayatı bir öyküden oluşuyor ve ben ..