Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '11

 
Kategori
Mizah
 

Afro afro aforizmalar IV

Afro afro aforizmalar IV
 

hep bize mi bu çile, hep bize mi beah?


Tam olmazsa olmaz abi. Yani kıyısından eleştiri? Iııı! Hiç sevmediğim şey!  “içine azıcık soğan?” olmaz abi!

Kabız oluyorum, domates yiyorum. Altına ayran, üstüne kola. İnanmazsan gel de bak. Ne var ki bunda? Geçen gün köfte yedim, yediğime pişman oldum. Bas biberi bas biberi, başka numaran yok mu ustam?

 

Soruyorum “Adana var mı?” diye, acılı getiriyorlar. Hemşerim Adana’da bu nimeti acısız da yaparlar! Ha bizim cahili cühela lokantacı esnafı öyle ezberlemiş diye Adana acılı yapılır, canım yurdumda. Şalgam desen endüstriyel! Olma abicim olmaz! Tamam Adana’da da  koca bidonlarda yapılır ama böyle değil!

 

Vatanı sevsek? Sevelim ama Chesiz olmaz! Emminin oğlu mu? Yooo! Eeee? Nereden biliyon herif ne yerdi, ne içerdi? Wikipedi’de okudum, hayatını ayran oldum. Neydi ya? Haaa hayran oldum! Kebaptan sonra  idare et! Dürüm arası Che olmazsa saymazsın beni?  Che’yi sevmeyen vatanı sever? Sevmez? Seviyor, sevmiyor, seviyor, sevmiyor.. Bana ne bana ne? Bir de “unutamadım” şarkısı var. Yemek arası çiğneyip çiğneyip kusuyorsun ki içinde kalmasın. Kazara seversin meversin birilerini, nefret iyi bir aperatiftir. Ordövr tabağında da fena durmaz.   Rakıyı başka türlü içmeyi bilmezsin, gel içelim desem itersin. Altı üstü ,içi  dışı şefkat dolu kolektivist fıçıcığım, gene de ben seni, pek seviyorum.

 

Bir de sakallı dedemiz var, herif çalı süpürgesinin sebili gibi süpürüyor alemi! Zinhar  tenkit etmeyesün! İçoğlanları, defterdar, bostancıbaşı, tiz urun kellesini! Nasıl abi? Bostancı neyi? Kimin kellesinde ur varmış? Abi zabıta geliyor bence  çek arabayı! Ne çekecem lan ben ezilmiş hokların delikanlı, gerillasıyım. Sıyırmışın sen abi ben topukluyom!

 

Memleket olmuş, mezbele, hacıların derdi “keellemyekûn”.  Memleketin kendisi zaten keellemyekün. Bildiğin üç Allah kuruşu Arapça, onu da “ Men dakka duka dön arkana iyi bakka” kabilinden sat dur, sat dur. Adamlar deyimlerini bizden öğreniyor abi, o derece ilerledi “know howımız”! Yakında “men çi gu yem tanburam çigu ye!”yi de ( Öyle miydi la? Bilmem abi, anadilde içli köfte yapan birine sormak laızm) Tarzani’ye satıp arada Hacı Necat’ı da götürecez!  Hey gözünü sevdiğimin Koca  Mustaa Paşa’sı, biz  Semerciler çocuğuyuz yer miyiz be!  Yersen! Kudüs eriği!( Hey gidi Hz. Cem YILMAZ üstadım)Ekşi meşki idare et!

 

Mektubuma son verirken cümle cümbürlop cemaatin gözlerinden, pençe pençe yanacıklarından, bilahusus Rico Van Minute’nin ellerinden öperim.

Not: Nohutları toplayınca bize de bir çuval yollayın he mi?

 
Toplam blog
: 153
: 503
Kayıt tarihi
: 11.02.11
 
 

Eczacıyım, memlekete meraklıyım.....