Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dilek Doğaner Bütünsel Yaşam Koçu

http://blog.milliyet.com.tr/dilekdoganer

02 Mart '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Affetmenin gücü

Affetmenin gücü
 

Değerli okuyucularım Dilek'in sevgi köşesinden sevgi dolu bir merhaba. Sizlerden gelen olumlu geri dönüşler için tekrar teşekkür ediyor varlığınız için yaradana binlerce kez şükür ediyorum. ŞÜKÜRLER OLSUN sevgi dolu yüreklerin varlığına.

Bugün sizlerle çok önem verdiğim ve bıkıp usanmadan mütemadiyen sizlerle paylaşacağım "AFFET"me konusunu paylaşmak istiyorum. Gene mi bu konu karşımıza çıktı sen olanca kötülüğü yap, zarara ziyana uğrat, kır dök, ağlat ondan sonra gel bunları yapanı affet, yok öyle şey "AFFET"miyorum o da çeksin, o da üzülsün diyenleri duyar gibiyim. gelin bir de şu şekilde düşünelim. Bunları size yapan ya da yaşatan kişi/kişiler bu görevle sizin hayatınızda yer almakta size deneyim yaşatmak için. Siz eğer yaşam dersinizi almamakta ısrar ederseniz onlarda bu görevlerine yani sizi kırmaya, dökemeye devam edecekler ta ki siz buna "DUR", "HAYIR" diyene kadar. Sizlerle paylaşacağım diğer yazılarda bu konulara da değinmek istiyorum. Pek çoğumuzun yaşadığı, yaşamakta olduğu durumlar bunlar

Bununla birlikte kırgınlıklar, öfkeler, nefretler, yaşatılan olumsuzluklar geçmişte yaşanmış olabilir. Ama bizde taptaze duruyor, hep hatırlıyor olabiliriz. Değerli dostlar sıcacık taze tutuyor olabilirsiniz ama bunları sıcak tutmanın sizi geçmişte bırakmaktan başka faydası yok. Bir düşünün her hatırladığınızda sırtınıza bir taş daha koyduğunu, yükünüzü arttırdığını, bedeninizi olumsuz duygularla doldurduğunu hissetmiyor musunuz? Evet bu olumsuz geçmiş hatırlamaları duygusal dünyamızı olumsuz etkiliyor. Hatta bu olumsuz duygusal yükler zaman içerisinde fiziksel bedenimizi hasta edebiliyor. Bedenimizi, yaradanın bize sunduğu güzellikleri yaşamak ve güzel duygularla doldurmak, aydınlanmayı seçmek varken seçimimiz neden olumsuz yükler olsun. Öte yandan bize bunları yaşatanla aramızdaki olumsuz bağıda kesmemiş oluyoruz. Tam bir kısır döngü çemberinde dolanıp duruyoruz.

"AFFET"mek bizi üzen, kıran, inciten şeylerden yani bize acı veren kimliğimizden özgürleşmek demektir. "AFFET"mek bizi çevreleyen acı, üzüntü, öfke, nefret, şikayet çemberinden kurtulmamız demektir. "AFFET"mek elbette yapılan haksızlıkları, olumsuz tavır, davranış ve sözleri hoş görmek kabul etmek, unutmak değil değerli dostlar. Burada amaç yaşananlardan oluşan yükten kurtulmak, nedenleri, sonuçları anlamak, hesaplaşmak ve yola sağlıklı bir biçimde devam edebilmek. O insanların karışıklıklarını, karmaşalarını, yetersizliklerini, umutsuzluklarını "AFFET"mek. "AFFET"mek bir farkındalık sürecidir. Bugün karar ver ertesi gün hemen AFFET hiç bir şey yokmuş gibi yola devam et. Bu kadar kolay olmayabilir elbette. Kendinize anlayışlı davranıp zaman tanıyın lütfen zamanla olacak. Eğer ben bu duygulardan kurtulmak, değişmek istiyorsam bunu yapmalıyım. Uzun da sürse yapmalıyım.

Şimdi gelelim sadede tamam karar verdim "AFFET"icem neler yapabilirim. Bu konunun uzmanları duygusal rahatlama yaratacak pek çok yöntem önerebiliyor. Ben burada sizlere küçük ama işe yarayacak kabul görmüş bir kaç tüyo vermek istiyorum. Unutmayalım bunlar tıbbı tedavi değil işe yarayan öneriler. Bu öneriler diğer yazılarımda da devam edecek. "AFFET"mek istediğim kişiye inanılmaz bir kızgınlığım, öfkem, nefretim var ve benim bunu o kişiye doğrudan ifade etmem mümkün değil o hatasını kabul de etmiyor üstelik. Bununla birlikte eğer ben bu öfke, nefret gibi güçlü duyguyu ona yönlendiremezsem bu güçlü olumsuz duygu beni yıkacak. Alıyorum elime kağıdı, defteri başlıyorum yazmaya bütün kızgınlığımı, öfkemi yaptıkları yapmadıkları ne varsa hepsini yazıyorum. Elim yorulana, yetti diyene kadar ne varsa yazıyorum. Yazdım bitti hemen kağıdı yok ediyorum saklamıyorum yada tekrar tekrar okumuyorum. Ya yakıyorum yada okunmayacak hale getirip, parçalayıp evin dışında bir çöpe atıyorum. Evde de tutmuyorum gitsin artık benden. Bitmedi mi daha yazacaklarınız mı var değerli dostlarım açın yeni beyaz bir sayfa tekrar başlayın kalanları yazmaya aynı şeyleri lütfen tekrar tekrar yazmayın. Siz yazdıkça olumsuz duyguların etkisinin geçtiğini, kendinizi daha rahatlamış hissettiğinizi göreceksiniz.

Değerli dostlar "AFFET"mek için bir olumlama cümlesi kullanmak bu süreci kolaylaştıracak güzel bir öneri olabilir. Bu olumlama cümlesini "AFFET"me niyetinde olduğum kişiyi hayal edip, gözümün önüne getirerek ona göre uyarlayabileceğim gibi genel olarak ifade ederek de kullanabilirim. Olumla cümlesi olarak "BENİ BUGÜNE DEĞİN ÜZEN, İNCİTEN, CANIMI YAKAN HERKESİ AFFEDİYORUM. KENDİMİ AFFEDİYORUM. KENDİMİ OLDUĞUM GİBİ KABUL EDİYORUM" cümlesini kullanabiliriz. Araştırıp size daha iyi geleceğini düşündüğünüz bir olumlama cümlesini de kullanabilir, eklemeler değişiklikler yapabilirsiniz. Yeter ki niyet ettiğim "AFFET"me eylemine hizmet etsin. Umarım bu öneriler size çok faydalı olur ben çok ararını gördüm şimdi sıra sizde gelin deneyin.

Değerli okuyucularım bir sonraki yazımda buluşuncaya kadar sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 15
: 293
Kayıt tarihi
: 18.01.16
 
 

Hayat her zaman insana gülümser, yeter ki sen gülümsemeyi bil. Destan şehir Çanakkale'de dogdum. ..