Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '09

 
Kategori
Mizah
 

Ah kaptan ah! (2)

Ah kaptan ah! (2)
 

Kaptan köşküne çıktım! Dürbünle ufku gözlüyordu.

“Selamün aleyküm kaptan!”

“Buyur enişte, aleykümselam!”

“Vaktin yoksa rahatsız etmeyeyim!”

“Yok canım! Gel otur! Çay içer misin? Yeni demledim!”

“Hanım da yeni yapmıştı! Peksimetle yedik! Kuru kuruya gitmiyor nalet!”

“Ee ne yaparsın gemide her istediğini bulamıyor insan! Azığınız yok muydu?”

“Hazırlıksız yakalandık! Ne bilelim tufan olacak diye!”

"Ben gemiyi yaparken kıs kıs gülüyordunuz değil mi? Çölün ortasında gemi yapıyor, kafayı yemiş diye!"

"Allahıma yok kaptan!"

“ Bırak şimdi numarayı! Bir çay doldurayım enişte! Hem bu Seylan çayı!”

“Boyalıdır o kaptan!”

“İki sefer süzdüm!”

“Şey diyecektim kaptan! Hanım biliyorsun aktif biridir. Tıkıldık geminin içine, canı sıkılıyor! Kollarım ağrıdı orlonları yumak yapmaktan! Araplara bile kazak örüyor! Adamlar havale geçirecek! Buna başka bir hayır hasenat işi bulalım diyorum!”

“Nasıl bir iş mesela?”

“Hayvanları yemlesin, altlarını temizlesin oyalansın yani!”

“Anlar mı o işten?”

“Anlamaz mı Abi! İki muhabet kuşumuz vardı evde! Bir gün baktım kafese, muhabbet kuşları gitmiş yerlerine iki tane hindi gelmiş sanki kaptan! Kafese sığmıyorlar yemekten! Hem on tane inek vardı ahırımızda! İkisi burada şimdi! Onlar kurtardı!”

“Bizim sülalede bu var enişte! Hayır işi dedin mi akan sular durur bizde! Bak sular yükselecek diye koca gemi yaptım! Ne karım var? Bedava müşteri, o kadar hayvan! Kaç metre kereste gitti biliyor musun? Orman kalmadı Arabistan'da! Hep parayla oldu bunlar!”

“ Genlerinize işlemiş bu kaptan! İstemeseniz de yapamazsınız zaten! Ama ne demiştin, ne verirsen elinle o da gelir seninle!”

“Nasihatlerimi iyi ezberlemişsin enişte!”

“Hanım da sabah akşam bunları der kaptan! Ne zaman seslensem namazda! Günde yarım saat konuşamayız! Konuştuğumuz da bu konular hep!”

“İyi iyi!”

“İyi tabi! Bak kurtardık işte paçayı!”

“Dua et kızımıza, yoksa senin işin kötüydü! O dedi amca ben onsuz ne yaparım diye! “

“Bilmez miyim kaptan! Benim gibi bir günahkarın bu gemide ne işi olurdu!”

“ Pirmete de var dışarıda! O da sevabından dolayı binmedi gemiye!”

“Nasıl bindi peki?”

“İleride lazım olacak! Çok iyi Almancası var! Alman ırkı yaratacağız, bu da onlara Almanca öğretecek! Yoksa bir dakika bile kalamazdı gemide! Hatçeyi o boğmuş!”

“Bana boğuldu dedi!”

“Boğuldu da kim boğdu? Der mi ben boğdum diye!”

“Allah Allah! Nereden duydun bunu kaptan?”

”Ulan karşında kim var senin? Şeytanın yattığı yeri bile bilirim ben! Aklından geçeni şıp diye okurum adamın ben alimallah!”

“Günahı boynuna kaptan! Ne diyorsun bizim iş için. Yapsın mı bu hayır hasenat işini?”

“Üzeri kokar mokar! Bak sonra şikayet etme!”

"Yok yok! Her taraf su kaptan! Maşrapa da var leğen de var! Yıkanır kamarada!"

Kafamdaki planın ilk adımının olumlu geçmesinden dolayı huzurluydum. Hanımı ikna etmek kolaydı!

Devamı var!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..