Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '12

 
Kategori
Mizah
 

Ağzımıza sakız oldu mübarek

Ağzımıza sakız oldu mübarek
 

Big Babbol muydu neydi o sakız ?


 Ne’n var yavrum?  Yüzün bembeyaz olmuş solmuşsun?

_Ya bırak aşkım yaa yüzüm  mahvoldu.

N’oldu kine ?

_ Aşkitom baksana sakızımı patlatayım dedim, yüzümde patladı. Saçlarım yapış yapış kuş şeetmiş gibi oldu yahu.  Ezik miyim aşkım lan ben ?

Oğğuvv  çok kötüü, tuhhaaff...

Sakız çiğnemek büyük-küçük , genç-yaşlı , kadın –erkek  herkesin sevdiği bir şeydir.  Çaat, paat diye patlatırız kendimizden geçeriz. Çenemiz patlar  çakkıdı çakkıdı çiğnerken. Çene kasları adrenalin yapar tavan seviyesinde  mafsallar ısınmaya başlar. Şansınız varsa ve artık o sakız ağzınızın içinde cıvımadıysa istediğiniz kadar şişirebilirsiniz. Ama şansınız yoksa yukarıdaki bayan gibi saçınız , başınız, özellikle yanak ve dudaklarınız bembeyaz  yapış yapış olur.

Gel de çıkart şimdi onları işin yoksa. Aslında yapışan sakızın tek çaresi soğuk sudur. Ne kadar etkili olur bilmem ama  sakız kağıdına yapışan sakızı soğuk suyun altına tutun hemen sertleşip  çözüldüğünü göreceksiniz. Hadi bayanlar  kılsızlıktan  dolayı  bir bakıma şanslı ama erkekler olarak bıyıklı ya da sakallıysak  rezillik diz boyudur. Anağğm noolmuş o sakallara ? Vığğş  sakallar gitmiş.  Neyse efendim sakız gibi ağzımızda geveledikten sonra lafları sakız nasıl yapılır bilelim artık değil mi ? Yok yook bilelim bilelim.

Sakız, çiklet ya da ciklet, çiğnemek için tabletler veya kısa şeritler halinde hazırlanan şekerli ve şekersiz bir maddedir. Çiklet sözcüğü aslında ABD’li Cadbury Adams firmasının ürettiği Chicklets marka sakızlardan dolayı Türkçe’ye yerleşmiştir.

Manilkara zapota adlı ağaçtan elde edilen lateks kimyasal yollarla temizlenir. Temizlenen lateks maddesine şeker, nişasta ve koku verici maddeler konularak modern usüllerle sakız yapılır. Fiyatının çok ucuz oluşu bilhassa çocukların fazla kullanmasina sebep olur.

Eski Yunanlıların ve Kızıldereliler’in ağaçlardan elde ettikleri sakızları baharatlayarak ve patlatarak çiğnedikleri bilinir. ( patlatma kısmını ben salladım ) .

Dişlerin sağlıklı kalması için şekersız sakız çiğnenmesi önerilir. Günümüzde sakızların büyük çoğunluğu xylitol, sorbitol ve maltitol gibi maddeler ile tadlandırılır. Xylitol’un diş çürüklerini önlediği düşünülmektedir. Sigarayı birakmak isteyen kişilere özel nikotin içeren çikletler de piyasaya sunulmuştur.

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin de çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyor muydunuz..?

Çünkü; kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış.. Bunu ben de yeni öğrendim canısılarım. Lütfen sakızınızı  ya patlatın yüzünüzde kalsın =) ya da çöpe atın. Kulakları çınlasın benim babaannem hep tülbentinin üstüne yapıştırırdı sakızını çiğnemeyeceği zaman =) şimdi dişsizlikten bıraktı bu işleri. 

Hatırlıyorum da çocukken; bakkaldan alırdık turbo sakızından 4-5 tane ceplerimize doldururduk. Ağzımıza da atardık 2-3 tane , olurdu koccaman bir sakız sana. Ondan mı koca ağızlı olduk ne ? =) Ne zorumuz varsa, artık çiğnemekten çenemiz kopar ve o sakızın tatlılığından yapış yapış yanaklarla sokakta koşturur dururduk. Sakız  konusu açılınca daha çok  muhabbet çıkar aslında ama çok uzun olunca  okurlar sıkılıyor biliyor musunuz sakız severler derneği üyeleri ? Ağzımdaki şu sakızı da atayım artık ÇÖPE! Yoruldu çenelerim beya. Ofiste patlatamıyoruz da çok kalabalık. Evde bol bol çaat çaat çatlatırız artıkın.

Yazıma burada son verirken ( kışıma başlıyorum dermişim ), sakızınızı lütfen yere atmayın, okul sıralarının alt kısmısına yapıştırmayın, sakallıyken şişirmeyin, kuşları zor durumda bırakmayın. At çöpe gitsin. He bu arada turbo sakızından çıkan araba resimlerini biriktiren var mı hala acaba?  Kesin  vardır. Ben kaçar arkadaşlar. Hepinize sevgi sakızları patlatıyorum koccaman...

BİR SAKIZ MÂNİSİ  :

GELECEK SON DAKİKADA HABER

VAR SICAK GELİŞMELER

AĞIZDAN AĞIZA DOLAŞACAK

KAVUŞACAKSINIZ BU SEFER

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..