Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '11

 
Kategori
Mizah
 

Afro afro aforizmalar III

Afro afro aforizmalar III
 

Biter biter de Londra’nın gülleri biteeeer! Efeeeendim! Şakıyıp dalında bülbüller öter, gülüm aman aman aman!

 

Dayımın biri geliyor yanıma, pazar yerinde, resimlere bakıyor : “Are you impressionist?” diye soruyor. “Siz izlenimci misiniz ?” manasında, ellerine sarılıp öpesim geliyor! “Nasıl yani?” akordunda bir gerilim hasıl oluyor bütün ruhumda… Gel de Mone’nin yedi ceddine rahmet okuma!

 

Sırtım ağrıyor, belim ağrıyor, ruhum gülüyor abi! Bir pazar yerinde aç da kalırsın, susuz da ama sandalyesiz kalma hemşerim! İnsana en çok o koyuyor! Yanımdaki komşuya gidip “Mick biliyoğ musun benim hiç sandalyem olmadı… “dememek için kendimi zor tutuyorum. Güççük Emrah’ın İngilizcesi “Little bit Marry Stuart” mıdır acap? Yok filmlerde o… olan Emrah’ın ablası oluyordu, burada İngilizce özne kız ise Mehmet Ali kiminle çıkmaktadır? Bun mukabil mahallenin dedikodusu kaç kontöre şettirilir?

 

Velhasıl- kelâm medenî memleket! Sığırın önde gideni de olsam, önüme geçen yok kardeşim! Herkes sırasını biliyor! Biz de olsa “Oğlum, önce olacaksam sığır olmaya razıyım lan! Bakarsın bedava saman buluruz, bitmeden yerik!” diye atlar nice can erik! Niye diyorum? Geçen gün ailecek saklambaç oynuyoruz, eşim beni sobelemesin diye az daha yolun yarısında, kolunu koparıyordum, asılıp çektiğimden… Nizami şarj aslında ama hakeme anlataman ! Bi’ bildiğimiz var ki konuşuyoruz!

 

Hindu’nun biri kafaya türban takmamış mı? “Ana!” dedim! Herif türban yasağını delmiş abi! Üstelik de polis iyi mi? Düşündüm… “Bu, dedim türbanlı olduğundan polis yapmışlar…" Aşağı sınıf muhabbeti! Strand’dan gidiyom ( Londrayı çok iyi bilirim bu arada…) baktım gene şopar bir oğlan, anladım o da Hindu, yanındaki sarışın oğlanla konuşuyor… Giyimleri falan canti! Bildiğin çelik cant cakası abi! “Nassı yani?” dedim? Ama görgüsüz! Altında Diadora mı desem, Assics mi desem beyaz ( hem de beyaz öğğğğk!?) spor ayakkabısı! Ulan madem Armani giyiyon, borkersın, bu ne? Yani, New Yorklu hemşerilerim memleket eyi ama halkı biraz görgüsüz! Yani… Hiç böyle rezalet görmedim ben memleketimde, hiç! Bizde türban reklamları bile sıfır beden hatunlarla, marka güneş gözlükleriyle yapılıyor ayol! İpeği özel, fiyatı güzel, zaten bir kere kafana örtünce çıkarırsan eşeklik ediyorsun, en az on yıl takmalısın ki amorti etsin kendini o derece!

 

Velhasıl, bizdeki zenginlik onlarda yok! Acıdım hallerine! Adam Gucci ayakkabı giyiyor, metroya biniyor! Iıııığ! Akıl almaz banallik! Ayol bizim först leydimizi ben daha aynı çantayla iki defa üst üste görmedim! Yakışmaz bize!

 

Gece geç oldu! Şimdi Charing Cross gene korkulu mehtaplara düşmüştür, gözünü sevdiğimin Odeon’u! İyi geceler Londra! Günaydın Vietnaaaam! Bizde ölü uykusu… Galk lan Mahmut! Höööğ?

Kafayı masaya koyup uyuyunca, uyuşmayan kol yapsınlar…

 

Koku yapmayan osuruk filtresi icat edilsin, edilsin artık!

Londra belediyesinden şikâyetçiyim! Sebebini bilmiyorum ama madem müşteri her zaman haklı…

 

 
Toplam blog
: 153
: 503
Kayıt tarihi
: 11.02.11
 
 

Eczacıyım, memlekete meraklıyım.....