Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Ağlamayacağım artık

Ağlamayacağım artık
 

Ankara, ziyaret edilecek ilk yer...


On kasımlarda ağlamayacağım artık

Pamuğumu, tütünümü, fındığımı... ucuza kapatanı gördüm de

Ulusal kaynaklarımı, emeğimi sömüreni gördüm de

“De”, “deh”lendiğimizi anladım

Anladım Atatürkçülük adına yıllardır uyutulduğumuzu...


Açıklama:

Bu şiir, Ankara’da yayımlanan Barış gazetesinin 1973’te düzenlediği “Cumhuriyet’in 50. Yılı” konulu şiir yarışması için yazılmıştır.

Yarışmaya, aslında, “destan” niteliğinde bir “şiir”le katılmayı düşünüyordum. Ama olmadı.
Ceyhun Atuf Kansu, Emin Özdemir gibi değerli yazarlarımızın da yer aldığı jüri, bu “şiir”i “mansiyon”a değer gördü.

Şiirin, 36 yıl sonra, 10 Kasım’da Blog’da yer almasını istedim.
Yıllar önce var olan yakınmalar, bugün de var.
Bu, ülkemin yazgısı mı?

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..