Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '10

 
Kategori
Efsaneler
 

Adı MARX

Adı MARX
 

Adı MARX


Adı Marx ama o bir baba ve bir eş.


Biliyorsun ki neyim var, neyim yoksa

bunları devrimci savaşlar için feda ettim.

Aynı işe yeniden başlayacak olsam gene

Aynı şekilde davranırdım. Fakat evlenmezdim.

(Marx’ın P.Lafargue’a 1866 tarihli mektubu.)


‘Evlenmezdim’ sözünü Marx’a Söyleten şey, eşine ve çocuklarına aşırı düşkün bir

babanın sevdiği bu insanları toplumun ekonomik ve politik yasalarının karşısında koruyamamasındandır.

Çünkü bu yasalara karşı geldiği için ailesine sıkıntıdan başka bir şey yaşatmadığını

düşünmüştür. Bunun için evlenmezdim derken ailesine yaşattığı sıkıntıları yaşamamış olmayı

istediği içindir.

Zengin bir kızla evlenir ama görüşlerinden ötürü dışlanır ailesi ile birlikte yıllarca yoksulluk

içinde yaşarlar. Çoğu zaman aç kalırlar, elbiselerini rehin bıraktığı zamanlarda çıplak olarak

soğuk odada titreyerek çocuklarının karnının doymasını seyreder.

Yaşam acımasızdır, en acımasız bir şekilde Marx’a davranır.

Yaşadığı sıkıntılar, fakirlikten dolayı kötü beslenmelerinden dolayı yedi çocuğundan sadece üçü hayatta kalır.

Onu en çok üzen sekiz yaşındaki oğlunu kaybetmektir.’ Küçüklerin acısı daha küçük ama

Büyüklerinki çok ağır oluyor ‘ diyebilen biri Marx.

Görüşleri, inançları, ideolojileri ne olursa olsun insanlar insandır sonuçta.

Marx, Ahmet efendi, Fuzuli, Orhan Veli, Aristo, Nazım Hikmet vs….

Yaşamlarımızda ne olduğumuz önemli değildir, önemli olan bu yaşamda neler yaşayacağımızı bilmeden yaşamaktır çoğu zaman.

Acılar, hüzünler, hasretler, sevdiklerimizi canlarımızın içini kaybetmek,

yokluk içinde onların yok oluşlarını görmek.


‘Karl Marx’

Bir insan, bir baba ve bir eş.

Görüşü ne olursa olsun o bir insan.

Ayrıca Dahi olmasının zorluklarını bu dünyada ailesiyle birlikte yaşamış biri.

Tüm sevdiklerini görüşleri uğruna teker teker toprağa vermiş biri.


‘Evlenmezdim’ derken bu acıları hiç yaşamamış olmak içindir eminim.

 
Toplam blog
: 118
: 663
Kayıt tarihi
: 11.07.08
 
 

İ.Ü İktisat fakültesi mezunuyum, özel bir şirkette mali işler ve personel müdürü olarak çalışıyorum...