Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Adı: Gazal

Adı: Gazal
 

Onları hep görmek istediğim gibi resimlendirdim.


Annesinden öğrendiği duaları göğe karşı, elleri açık okuyan minik bir kız biliyorum.
Hiç bir kelimesinin değişmesine izin vermeden sadece göğe konsantre olmuş minik bir kız.
Tek isteği, dileklerinin gerçekleşmesi olan ve Tanrı'ya yalvaran minik bir kız.
Adı: Gazal

Birdenbire zifiri karanlığa boyanmış gündüzler biliyorum ve de geceler.
O gündüz ve gecelerde ard arda atılan bomba seslerini duyuyorum.
Dayanamıyorum çok hızlılar ve de acımasızlar.
O gündüzün ve de gecenin adı: Savaş

Gazal'ın kendi kendini suçlarcasına sorduğu soruları hatırlıyorum.
Göklerden istediklerinin fazla olduğunu, kendi kendine tartışırcasına.
Annesine her defasında sorduğu soruları duyuyorum.

Gökler bizden ne istiyor Anne?

Dualarımı hep göğe karşı
Ellerim açık yapardım ben
Tanrı'ya bir an önce ulaşsın diye
Annemden öğrenmiştim
Her iyiliğin göklerden geldiğini
Dualarımı kabul edecek
Yakarışlarıma kulak verecek
Tek gücün göklerde olduğunu
Dün gece farklı olan neydi anne?
Yoksa gökler küstü mü bize?
Kim ne istedi ki göklerden böyle
Bizi vurdular haince...

Gerçekleşen dualarımın
bedelimiydi tüm ölenler?
Benim yüzümden mi oldu anne?
Çok mu şey istedim göklerden ne?
Herşeyden ama dilediğim herşeyden vazgeçsem
Duyarlarmı beni sence?
Yalvarırım sen söyle!
Artık vurmasınlar bizi sinsice..

Annelerinden öğrendikleri tüm dualarla göklere yalvaran minik kızlar biliyorum ve de minik oğlanlar.
Yaşları, isimleri, dinleri, dilleri, ırkları, renkleri farklı Gazallar...
Sayıları o kadar çok ki artık sayamıyorum.
Ego ve güç uğruna köleleştirilen, öldürülen insanlar biliyorum.
Demokrasi getirme vaatleriyle oyalanan insanlar
Direnişe çabalı insanlar...
Sefalet ve açlık içinde yardım kutularına saldıran yaşlılar görüyorum birbirlerini ezercesine.
Kapitalizmin yegane gücünün dayandığı sopaları tek tek sayıyorum ve de maşaları.
Yeniden birlik ve düzene kavuşmaları
Çocukların oynadıkları saklambaç oyununu bir an önce, unutmaları için
Dualarımı ben de göğe karşı yapıyorum.
Hepimizin Tanrı'sına...
Dilim döndüğünce...

 
Toplam blog
: 27
: 428
Kayıt tarihi
: 26.08.07
 
 

Ben Serpil Yüksel. Çanakkale'de dünyaya geldim. İlkokulda yazar olmamı isteyen harika bir öğretmenim..