Adil mi, Eşit mi? / Deneme / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '20

 
Kategori
Deneme
 

Adil mi, Eşit mi?

İşin tuhafı ikisi de değil.

Eşitlik eşyanın tabiatına aykırı.

Adil de sağlanamıyor.

Ne peki?

Kontrol edilebilir, rakamsal, somut, belirlenmiş hak dağıtımı.

Eşitlikçiler kimseyi eşit edemediler adilciler adil olamadılar.

Şimdi bunlar kandırma vasıtası, eşitlik tatlı söz adalet ikna edici.

İkisinin de hiçbir şeyi çözeceğine inanmıyorum.

Şunu hak ediyor bunu hak ediyor deme ne vereceksen ver, ben neyi hak ettiğimi bilirim.

Ve bunlar üzerinden hak dağıtımı yapmayalım.

 Ölçülebilir şeylerde belirlediğimiz değerden yazdık çizdik çıkan neyse.

Ölçülemeyenlerde “bilim jürisi”

Ve herkes birbirinin değerini belirlesin tercihini ona göre ayarlasın.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..